(K) Kaninhage
Söker denna kaninhage till rimligt pris! đ
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hagar_inhagnader/trahagar/340697
Moppie och kaninerna, HĂ€sten, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Den Ă€r dock inte laglig đ
Visst felar "bara" 2 cm men sĂ„ du Ă€r medveten om det đ
Kollat blocket?đ
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
#3 Har funderat pÄ att bygga sjÀlv och ska bygga fler rasthagar.
Tack đ
Moppie och kaninerna, HĂ€sten, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
2 cm Àr inget att bry sej om^^
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Det jag inte förstÄr Àr varför de ska göra hagar sÄ lÄga?
Vissa av mina kaniner nÀr de fÄr glÀdjeskutt skulle slÄ i taket nÀr de far omkring.
Men allt tillverkarna tĂ€nker pĂ„ Ă€r att sĂ€lja sĂ€lja tyvĂ€rr. Samma med burar đ
#4 LĂ„ter toppen đ Tror du tjĂ€nar pengar pĂ„ det samt ev kan göra större ocksĂ„ = tvĂ„ flygor i en smĂ€ll đ
Jag har den hagen fast en variant större. Ăr supernöjd! Tak höjden Ă€r inget problem. De gör glĂ€djeskutt nĂ€rmre marken helt enkelt ;) Jag kan absolut inte bygga (ingen i min nĂ€rhet heller) och kompostgallehage Ă€r totalt uteslutet sĂ„ detta var det enda bra alternativet för mig. :) Tror vi hade en diskussion kring rasthagar och deras storlek. Slutsatsen var att det inte finns bestĂ€mmelser kring storleken pĂ„ rasthagar. :) alltsĂ„ den Ă€r godkĂ€nd som rasthage (inte som sommarbur).
#7 JassĂ„, har det kommit fram nu? För jag har sett annan diskussion och dĂ„ var det vĂ€ldigt delade meningar ang det đ
Tycker personligen att det borde finnas mÄtt Àven pÄ rasthagar faktiskt ^^,
#8 i alla fall den diskussionen som jag var med i :) kollar man pÄ Jordbruksverket sÄ finns det inget som sÀger nÄgot om rasthagens storlek (om jag minns rÀtt). Förutsatt att man anvÀnder hagen som rasthage och inte tex sommarbur. :) Ja det kanske det borde men jag har hellre ett bra och sÀkert lÀgre tak Àn utan tak (som det ofta blir med kompostgallehagar). Skulle inte vÄga ha kaninerna i Hage utan tak med tanke pÄ alla katter och rÀvar som finna hÀr :/
#9 Ja finns ju flera olika trÄdar mm om det sÄ.
Ja det hĂ„ller jag med om đ
#6 haha, Japp :D
#7 LÄter ju toppenbra :) Kanske ska tillÀgga att en större variant av denna funkar perekt ;)