Gnagarblandning?
http://www.teddytassen.se/kanin/att_forbereda_innan_du_hamtar_hem_din_kanin_check__inkopslista.-41.html Skrolla ner till "foder" låter det som en gnagarblandning fastän hon säger att det inte är det? Skriv gärna om det något är onyttigare än något annat osv.
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
Lät inte alltför nyttigt, nej.. alltid bättre med vanlig pellets.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Det är ju en gnagarblandning, men det är ju skillnad på blandning och blandning. Jag har en gnagarblandning till mina hamstrar, men jag blandar den själv. Dvs köper ingredienser och gör en blandning.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Ja, som jossan5 skriver är det skillnad på blandning och blandning. Visste man hur många % av varje stort det fanns i pellets kunde man ju göra en egen blandning, men då är det större risk kaninen plockar ut godbitarna.
Men jag tycker den blandningen verkade så kaninvänlig faktiskt.
Rabbit Royale ser ju vid första anblicken ut som en riktig gnagarblandning, men är näringsmässigt helt okej (tom väldigt bra).
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Absolut kan en gnagarblandning vara nyttig med.. men jag är tveksam till just den där? Vad tycker ni andra?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Är det denna ni menar?
"Innehåll:
Pellets, linfrö, vita & randiga solrosfrön, torkade persiljestjälkar, morotsskruvar, johannesbröd, torkade ananasbitar, torkade jordgubbar, äpplekuber, bananskivor, skogsbärsstänger, skalade och hela jordnötter, vetepuffar, pumpafrön, majsflakes, papayabitar, kiwi, coccos, ananasskivor m.m"
isåfall röstar jag nej. Det är inget jag skulle ge mina dagligen som ett foder.
Den låter lite väl onyttig eftersom det är så pass mycket frukt och gott istället för pellets av fibrer.
Den kan nog passa utmärkt som gottis där emot om man vill ha som belöning etc.
Men jag skulle valt en annan slags pellets!
jag ger mina utekaniner på vintern:
Pellets
en gangarblandnig som är ganska nyttig, inte så mycket fett men mer en pelletsen.
Torkade kvista och löv
hö
Detta gör jag endast för att kaninerna ska hålla sig varma under vinern, så gangarblandnig kan vara bra också!
Mvh Shy och Hannah
jag skulle inte ge den.
Är ju bara frukt och bär i den blandningen. Inget jag skulle ge som enda foder. //Linda
Eftersom att hon är uppfödare och jag har köpt tre kaniner av henne som är och var hur fina och tama som helst så blev jag lite fundersam bara.
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
#8 Får jag fråga vad det fodret heter? Av ren nyfikenhet alltså. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#12 jag vet inte faktiskt!
Mvh Shy och Hannah
Massa socker ju :O kaninmagen är dålig på att hantera socker = jag skulle absolut inte ge den blandningen
#12 Fodret heter Teddytassens nyttiga blandfoder. Förstår inte på vilket sätt den är nyttig, bara en massa socker. //Linda
#13 Skulle du kunna kolla på påsen, om den är kvar vill säga. :)
#15 Det vet jag men när jag hörde om en nyttig gnagarblandning av Hannhis så blev jag nyfiken. Tycker med att Teddytassens är alldeles för sockrig och fet för små kaninmagar.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Dom har en masssa i som dom även säljer som godis till kaninen så inget jag skulle rekomendera nej!
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
#16 Aha, jag läser för fort. //Linda