Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2508 ggr
MarHai
4

Klotterplank #253

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tvåhundrafemtiotre!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Peak303
4

Idag fyller denna underbara pojk hela 4 år!
Galet vad tiden går fort, minns dagen jag såg honom och hans syster Bella ligga i bolådan för första gången. <3

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[RC1393]
0

STRÖMMEN ÄR TILLBAKA!!!🤪

Mickis1994
7

HUNGER GAMES NIGHT! Hunger games och sen catching fire (00:00) ikväll! Är så otroligt taggad! 😂😃🥳

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Frosstis
2

Såå fin kanin TS.. *suck*

[Djurlinnea]
0

Det suger att vara sjuk…

Mickis1994
3

Fått mitt uppfödarnummer idag! T47 😃

Mvh Michaela Glansk.

[neptunens]
0

#6, NAJS! 😂

Mickis1994
0

#7 YES 😂 T och allt! :D

Mvh Michaela Glansk.

Victorica
0

Tydligen betyder "Var vänlig ge plats åt avstigande innan ni går ombord på tåget" att man ska gå på samtidigt som folk går av. Tyvärr missade jag också delen där man får gå på folks hälar om och om igen medan man går längs gången i tåget -.- En vacker dag lär de få en armbåge i sidan. 😡

Veronica

Dipsie'n'Poo
0

Köpte en 140 innebur igår! Asnajs 👍

Nu är bara frågan vem av dem som ska få bo i den!😃

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Frosstis
0

#10 Harry , såklart . den bruna !

Dipsie'n'Poo
0

#11 Precis var jag tänkt faktiskt, hon är så flängig av sig 😃

Frosstis
0

Blir så arg på dessa 2 tjejer i min klass , de tror verkligen de är någonting och att de kan bestämma över oss (jag och mina vänner och vårt "gäng" hehe). På gympan, jag är väldigt väldigt bollrädd och vi håller på med volleyboll och  jag får såna reaktioner när en boll flyger över eller mot mig så blundar jag men jag försöker iallafall skjuta iväg bollen eller fånga den! De skäller på oss att vi är så dåliga och att vi inte gör något, som att de är något bättre 😡 Sedan hörde jag att de stod och pratade med den andra gympaläraren om att hur vi inte gör något och "bara står där". -.- blir så arg på dom, alla kan inte vara framåt med bollar!

IdaL
5

Denna lilla fluffiga bollen fick prova på att hoppa idag, gick kalasbra! Förstod direkt vad det hela handlade om 😃 Nöjd matte! Får se om han kanske får följa med och testa på sin första hoppträning på söndag 😉

ninen DH
0

Nu börjar de nya kaninerna känna sig hemma :)

[neptunens]
7

Kom igen nu, ge mig lite snö och vinter så det kan bli vår och bebistajm någon gång! 😂

Frosstis
7

snart så :)

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
1

Är jätteglad! :) I mellandagarna så flyttar Caspian hem till oss, en liten blå fransk vädurs pojk! Längtar så himla mycket! ❤️

NaDa...
2

Sjuk och snorig, men fick det sista provet klart idag så idag blir det lite tid till att INTE plugga! :D

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Mickis1994
0

Puh' städat burarna. Nu myser kaninerna i ett hav av halm ;)

Mvh Michaela Glansk.

[Djurlinnea]
0

Försöker få tag på halm till vintern.. Helt omöjligt här uppe. :/

NaDa...
0

Okej, nu är det klart. Jag SKA ta upp Scrappbooking igen! :)

~ Kram Nadja ♥

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
2

Var bara tvungen att visa världens sötaste ljuslykta som jag fick för ett tag sedan! Är kär!

ninen DH
1

Ojoj! Över 200 mynt!

[RC1393]
1

Köpte en kamera idag, Nikon D3100, fast jag inte kan så mycket. Fick supermycket hjälp av biträdet och efter att ha pillat och joxat en stund nu så känns det ännu mer rätt än när jag köpte den. Blir många bilder i helgen tror jag😃

Mickis1994
0

Har slagit in två julklappar och snart är jag påväg mot landet för att baka lussekatter och pepparkakor 😃

Mvh Michaela Glansk.

Rebornbabyn
0

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Frosstis
0

Åkte in till stan för att se cathing fire, men då fanns det inga biljetter.. tänkte åka till den andra biosalongen men vi orkade inte, så vi åkte till mcdonalds och sedan kollade vi i affärer ^^

Frosstis
0

Min gudmor är så snäll hon skickar små presenter till mig ibland ♥ fick nyss en påse med gelehjärtan med ett "jag gillar dig" kort! så tur att jag har henne som gudmor:)

Peak303
0

Oh, varför ska alla fina och inte allt för dyra jackor vara slut i 34/36!? 😭 Sen ska man ha för "långa" armar på det med ;o

-'  Malin Hultman

MarHai
1

Gilla gärna min fotosida på facebook :) https://facebook.com/fotografMH

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Evelina!
0

Besvärats av jetlag i två dagar efter min USA-resa, men nu börjar det kännas lite bättre som väl är. :) Orkade idag för första gången sen jag kom hem själv sköta om kaninerna, känns bra!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Victorica
0

Träffade en kaninmänniska på tåget hem idag. Sällan jag varit på såhär bra humör då jag kommit hem :D Stor ros till dig och hundkillen vi pratade med. Riktigt kul att prata om kaniner, och jag fick en del att tänka på inför min första :)

Veronica

[RC1393]
0

Valpvakt idag, så jag sitter på en stationär och gud vad knasigt det känns! Särskilt när "R" knappen är borta och ersatt med en "Page upp" knapp 😃 (är hemma hos min bror eftersom pappa inte klarar att ha Hoshi i huset, han blir så allergisk😕)

Fridaaaa
0

Ska till päronen idag. Vi ska ha kalas för mig och mamma🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Evelina!
1

Uppe med tuppen för tågresa för att hämta världens sötaste lilla kanintjej! Jag smälter, så fin hon är! Såå glad!

Dipsie'n'Poo
0

Jättefint väder så kaninerna är ute, dem verkar dock inte tycka det är lika kul så ska ta in dem snart.. Håller även på att tvätta den nya buren men jag måste göra det inne hahah

NaDa...
1

Helt plötsligt fick jag massa inplanerat i mitt schema! Vilket är rätt bra för mig just nu.
Catching fire i morgon, Pizzakväll med kaninhopparna på Onsdag, klassfest på fredag och träffa en gammal vän nästa helg. Rätt mycket att se fram emot! :D

~ Kram Nadja ♥

[RC1393]
0

verkar som om jag måste köpa en adapter (tror jag det heter) till minneskortet i kameran, trodde den vi hade var kvar men den har gått under jorden 😕

Peak303
3

Tror jag har en blivande kaninägare här hemma! 😂

-'  Malin Hultman

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Min lille snuttpuff har blivit storasyster! Så kanske blir ett helsyskon som får flytta in och göra henne sällskap istället för caspian! Vilken beslutsångest det blev nu! Vackra blåa caspian eller lilla blåa dalmatinersyskonet! Vad tycker ni? Det lutar ändå mest åt caspian då jag drömt om en blå liten frasse så himla länge!

Evelina!
0

Hemma igen efter trevlig kväll (/natt) hos svärföräldrarna. Nytillskottet mår prima, hon är så söt och så nyfiken! Måste nog sova en stund till innan jag sätter igång med burstädningen, och sen ska jag betala räkningar…

[RC1393]
0

Snart är transportlådan klar, pust! Måste tvärlära mig själv att använda sticksågen, det blir spännande😛

Frosstis
5

Vart o hämtat en pytteliten blå lejonhuvad med vit nos ♥ sockersöt ♥

[RC1393]
0

#44 Åh vad kul!🙂

NaDa...
0

#44 På lån eller har du en egen? Vi kräver bild!

~ Kram Nadja ♥

IdaL
4

Super duktiga Javelin var med på hoppträningen idag och oj oj oj vad hon hoppar! Hon hoppar över allt, bjuder själv och springer mot hinderna så fort hon bara kan. Super duper kul att se! 😃

Saffran.
0

#44 Biiiiiild TACK! 😃

Frosstis
2

Lånar han bara ! Vet inte hur länge men får ha han så länge jag vill !

Har inga bra bilder på han än men ni kan la få en dålig cam bild… xD

Evelina!
0

Nya skruttan har tillbringat förkvällen med matte i soffan, så söt är hon. Småkaninerna går lösa i inhägnaden, Kommandoran är i buren och äter hö. Skön söndagskväll helt enkelt! Och snart är det Solsiiiidan!!!

[neptunens]
2

Idag har jag "brottat ner" mina underbara tonårstjuriga ungdjur och klippt klor. Tror inte jag är deras favorit längre 😂

Victorica
0

Idiotiska skitdagssak. Känner bara för att krypa ihop och gråta eller någonting. varför kan inte folk börja ta lite ansvar för de djur de skaffat sig, och sedan inte skylla på andra då de inte tar ansvar :'(

Veronica

Victorica
0

Hur kan man ens gråta för en kanin man aldrig träffat?

Veronica

Mickis1994
1

Har en så himlans bra uppfödare till mina kaniner. Hjälper mig lösa ett problem jag har. Åh. Så nu ska Vendetta ut och ett ungdjur (ställ på 94) från Vendettas första kull in. Hoppas vi två ska trivas bättre tillsammans. :') eloge till alla bra uppfödare!

Mvh Michaela Glansk.

Alvsas
0

Såå då var buren äntligen städad:) Jag hann precis innan det blev mörkt:)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Frosstis
3

Han har tagit oss alla med storm 😍 han är superdupergullig, tog upp han efter skolan idag och satt med honom på magen i iallafall en timme innan han blev säker och började ställa öronen och skutta runt i sängen! Sååå söt 😘 skulle göra rosetter i skolan men min hemska slöjdlärare sa att jag inte fick göra någonting till min kanin -.- så snodde material hem ;)

älskar morot och äpple..

[RC1393]
1

Fått hem mina libra-hinder idag, så nöjd!😃 Blir premiär i morgon kväll, ska plugga spanskaprovet nu🥵

Mickis1994
0

#57 vilket hinder? Färg? Bild :D

Mvh Michaela Glansk.

[neptunens]
4

Bara jag som reagerar när folk skriver att de är intresserade av i princip alla kullar, med alla syften osv? Alltså såna som svarar i varenda kullplaneringstrådar och verkar vara intresserade så länge de är en kanin typ..

Jag blir iallafall avskräckt och lägger namnet på minnet för framtiden. Men jag kanske är lite löjlig 😴

[RC1393]
0

#58 5:an, X:et, vattengraven, högbojen och techno-fia, lägger in bild när jag kommer hem🙂

Mickis1994
0

#60 Men vad roligt 😃 Har också en beställning därifrån, men de kommer till Kista 🙂

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
1

Jag väntar också Libra-hinder till Kista! Ska bli så roligt att få hem dem. #59 Den tanken har slagit mig också, du är inte ensam om att lägga namn på minnet! Nu dags för en kopp kaffe, sen till posten och hämta paket!

Henni-Chan
0

Känner mig lite nördig som skyndar mig och går upp tidigare, för att hinna gå in på Kif och läsa/skriva, innan man ska dra till skolan. Haha! 😃

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[RC1393]
0

#61 #62 Vad är det för hinder ni har beställt?🙂

Mickis1994
0

Jag har beställ trean, lilla bron och tio bommar extra till gamla hinder. Ska bli så himlans kul att få testa hoppa på riktigt med de nya långöronen.😃

Mvh Michaela Glansk.

[RC1393]
0

#65 Åh, vad kul! 🙂

Frosstis
2

♥snälla kanin♥

Evelina!
1

#64 Högbojen med stora vattengraven, Schacket, Fyran och Exet tror jag det var. Osäker på det fjärde hindret, men tror det var Exet.

Mickis1994
0

Min halm jag har hemma verkar vara havre. = Gula tassar :(

Mvh Michaela Glansk.

Frosstis
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

lite gymkhana i lördags :p

NaDa...
0

#63 Haha, jag är inte ensam om det då! :D

~ Kram Nadja ♥

[RC1393]
0

#68 Nice🙂

Evelina!
0

Skickat efter nya selar + två koppel från Tallbackens idag! Hurra!

[neptunens]
2

Är det modernt att vara djursamlare nu för tiden eller är det bara en tillfällighet att det dykt upp flera galningar det senaste? Blir lite rädd.🤓

/ Lite bitter, lågt blodsocker, inte fått pussa på mina bebz på hela dagen osv

Victorica
1

#74 Ingen aning, men vi är två som reagerat på det i alla fall :/

Veronica

[neptunens]
0

#75, Skönt att jag inte är ensam om att reagera på det iallafall. Tycker det är lite väl mycket just nu, och då brukar de värsta vakna till framåt våren. Hua!😐

[Djurlinnea]
0

Alltså mitt liv försvinner till läxorna nu veckorna innan jul. Inlämningar och prov så det bara sjunger om det..

Victorica
0

#76 Jag är riktigt förvånad av att det är såhär mycket nu, och våren kan jag tänka mig är rätt mycket med tanke på hur det är nu :/

Veronica

Evelina!
0

Uppe i ottan för att städa hos kaninerna innan jag drar på kickoff med jobbet! Lillan verkar bli mer och mer hemmastadd här hemma och det är så roligt att se. Hon är så puttinuttiga mitt lilla sockergryn (och de andra också förstås)!

[neptunens]
0

Snart dags för mig att lämna över ninerna i pappas ansvar över helgen och bege mig till sthlm och mello-bubblan igen. Oh lord!

Lycka till ni som ska ställa & hoppa i helgen!🙂

Peak303
0

Idag åker vi för att hämta nyckeln och imorgon åker första flyttlasset till nya huset. Som jag längtat :'D

-'  Malin Hultman

Mickis1994
0

Har havrehalm hemma… Alla utställningsmänniskor vet min panik! Utställning på lördag men jag hoppas Jag får bukt med tassarna :D

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

Var på kickoff med jobbet igår, kom hem idag och nedrans vad dålig jag känner mig :( Har inte druckit nämnvärt mkt alkohol, så beror ej på det. Tävling imorgon blir inställd, just nu orkar jag bara sitta i soffan och titta på mina små sockergryn som springer löst. Men dödstråkigt med tävlingen :(

Dipsie'n'Poo
0

Såå skönt med helg! Men måste plugga skiten ur mig för har franska och engelskaprov på måndag och antagligen kemiförhöret på ons/fre för han var sjuk idag… Fett surt alltså, är så trött på allt

[Djurlinnea]
0

#84 Har också massor att plugga till både nästa vecka och veckan efter det.. Två stora prov och två mindre prov samt 3 olika inlämningar. :/

Frosstis
0

#85 va!!! Och jag som tyckte noprov franskaprov och HKKpeov var för mycket😵

[Djurlinnea]
0

#86 Dock är det ju fördelat på två veckor men ändå sjukt mycket.. Älskar verkligen hur lärarna planerar in allt i slutet på terminen :/

Dipsie'n'Poo
0

#87 ja det är det värsta! Dem suger på att planera helt och hållet.. Har även jag ännu ett prov och ett förhör veckan efter kommande vecka… :( Ska nog gå och lägga mig. Ska upp o plugga imorn.. :/

[Djurlinnea]
0

#88 Precis.. 

Ska ut och ge kaninerna mat, kolla att tassarna fortfarande är rena och imorgon är det årets sista utställning! ^^ Har en känsla av att det kommer gå riktigt bra! :D

NaDa...
0

Dagens goda gärning; Lärde mamma hur man gör smilysar på Facebook. ;)

~ Kram Nadja ♥

[RC1393]
0

Puss Ike min älskling! Gjorde matte stolt idag med en kanonbra första tävling inomhus! ❤️

Fyra i första lättklassen på 2+2 och tvåa i andra lätten på 1+0 med tiderna 16s och 12s (!!) Fick även pris för bästa rashoppare i lätten👍

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Så trött på falska människor som låtsas vara ens vän och sen hugger en i ryggen!!

[Djurlinnea]
0

Trött, slut och väldig ledsen. Haft en trevlig dag i Skellefteå men pappa fick ett tråkigt samtal på vägen hem, min farfar har fått fara in på akuten och vi vet absolut ingenting än.

NaDa...
0

#93 Åh nej! Håller tummarna för att allt går bra ♥

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

Jag älskar min lille kanin! Han är så söt och snäll. Även om han är rädd och ligger inne i transportburen så kommer han ut snabbt som ögat om han hör att det ramlar ut en morot på golvet 😃 här om dagen somnade jag med honom på min axel. bebis ♥

Evelina!
0

Städat åt alla kaniner idag, nu springer småttingarna fritt och ska få göra det en timme ca innan det är Kommandorans tur.

Frosstis
0

ätit pepparkakor och lussebullar idag:)

Vad ska man göra om en kanin brytit klon? är det veterinär som gäller?

NaDa...
0

#97 Jag har aldrig kontaktat vet vid en bruten klo. Blöder det så håller jag det rent, och håller om det tills det slutar blöda, annars så fixar kaninen det där själv. Om man inte ser att den haltar eller att det börjar bli infekterat eller något. :)

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#98 Okej :) en kanin i stallet har nämligen brutit klon

Fridaaaa
0

Ni som har bilder/smileys i signaturerna, här är info till er:  http://support.ifokus.se/discussions/511d29dbd4ebea6e2901452c-bilder-i-signaturen

Man får inte ha det i sina signaturer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickis1994
1

Mantorp i helgen då. 92,5 på Molly som fått 93,5 tidigare. Hon har blivit lättare och därmed lite fulare haha, plus att vädret har gjort att hon inte har fällt ut helt än. Men ljungsbro  i januari. 👍 Är egentligen nöjd med 93,5 poäng men gör detta mest för att få lite erfarenhet och lära känna folk.

Hur har er helg varit? 🙂

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
1

#101 Min helg har varit kass! Kom hem från kickoff med jobbet i fredags, blev dålig och kunde därmed inte hopptävla som planerat igår, så synd! Under gårdagen och idag har jag verkligen inte gjort någonting, bara varit hemma, förutom idag då jag gjorde rent i burarna till kaninerna.

[Djurlinnea]
1

Helgen har varit både bra och dålig. Fast den har slutat väldigt bra! ^^

Frosstis
0

Kan man köpa billiga fleecefiltar för 10 kr på ullared, som på imea?

Dipsie'n'Poo
0

Tar det lite lugnt nu äntligen efter massa prov! Lyssnar för första gången på Midnight Memories <3 sen jag vet xd

Saffran.
0

#104 När ska du till Ullared? :D

Evelina!
1

Är ivög och ser En skam för Sverige med Magnus Betnér och Soran Ismail. Ska bli skojigt!

[RC1393]
0

Tack för att du varit med oss, himlens mest saknade ängel❤️              Alltid glad, kan inte minnas en gång du varit arg eller ens sur, älskade att spela och sjunga för oss och ställde alltid upp när vi behövde dig.   Saknar dig, du underbaraste människa😢

Evelina!
0

Nojar lite inför vet-besöket med Kommandoran, tänk om hon biter veterinären? 😕

Mickis1994
0

#109 veterinärer är duktiga :) det kommer gå finfint :)

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

Tillbaka från veterinären. Roslagstull verkar väldigt kompetenta och verkar också ha stor tillströmning av kaniner (tre stycken hann jag se under den korta stund jag var där). Odling togs, svar kommer om tre veckor. Fick också salva att smörja på öronen, vi får se om det blir bättre :)

Evelina!
1

Salvan jag rekommenderades har redan gett resultat! Kommandorans sår är efter en dags behandling redan läkta (!) och nu är det bara knottrorna som känns. Så glad matte!

[neptunens]
1

SMHI varnar för snökaos imorgon över västkusten. Blir spännande att se om de lyckats pricka rätt den här gången!😎

Alvsas
0

Åhh vad jag hatar att vara sjuk!😕

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Evelina!
0

Fick min leverans från Tallbackens idag! Så nöjd, och Kommandoran passade perfekt i selarna! Dock fick hon tag i den ena och bet sönder nästan på en gång :/ men den funkar iaf. Nu ska jag bestämma vilka färger som de andra kaninerna ska få i julklapp! Spännande!

Frosstis
0

Va på ullared igår, var så besviken att de inte hade någonting till kaniner, alls!!! bara dogman hö och spån….skittråkigt :( men köpte annat iaf

Frosstis
0

juste, skaffade tandställning idag! jätteäckligt

Mickis1994
1

Åh det är så värt med tandställbing :) du kommer vara sååå glad att du hade det sen :)

Mvh Michaela Glansk.

Frosstis
0

men saken är den att mina tänder är raka förutom en tand på höger sida, så fick ta gummiband där så kommer inte bli så mycket skillnad förutom att bettet blir mer bättre, tänder rakt ovanpå tänder så att säga!

[RC1393]
0

Någon fler som ser på Nostalgia Critic på youtube? Han är så himla bra😂

Rebornbabyn
0

Ikväll blir det storm! Det blir väl inte så farlig att man behöver ta in kaninen va?

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Frosstis
0

vår hkk lärare är så efterbliven så det är sjukt vi kastade deg i hela salen och hon märkte ingenting!! så dum är hon

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer