Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 2004 ggr
Lilpil
0

Behöver tips på sele till BJ.

Hej alla!

Jag behöver tips? på en bra sele till en Belgisk Jätte på ca 8-9 kg. Köpte en sele på Jula som skulle passa liten hund (typ tax) men den var för stor så den knixade han sig snabbt ur. Vad sjutton ska jag köpa för sele som sitter kvar på min vilde?? Kanske någon här har en till salu?

Ninwe
0

Prova en sele till katt. Eller hundvalp. Lycka till! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

sfut
0

Ta med kaninen till affären och prova ut en sele ;) En vän till mig gjorde det med sin frasse :)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Fridaaaa
1

#1 hon skrev ju att hon testat till liten hund ;) valp-selar varierar ju i storlek precis som till små hundar (i regel samma selar) Finns de som tillverkar efter storleksönskemål :) t.ex tallbacken på Facebook :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Henni-Chan
4

Vet att Melodys selar är rätt speciella, coola och även de kan måttbeställas 😉

Annars tycker jag att det där med att ta med till djuraffär låter som en bra idé. Vet att många hundägare tar med hunden till djuraffären för att testa selar, så varför inte komma med kaninen? Lite variation skulle nog personalen uppskatta 😛

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

sfut
1

Ja Melodys känns som om de är rejäla nog till en BJ, bara spännena håller.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

natha-mjau
0

specialbeställ en sele från tex gullvikens selar,
eller gå in på en djuraffär och testa hurta selarna, vet att många använt de till sina jättar

RebeccaG
3

Som #5 föreslog, jag kan fixa en sele till din jätte. Jag har spännen som jag har just till jättekaniner🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Mickis1994
0

Vet att en tjej köpte hurta hundsele till sin TJS. Kanske ett alternativ? :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Lilpil
0

Oj vilka bra tips?, tack alla :-) Kanske tar med honom till djuraffären men ska kolla upp dom andra förslagen också. .#7 vad kan en specialsydd kosta? :-)

RebeccaG
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 En h-sele skulle kosta runt 60 kr. En bogsele 80 & en bröstsele 100 kr🙂(det blir lite dyrare än till mindre kaniner då jag får använda mer material😊)
Picture
Då får du själv välja färg bland dem jag har, samt mönster👍

Jag har en bröstsele m. koppel till min belgiska hare, den ser ut såhär:

| Youtube

Lilpil
0

#9 Jag vill ju gärna ha en som är enkel att sätta på då min BJ inte är så lätthanterlig, vilket rekommenderar du då? Tilläggas bör ju att han började gnaga sönder hundselen vi provade, har du slitstarkt material? ;-)

Lilpil
0

#10 menade jag såklart! ;-) Fin hare du har by the way! ♥

RebeccaG
1

#11 Min hare är själv manad att gnaga på sin sele & hon har inte lyckats ha sönder den ännu😂
Selen till din jätte kommer vara grövre, så det ska säkert inte vara några problem, men de är inte 100% gnagsäkra. För att vara det skulle dem behöva vara gjorda av kevlar, och sådant har ingen vettig människa på sin kanin😎

Om du vill ha ngt som går snabbt på & av så är det H-selen. Den är mer rymningssäker än en bogsele & int lika krånglig än en bröstsele👍

| Youtube

Lilpil
0

#13 Okej, jag har kikat på din hemsida och vill jättegärna beställa en h-sele, gör jag det via hemsidan? Såg det fanns ett formulär där :)

RebeccaG
0

#14 Yes, via formuläret. Det är enklast för mig att hålla ordning på beställningarna som kommer in såSkrattar

Om du vill ha fler än 1 täckfärg, glöm inte vilken som ska vara "utåt" och "innåt". 
(Haren på bilden har lila utåt & svart innåtTummen upp)

Om du vill vänta ett par dagar så har jag en leverans på väg med lite fler färger som kommer på tisdag(förhoppningsvis)Förlägen

| Youtube

Lilpil
0

#15 Jag kan vänta, vad har du för leveranstid och fraktkostnad fresten? :)

RebeccaG
1

#16 Frakten kostar 19 kr och det brukar ta ca 2-3 dagar från att jag skickat selen till att den kommer fram🙂
Det är gratis frakt på beställningar över 500:-😊

Annars är jag ute & tävlar en del, så jag har möjlighet att mötas upp på de tävingar jag befinner mig & lämna över ordern, så slipper man fraktkostnaden👍

| Youtube

Lilpil
0

#17 Jag tror jag skickar in en beställning ändå, eller vad är det för färger du väntar på? 🙂 Nu blev jag nyfiken ändå 😃

RebeccaG
0

Jag väntar på orange, lila, turkos & ljusrosa😉
Men jag har en del andra färger just nu🙂http://melodysselar.weebly.com/faumlrger.html

| Youtube

Lilpil
0

#19 Äsch jag kunde inte hålla mig, har precis skickat in en beställning 😃 Dock var det lite svårt att mäta exakt på herrn, men jag såg att man kan skicka tillbaka selen om den behöver justeras och det känns ju bra att veta :)

RebeccaG
1

#20 Märkte detta🙂
Jag kommer påbörja din sele imorgon är det planerat, med mån att tiden finns, inte alltid det blir så när man studerar fulltid😇
Men ska nog få till en bra sele + koppel till din herre👍

| Youtube

Lilpil
1

#21 Tack så jättemycket för selen och kopplet, det var jättefint och vi tog en promenad med stora killen direkt när vi fick det, gick super! :) /NÖJD

Love Lejonhuvadekaniner
0

Köp en katt sele eller hundvalp sele :)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

RebeccaG
0

#22 Kul att ni tyckter om den!👍

| Youtube