Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 832 ggr
Rmk02
1

(X) äta?

Om du höll på att svälta ihjäl skulle du kunna äta din kanin då? (Det finns inget annat sätt eller ställe att få mat ifrån)

Fridaaaa
1

Nej tror inte att jag hade inte kunnat det.
Dels hade jag inte ens kunnat slakta,  (Känslomässigt), kan inget som slakt, styckning mm. Så nej hade inte kunnat det pga flera anledningar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickis1994
0

Höll jag på att svälta ihjäl skulle jag kunna äta mina egna kaniner, ja. De kaniner jag har nu ser jag som mina "djur" och tycker om dom mycket och bryr mig om dom osv. men det är inte mina "pets" så att säga. (om någon förstår skillnaden 🤔😉 )

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Zabbio
1

Svarade ja. Jag föder ju upp för produktion..

Fast när jag tänker efter, om det hade gällt min första kanin Zplit så hade det nog varit väldigt motigt. Honom hade jag inte kunnat äta tror jag.. men om det krisat tillräckligt hade jag nog kunnat ''byta'' som man gjorde vid krigstider. Åt upp varandras husdjur för att komma förbi det känslomässiga bandet.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

VildaVittra
3

Folk slaktade och åt sina egna barn under svälten i kulturrevolutionens Kina, så någon som påstår något annat än att de skulle äta sin kanin vid svält, har inte så mycket koll på styrkan i människans överlevnadsinstinkt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dermot
4

Alltså hade det varit värsta zombieapokalypsen så hade jag hellre ätit de själv än att någon annan gör det. xD Och har man verkligen ingen mat så tror jag att de flesta hade gjort det om de ville överleva.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Saaara
0

Är det någon som inte betyder så mycket hade jag nog inte tvekat. Men en hade det vart favvokaninen hade jag nog tvekat. Fast hade jag svältit hade jag nog inte brytt mej kanske? Btw, såg ett program engång om nån som gick villse i jungeln med sin hund. Han kämpade för att hitta mat men fick inte tag på något efter ganska lång tid så han hade ihjäl sin hund å käka upp den för överlevnad. Sen såg jag också ett program om en flygcrash i något snöland typ och dom överlevande började äta dom döda människorna. Sen när det inte fanns mer döda människor att äta började dom döda varandra. Så jag tror faktiskt alla skulle kunna äta sin kanin i nödfall.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

moomiis2
0

Jag vet inte vad jag skulle göra, jag tror inte det, jag skulle nog inte kunna göra det, kan inget om slakt eller styckining eller något annat.., men jag vet ju inte hur det är att svälta så vem vet vad jag skulle kunna göra då.. Men det känns inte som om jag hade kunnat gör det..

tlover
1

Tja härikring brukade barn "försvinna" och helt plötsligt fanns det kött på bordet under svältperioder förr och då tar jag helldre och äter mina avelkaniner innan det, men jag äter ju ungar före det med tanke på äter man avelsdjuren har man ingen möjlighet till kött/mat sen.

Som ni kanske kan se svarade jag "japp" sen så tror jag folk som säger att dom inte skulle göra det inte riktigt har koll på hur stark överlevnadsinstinkten är.

Däremot säger jag inte att det skulle vara lätt.

l'm back