Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1359 ggr
Ridtravartjej
2

Konstig mun?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I söndags tog jag över en kanin av en kompis. Han är runt 3-4 år! Idag la jag märke till att han både äter och dricker konstigt med munnen. De är som att han är sne eller hur man ska säga. Någon som vet vad det är för nåt och måste jag till veterinär? Han både äter och dricker normalt och hans tänder verkar fina!

Peak303
0

Det kan vara att han ev. hamnat i slagsmål eller skadat sig. Får han i sig hö och vatten så tror jag inte det ska vara någon fara. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Ridtravartjej
0

#1 jodå, han äter hela tiden :) Och de va skönt att höra, vill ju inte att han ska lida precis :)

IdaL
0

Håller med #1 Ser ut som det är läppen som blivit avbiten sen innan. Tänderna ser så vitt jag kan se på bilden raka och fina ut. 

Håll koll på att han äter och dricker som han ska så ska det nog inte vara några problem :)

Gry
0

Min kanin blev också så några månader efter hon kom till mig….det kan vara att dom haft en stroke har jag hört…..hon är fortfarande sne…men äter och dricker normalt, men jag kommer i håg hon hade en vecka hon satt still, och efter det fick hon sne munn…har du märkt om den varit konstig några dagar eller vecka?