skulle de funka?
ska i början på januari skaffa en innekanin. Den kaninen som jag vill ha är tyvärr utomhus nu men eftersom att det nästan har varit +gradigt sen denna kaninen föddes så har den inte fått riktig vinterpäls än. Nu till rubriken. Skulle det funka om jag steg för steg höjde temeraturen efter några dagar så att den vänjer sig steg för steg? Eller tex ställa den i garaget där det är ca 5 grader och sedan flytta till varmare? Eller skulle värmeslag endå förekomma? tack i förhand.
Man brukar väl säga att tio graders skillnad är okej. Och det har inte varit så himla kallt nu så det går nog jättebra att flytta till garaget först!
Kanske isolera och fixa uteburen.
Sedan flytta in till garaget och ha öppet så att det är utomhuskallt där inne när kaninen kommer in för att sedan gradvis bli lite varmare.
Sedan flytta in till ett rum när ni kan vädra mycket så att det är kallt, du får bylsa på dig kläder, hehe.
Sen vädra mindre och mindre tills ni har önskad temperatur. :)
Du kan alltid reglera kyla med isolering med t.ex. filtar runt buren och kyla ner genom att lägga isklampar i tyg och lägga in i buren.
Det går nog alledes utmärk efter dom det inte vsrit så kallt och det är smart att sätt kaninen först i garaget. Och sen kan du nog ta in han så det går nog bra:)
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
det går jättebra! jag flyttade in en utekanin för 1 vecka sedan och det var väl iaf 15 graders skillnad och han mår jättebra och har inte vart varm!