kanin bro?
behöver man en kanin bro? hur tar era kaniner sig in och ut från en vanlig innebur?
länk till kaninbro:http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/inomhus/kaninbro-for-in--och-uthopp-ur-bur-och-hage-78.html
Har aldrig haft en sån till mina kaniner som bott inne, men kan tänka mig att det är rätt smidigt om man har marsvin..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Nu har jag inte en innebur så det är inte aktuellt för mig men av det jag kan om kaniner såg det snarare ut som om "bron" försvårade.
Våra kaniner i medelstorlek kan då hoppa 1 m så det känns som överkurs.
l'm back
så kaninen kommer bara hoppa över öppningen i buren?
#3 jag skulle gissa det med tanke på vad våra hoppat över och upp på men jag tror att vad man har utanför kan spela roll också (tex är det glashalt golv så kanske dom inte hoppar ut är det nått dom får grepp på så funkar det nog bättre)
l'm back
jag har lakt trasmattor hela golvet så hon vill nog ut😃
personligen tycker jag inte att behövs. men om du ska lämna kaninen ensam med buren öppen finns det ju alltid risk att kaninen fastnar i gallret. du kan ju också lägga en handduk över gallret om det är av den anledningen. 🙂
Min inne kanin som bara är 10 veckor kan hoppa över det, dock är han en hoppkanin. Men fortfarande en unge ;)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Hallå:)
#9 Man får inte putta samma dag som man gjort tråden eller skrivit i tråden 😉
Jag har en sådan, dock använder inte jag den till det då jag tyckte den var lite för ostabil samt att kaninen i fråga aldrig använda den ändå, däremot marsvinen använde den mer. Mer stabilt för dem med.
#8 Svårt att säga tyvärr. Svårt att veta hur de tänker och vad de kommer ihåg 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okej. tack för svaret #10😃
Lägg gärna en matta eller liknande på gallret där kaninen ska hoppa över.
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3