Barn VS Föräldrar
Finns det någon som aldrig behövt tjata och tjata innan man KANSKE kan få ett djur? Denna stäniga kamp om att barnen vill ha ett djur till, medan föräldrarna säger NEJ. Barnen kommer på värsta taklen om varför föräldern lyssnar inte och säger Nej..
Nån som vart med om detta? :P
Jag har enorm tur :D Haha. Fick 1 kanin men mamma var snäll och lät mig ta en till. (det var pappa som sa max en :P)
Hon har sagt ja till Gerbiler :D Och Pappa låter mig ta ett akvarium av honom :D (att ha gerbilerna i)
Mamma går ev. men att köpa en till kanin om jag finner den perfekta..
Drömmar jag gett upp:
Kaninuppfödning
Gerbiluppfödning (Jag fick ha om jag ville, men valde själv att avstå.)
En till katt
Ännu en hund..
En häst :P (hinner ändå inte med xD Har haft 6 hästar genom åren + 2medryttarhästar).
Berätta om dina kamper om djur med Föräldrarna xD
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Svårt, har tjatat om väldans många djur.. xP
När jag hade 2 kaniner lyckades jag tjata mig till ännu en kanin (som fanns 3 timmar bort).
Sedan sa både jag och mina föräldrar "inga fler kaniner".
Efter nån månad ringde pappas "kompis" till oss och frågade om vi ville ha tre kaniner som han inte orkade med (=vanskötta). Jag sa självklart ja och pappa tvekade inte heller.
Det var egentligen inte meningen att vi skulle behåla dessa tre. Jag skulle egentligen bara hitta nya hem åt dem. Men jag har fäst mig såå vid dem!! <3 ^.^
Sedan har jag tjatat om massor av andra djur också (hamstrar, marsvin m.m.)

Jag började med kanin för att mamma och pappa ville att jag skulle 2 st,
Jag har tjatat länge, länge på att få ha minigrisar.. Men nu när jag har Belle står det inte högst upp på önskelistan längre.. xP

Jag fick tjata i 7 år för att få en kanin. ^^ Efter något år av tjat så fick jag hamster, sen hade jag hamster efter hamster efter hamster… därefter vaknade kanintjatet igen. ^^

Det är skönt att vara vuxen och slippa tjata längre!
Snart börjar väl barnen tjata…..
Jag har inte gett upp några drömmar ännu, då min mamma är lätt att övertala. Den enda gränsen är pengarna. Fast det är mormor som betalar för Musse och kommer göra det för Kittsen =) Tjata om en hamster gjorde jag i två dagar(körde med "alla har ju en hamster" metoden xD). Men där emot så har jag fått tjatat om kanin sen jag var 6 år ^^, Fast jag inser nu att om jag hade fått en kanin då hade jag inte kunnat tagit hand om den lika bra som jag kan nu eftersom varken jag eller mamma hade några kanin erfarenheter då.
Hälsningar Vemsan

Jag har länge tjatat efter en häst, men mamma & pappa vägrar, de vill att jag ska visa ansvar, jag har visat ansvar i fan 3 år nu, vad fan mer begär dom?! Jag hatar mina föräldrar, de förtår mig inte alls..
(har tjatat på dom om massa kanintilolbehör också, inget djur, men de vägrar :'( )
Jag tjatade först på dvärghamstrar, men det fick jag inte…men nåra år senare fick jag en kanin (?) å sen två marsvin, å sen en kull marsvin vilket jag sålde tre av dom å behöll en efter lite tjat ;) Först ett 20 L akvarium, men sen tjatade jag så jag fick köpa ett 112 L istället ^^ Nu försöker ja på föer akvarium..men jag skulle vilja ha en valp lr kattunge..men det kommer jag aaldrig få…men kanariefåglar har blivit mitt nya tjatobjekt för tillfället ;)
Har alltid velat haft djur, älskar djur så mycket :) Men vi har haft svårigheter med min pappas allergi :/ När jag va..3? Testade vi att ha en katt, men det gick inte alls. Sen när jag blev äldre ville jag ha ett djur, fik då en hamster. Efter att den dog fick jag en ny, Men jag tycker inte att hamstrar var så intressanta. Sen när den dog så tjatade jag till mig min kanin (Som jag aldrig trodde att jag skulle få). Så nu har jag haft min lilla Leona i 5 underbara månader :) . Oj va detta blev långt Xo

Har aldrig tjatat mig till ett djur tror jag :/ Jo, Albin men jag kom inte ihåg hur jag gjorde men han blev min^^.
Håller på att tjata till mig en hamster just nu och jag tror jag kommer "vinna" :)

Jag tjatade lite till en av mina kaniner men jag hade redan tingat henne utan att mamma visste det. Så vi åkte till uppfödaren och när mamma såg den lilla honan så ville hon ha henne direkt. Jag tjatade nog lite när jag ville ha min första kanin men då gick både mamma och pappa med på det till slut

Mamma och pappa säger nej tills dom får se kaninen jag vill ha. Då faller dom :)

Jag behöver nästan inte tjata alls.
Ibörjan var det svårast, vi hade en katt, men jag och min syrra ville ha två marsvin, vi sa att vi skulle samla ihop alla pengar, vi skulle sköta om dom själva, och efter ngn vecka sa båda ja. Efter det ville vi ha en till, en hane, och det var väldigt lätt, mamma sa ja direkt, pappa höll bara med mamma. Och sen erbjöd en i djuraffären mig att få en kanin, med bur å allt, pappa sa ja direkt, mamma med, sen fick jag köpa en kompis till kaninen. Efter det ville jag köpa ett renrasigt marsvin från uppfödare, det fick jag direkt då jag frågade, och sen började jag föda upp och sa att jag var tvungen att köpa in fler rasmarsvin, å det fick jag. Se hade jag tjatat efter en hund till familjen sen jag var 8, och när jag var 13 sa mamma äntligen ja, för hon ville då också ha hund och övertalade pappa. Och sen hittade jag en söt guldhamster hos en uppfödare, och jag sa att "Men dom tar ju inte så stor plats och ska inte ha hö osv" Då sa mamma ja. Pappa fick inte ens veta förens jag kom hem med hamstern. Haha! Sen så ville jag ha kanin, men det fick jag inte, men sen hittade jag en lös kanin ute som jag fångade in, den fick då stanna! Och nu får jag köpa ny kanin efter henne. Japp, sen godkände dom två möss. Men NU verkar dom vara svåra! Hihi. Vill ha gerbiler, men dom säger nej direkt, för dom tycker att jag redan har som ett zoo. Men vandrade pinnar får jag allt köpa. Men jag ska ha gerbiler.
Hehe, men det har varit väldigt lätt för mig när det gäller djur iaf, mina föräldrar är så snälla och lätta att övertala, speciellt om jag säger att "Djur är ju mitt största intresse, jag gör ju inget annat" - Då tycker dom att det är okej att jag har så många djur. ;P

Jag har aldrig behövt tjata.. Frågade bara om jag kunde få en kanin, och samma dag åkte vi och tittade på en liksom. :P

jag har som aldrigt tjata om att få en kanin. Sotis fick vi när jag var sju tror jag. Men när jag o ellen skulle ha millan o lillan fick vi tjata ett tag. Men dom fick vi ju gratis^^

Jag tjatade på mamma om en hund i flera månader, utan resultat..sen så sa jag att jag kan ju få en kanin istället. men nää…så jag tjatade tills mamma tillslut gav upp:) och nu sitter han här..Nu ska jag få en till snart… fast sen får jag inge mer….
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#3; Haha :P Minigrisar det hade vi uppfödning av förut xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jag har tjatat om att jag vill ha en hund! Men det kommer jag inte att få!:(

Jag tjatar jättemycket jag med, om det mesta (men mest handlar det ju om djur såklart). Fast nu blir det inga fler djur, mina föräldrar tycker att jag har värsta zoo:et här hemma ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
En sak jga inte förstår med ina föräldrar är varför jag inte kan få ha flera djur.
Vi hade liksom 12minigrisar och fick kullar ganska ofta! Sedan hade vi en get (som var bästa vän med våran första och sista gris Peggy <3 R.I.P, och dom två hängde alltid med ut på hundpromenader :'D)
Det är ju liksom massor. Och en annan sak. Pappa får minsan ha hela garagetet fullt med fiskar. Men jag får inte ha mitt rum + tomten full med djur.. :/ Elakt.. :P
Men men.. Det går att tjata sig till djur ganska bra endå. xD. Fick ju ja till Gerbiler efter många nej. Och nästan eller korekt ja till ännu en kanin :D. Får typ. njehmnfp y som svar nu xD eller vi får se. Vilket betyder nästan ja xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Min syster vet jag har haft 'bråk' med sina ungar, hon är allergisk mot katt/hund m.m. Adam, som är 4 år, säger: Kan vi inte köpa en liiiten hund bara?
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#21: haha
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#17: Jaha, vad kul! Jag älskar grisar <3 men mamma och pappa har inte riktigt insett hur fina de är x( :)
Känns som jag har världens värsta föräldrar. Har länge velat ha en gris, råttor, akvarium, vandrande pinnar, en egen hund, en BJ, och massa mer. Dock vill jag inte ha vandrande pinne nu, och faktigst inte en BJ heller (Alpha är stor så det räcker:D). Men jag vill ha råttor, griisar, en golden eller en BC, ett fint akvarium .. Helst råttor^^
Och så har jag tjatat om en till kanin. Tjatat, tjatat, tjatat och tjatat. Nu på senaste tiden. Vill ha en hoppkanin, och har hittat det jag vill ha. Har ägnat hur mycket tid som helst på att planera hit och dit, och mamma har lovat att om jag fixade plats i boxen i ladugården skulle jag få FLERA kaniner till (står massa utemöbler där nu). Sen ändrade hon sig och sa att utemöblerna inte fick plats på det stället där jag hade städat så att de visst skulle få plats. Sen sa hon att visst, det skulle gå att "klämma in en bur i boxen". YES, tänkte jag. Sen ändrade hon sig igen! (pappa är inte så delaktig som ni märker..) Och sa att JAG inte hade tid och blablabla .. Då blev jag förbannad! Verkligen skitförbannad! Skrek till henne att hon ändrar sig hela jävla tiden och att jag har lagt ner hur mycket tid som helst på det här, och att hon ger mig falska förhoppningar! Sen smällde jag igen dörren och gick ut och så fick Niike trösta mig lite. Sen kom mamma ut i ladugården och sa vad hon tyckte (alltså nej) , men sa att pappa tyckte att jag kunde få kaninen och ansåg inte att det var något problem med det. (Tack pappa!<3) Så då pratade jag med pappa och vi ska bygga en till bur i boxen:) :D
Så tjat, ilska och lite gråt som ger mammor skuldkänslor - det hjälper!:D Och en snäll pappa såklart^^
har tjatat i evigheter efter en hund, länge länge länge så länge jag minns.. mina föräldrar sa alltid nej, att vi inte har tid. de jobbar hela dagarna och jag går i skolan. så jag förstår nu varför de sa nej. fattade inte att vi inte hade tid förut.. Men nu när jag har förstått det har jag slutat tjata om en hund, jag ska kanske skaffa en nästa sommar om jag for tid då. Men eftersom ja inte fick skaffa hund så sa mamma att vi kan ju testa med ett mindre krävande djur, det blev kanin. Fick en kanin men jag var mindre och visste typ inget om kaniner.. Den kaninen jag skaffade bet och attakerade och jag blev rädd för den.. Vi sålde den.. Jag köpte sen en ny (lite slit och släng jag vet men jag visste inte bättre då.. :/). Då köpte jag en unge (hade köpt en vuxen kanin innan) och hon blev världens snällaste <3 (Channie). när vi var och köpte Channie ville jag köpa 2 av ungarna ur den kullen men mamma sa att om det var nån som inte blev såld kunde vi kanske köpa den med.. Men det lev inget av med det… xD
Sen tjata jag mig till en till kanin och mina föräldrar trodde att jag då skulle glömma bort min första kanin. Jag visste att jag inte skulle det och sa att Channie kanske behöver en kompis som hon kan prata med? då fick jag till slut köpa en till kanin. men då tyckte mamma att jag skulle köpa från uppfödare, så då gjorde jag det :) och nu vill jag ha en till kanin.. men det går nog inte för jag måste ha plats oxå.. :/
Ja, jag brukar inte tjata så mkt..
Jag har visserligen tjatat i perioder om olika djur, men jag brukar tröttna ett tag och skaffar det aldrig ;P
Hundar har vi ju haft ganska länge, och mamma har lovat att jag får vara med och välja en valp ur Enya och Viggos kull om typ 1½ år.
Jag tjatade ett tag för att få Roxy, Candy tog det väl någon timme :P Expo och Sera tjatade jag inte ett dugg och inte heller för att behålla en från Candys kull.
Mina föräldrar har argumenten "Om du ordnar plats och pengar". Tycker det är bra, för det är mina djur och då ska ju inte dem behöva betala. Så hela min månadspeng + mer går åt kaninerna.. ;P