Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 438 ggr
Mysofi
0

Skakis

Usch, vad läskigt det var i morse!

Jag gick ut till kaninerna som vanligt. När jag stod och matade Sofi sneglade jag bort mot Melvins bur för å se vad han gjorde. Då såg jag att han stod och nosade genom kompostgallret, MEN jag såg inte en Melvin, utan två Melvin. Jag tänkte att det var säkert inbillning eller nån reflektering eller nått. Och så fortsatte jag med Sofi, men sen tittade jag tillbaka och det var inte en reflektering eller nått. Det var HILDA!!!! Jag fick typ en chock och det tog några sekunder innan jag kunde tänka igen. Sen kom jag på att igår när jag var med mina kompisar hade vi gosat med kaninerna och sen stoppat alla i sina hagar. Men Hilda kan jättelätt rymma ur sin Hage och dessutom får hon inte äta för mycket gräs så vi sa att vi bara skulle spela ett "varv" till (vi spelade Monopol) och sen stoppa in henne i buren igen. Men vi vart så inne i spelet så vi glömde bort det!! Så hon har varit ute hela natten. Jag tror att hon smet från hagen ganska snabbt. Skulle säga att det är ett under att hon inte smet ut från tomten eller att det kom nån katt eller fågel eller något!! Eller så kanske hon kunde ha smitit in i Melvins eller Sofis Hage, och Sofi är ju så bitsk och arg så det kunde ha blivit ett allvarligt slagsmål där! Sen fick jag jaga henne jättelänge innan jag fick tag på henne för hon var typ helt tokig och livrädd! Sen när jag väl fick tag i henne var hon dyblöt och jättesmutsig och jordig. Men jag tänkte att jag skulle lämna henne i buren så hon fick lugna ner sig och så och sen skulle jag hjälpa henne med tvättningen  om det behövdes. Och hon bara kastade sig över matskålen! Men hon klarade allt själv och hon är ren som en… kanin?? xD Har kollat henne också och hon har inte en skråma!!! Men USCH vilket dåligt samvete jag fick!! Ska inte ha henne i hagen på ett tag!! Men nu kommer hon nog ha lösbajs ett tag framöver :P

Ojj, va långt det här blev, hoppas nån orkar läsa genom hela xD

Mysofi
0

putt

Vemsan
0

Skönt att ni fick tag på henne tillslut och att hon klarade sig oskadd =)

Hälsningar Vemsan

Mysofi
0

#2 Ja! Vågar inte ens tänka på vad som kunde ha hänt!

Muppen
0

#2 säger samma X)

Ellen95
0

Vad bra att ni fick tag i henne. Det e inte kul när ens kanin rymmer!

Mysofi
0

#5 Nej, inte alls, börja nästan gråta!

Jojsan
0

usch vad hemskt! men kul att det gick bra :)

[Niike]
0

Så bra att hon inte hade stuckit! Ett tips: Skaffa säkrare utebur :)

Mysofi
0

#8 Jo, det ska jag fixa! Men som sagt det var första gången jag släppte henne utan uppsikt där, har jämt suttit där med henne annars. Men hon är så liten än så jag har inte riktigt tagit tag i det än!

[Niike]
0

#9 Okej:) Då får du skaffa bättre minne så du inte glömmer att hon är där;) Hihi.

Mysofi
0

#10 Jo det är nog det jag får skaffa itstället, kan kanske köpa det på lördag, beror på hur mycket det kostar :D  ;P

Mysofi
0

haha xD

[mangaa]
0

haha , hur mycket kostar det ungefär ? .. Tror jag också behöver det :) Men jättebra att du fick tag på henne då , och att dom inte hade bråkat nå :D