Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 690 ggr
flisan93
0

Nafsar

Vad gör ni om eran kanin börjar nafsa på eran hand? Min kanin har gjort det några gånger och jag vet inte hur jag ska säga tillLedsen

NoName
0

Hög rösten och säj hela namnet. har hon förkortnig av namnet på säj hela xD ( en mamma tex bara: amanda jessica sjölin, kom hit NUU!) typ som mammor! MOAHAH xD Nä men ja vet itne riktigt xD

flisan93
0

jaaa det kan ju funka:) Tack…..Cool

KajsaM
0

Ja, säg Nej med bestämd röst och visa att den är fel. Ge okå en massa kvistar, så kaniner får gnaga på dom ist :)

flisan93
0

mmm…jag vet att man ska göra det:) De älskar ju att tugga

Jojsan
0

säg inte namnet på kaninen när den gjort något fel, då kan den börja tycka illa om sitt namn..

flisan93
0

mm jag kan ju bara säga ett starkt nej!Glad

Mysterious
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har inte det problemet,han slickar hela tiden tills man går från honom…men när jag köpte honom började han nafsa ganska hårt….nu har jag ännu större problem för han attakerar min hand….fast biter inte utan slår min hand med hans nos…för honom gick det över…säg nej med bestämd röst

flisan93
0

åååh så söt han ärGlad

[Niike]
0

Man ska aldrig säga namnet när en kanin har gjort något dumt. Dock kommer jag på mig själv ibland med att säga det, men inte så ofta. Om man säger namnet kan kaninen uppfatta sitt namn som något dåligt, och då när man säger namnet en annan gång tror den att den har gjort något dumt.