kanin ramp.
är det någon som vet om man borde ha kanter på en ramp?
Jag tycker nog att det är viktigare att ha ordentliga "trappsteg" på den och kant är det inte lag på :) lycka till
Vart kan man köpa "ramper" att ha från utebur till hagen? Blir det för brant med en ramp? :) Eller har ni något förslag på andra lösningar? Tacksam för svar.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag har inga ramper, jag sätter upp hyllor som de kan hoppa på mellan olika nivåer :) Inga kanter.
Hyllor tar mindre plats (man kan förutsätta att kaninen vänder på sig och sätta dem i zick-zack) och i de fall jag haft ramp och avstamps-hyllor har de alltid föredragit hyllorna :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#3 Hur menar du? Har du bild? :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Har inget foto men ritade en bild :)
(Jag har oftast bara ett steg upp på saker, redan små 4 veckors ungar hoppar utan problem upp på min 30-35cm stock och vidare upp på bolådor osv. Även om jag har ramp förerar de att skutta upp pga rampens lutning som de verkar tycka är obehagligg.)
Detta är väl det enda foto jag har som visar nåt, och det visar inte hela (är två steg)

Man sätter hyllplanen växelvis så att de tar sig upp. Eller sätter bara en hylla. Ju större hopp desto mer yta att landa på vill de ha, specielt på nervägen.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/bryggor_trappor/279163 länk 🙂 om den inte funkar PM a