Ha buren färdig, med hö i, vatten och ev pellets (samma som uppfödaren har måste man fortsätta ha och sedan fasa över sakta men säkert om man vill byta foder).
Första 1-2 dagarna brukar jag låta kaninen få bekanta sig i buren och så 🙂
Även inköp av transport om man inte gjort det eller låna en vid hämtningen 🙂 Ha något mjuk där i, ev hö & vatten om kaninen åker lite längre
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har gjort iårning buren men hö och vatten sätter jag nod dit innan vi hämtar den. Och en annan grej tipsa om ett hus till kaninen har inte kunnat köpa ett för det finns inga bra på djurafären och dom är för dyr. Och kaninen kommer bara få åka i drygt 5 minuter tror jag.
#2 Ja precis, det brukar jag med göra, samma dag brukar jag göra det.
Ja hus eller sitthylla måste finnas i buren. Räcker med en bräda från sida till sida där kaninen kan sitta på 🙂 Kollat på zooplus.dk? De har någon i plast har jag för mig (sitthylla) i plast som är reglerbar 🙂
Ok ja det är inte så långt 🙂
Tack för tipset #4
#5 (antar att du menar mig), ja man kan ha ett hus, den blir som en sitthylla 🙂 Men blir ju inte mer trångt med en sitthylla än ett hus?
Ja men kaninen måste väll ha ett hus? #4
#8 Nej den måste inte ha att hus. Antingen hus eller sitthylla. Vilket som fungerar bra 🙂
Men om den har en sitthylla. Kommer den vara under den som när man har ett hus. Och vilket tycker du är viktigast att ha?#9
#10 Beror på kaninen 🙂 Jag har haft både och, har inte spelat mina kaniner någon större roll, just nu har jag hus, då det passar bäst just nu, men kommer skaffa sitthylla till inneburen samt troligtvis ute i ena uteburen. Lite smaksak också.
#11 men om jag köper en sitthylla, sen får jag hem min kanin och då är han en kanin som hällre vill ha hus kommer han tycka buren är skit då?
#13 Aldrig varit med om det 🙂 Mina har inte direkt brytt sig om vilket av det som de haft🙂 Så svårt att svara på.