Rymlingen Belle
Jag har ett problem…. Belle har rymt 3 ggr de senaste fyra (?) dagarna. Som tur är har alla utflykterna slutat lyckligt. Senaste gången var bara för några minuter sen, jag var inne på KiF och gick ut för att se så att hon inte hade rymt men det hade hon förstås. Hennes bästa utflyktsmål är under vår "gäststuga" (en liten stuga i vår trädgård). Och under den ligger det massa brädor med spikar i! Tack och lov har hon inte blivit skadad. Jag har hittat en liten glipa under rastgården som jag måste fixa till! Det är antagligen där hon tar sig ut…….suck. :/ Nu sitter Belle i sin bur trots det fina vädret, och det är ju ine kul för varken henne eller mig…

aj då :/
Jaa.. :( suck
Ajdå, vad trist. Aldrig kul med kaniner som får för sig att rymma! Men då får man vara pysslig och försöka se till att det blir rymningssäkert! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#3: Ja jag måste fixa lite :)
Nu vet jag hur hon tog sig ut! Jag skulle ge henne en chans till och plötsligt, när jag precis tagit ut henne så hoppar hon över kompostgallerna! Snacka om..jaa jag vet inte vad! :O Till slut fick vi iaf in henne :) Nu sitter hon i sin bur…igen. :/

Vad tråkigt! Går det inte att lägga gallrerna på ett annat sätt då så att de blir högre? De är ju inte helt fyrkantiga utan mer rektangulära. Du förstår kanske vad jag menar?
Annars kan du ju köpa hönsnät eller något starkare nät och köpa höga brädor och bygga en Hage på det sättet, då blir det ju högre.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Eller fixa nåt typ av tak? Hubert hoppar också ut om han får chansen

Min unge hoppar också över och får bara vara ute i koppel nu, skall fixa ett tak till hagen.
Hon hoppar även ut genom taket på inneburen om det står uppe och upp på stolarna, upp på ordet och äter upp mina blommor i fönstret….

Om du vill ha något tak eller vad man ska säga, så kan du ju ta sånt där blått bärnät som man har till buskar och sånt. Det har jag till min kanin Frasse. För skatorna går in där och tar hö i buren.. :/ Men jag har inte kompostgaller utan jag har typ som en stor inhängnad av stängsel. Men om du har kompostgaller så kan man ju fästa bärnätet med sånna där buntband. Hoppas att du förstår hur jag menar. Lite svårt att förklara så här. Lycka Till. / Sandriie
Nu har jag fixat gården, satt hönsnät över :P