Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 928 ggr
niby
1

öppen bur 24/7

ska man. eller är det smart att ha buren öppen så kaninen kan hoppa ut och leka i sitt stora lekställe. även när man är borta. och om man ska ha så ska de va mat i lekstället eller kommer kaninen gå till buren när den blir hungrig?

farvendal
1

Klart du kan ha den lös, OM du har kaninsäkrat. Alltså tagit bort kablar eller annat kaninen skulle kunna skada sig på. 

Sedan är det ju en fördel om kaninen är rumsren, blir lite trevligare då 😃

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[vigge_]
0

Mina kaniner har fri tillgång till sin Hage som är sammankopplad till buren. Säkra bara buren och ha något mjukt underlag, annars kan lätt trycksår framkomma och det blir halare för kaninen :)

[thildaaaa]
0

Min kanin är helt galen med ditt hoppande, hans senaste bus är att hoppa upp på burtaket via höhållaren haha

Men som #1 skrev så måste det vara 100% kaninsäkert så slipper du olyckor! Tror absolut kaninen skulle uppskatta att kunna hoppa ut ur buren 24/7! Jag har inte Pumba(min kanin) lös när jag ej är hemma pga det jag skrev innan, han hoppar dit han har lust, upp i sängen, upp på bordet, upp på buren, upp i bokhyllan osvosv så skulle bara gå runt och oroa mig för att han skulle hoppa fel och göra illa sig när jag inte ens finns där och märker! Men när jag är hemma busar han runt i hela mitt rum! 😃

niby
0

jag tror det är kaninsäkert för man behöver väll inte tejpa igen uttag?

Texpie
0

Nej, eluttagenborde ni inte behöva tejpa igen tror jag, bara alla sladdar är skyddade. Tänk även på att skydda ladd-sladdar till mobil/dator etc (även om de kanske inte är livsfarliga för kaninen) ,samt sladdar till högtalare, hörlurar, datormöss etc och inte ha dem liggande framme utan uppsikt, det är tydligen sjukt kul att massakrera sladdar… Sen kan det vara bra att inte ha favoritböckerna längst ner i bokhyllan också, eller andra saker du är rädd om ;)

taxidriver142
2

Jag har alltid kaninburen öppen oavsett om jag är hemma eller inte. Min kanin lärde sig snabbt var mat och vatten fanns, och han vet var han ska gå på toa. Han har tillgång till 38 kvadratmeter, så det finns 2 toaletter. Självfallet är denna del av lägenheten "kaninsäkrad".