Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 517 ggr
niby
1

böhöver jag stängsel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kolla på bilden. ja om man har en matta på ena sidan och halt golv på andra sidan kommer kaninen bara hålla sej till matt delen eller kommer den gå på det hala trägolvet också. måste man ha stängsel för att den inte ska gå på trägolvet? jag tänkte annars ha ett roligt ställe där kaninen kan kuta runt och leka på :)

[Mi-rand-a]
0

Mina är lite fega att gå på halt golv men gör det. Så om du inte vill att kaninen ska gå på golvet är de nog smart att ha galler :)

[neptunens]
3

Mina springer på parkettgolv och annat utan att bry sig det minsta. De brukar komma sladdandes runt hörnen så det gäller att vara med😉

[thildaaaa]
0

Samma här! Min kille tar sig fram överallt!

Var dock vakt åt min kompis kanin en gång och han satte aldrig en en tass på golvet! så hon hade en dörrmatta och burluckan öppen! men han hade varit med om något läskigt när han var liten, halkat på halt golv eller nått så han var rädd för golv!

pernillaoscarsson
0

Beror på kaninen. Vissa jag haft har inte brytt sig ett skvatt om att golvet varit halt medan andra inte gärna går utanför mattan. När Zelma är ute brukar jag lägga lite grejor på golvet som hon kan skutta på så att hon slipper nudda golvet. Jag har t.ex. en trasmatta i hallen som jag brukar lägga från mattan i vardagsrummet så att den leder ut i hallen. Då kan hon springa som hon vill lite.

taxidriver142
1

Jag har haft 5 kaniner frigående i lägenheten men det är bara en av dom som inte vågat gå direkt på golvet. Så min erfarenhet är att de flesta kaniner vågar sig ut på hala golv utan större problem.