Han slickar
Min 1 åriga han kanin okastrerad har nu på sista tiden börjat att slicka på mig,min mamma, soffan mm. Varför gör han så? Hjälper det om man kasterar?
Kan. Mån hjälpa mig?????
Det är nog ingen fara, min kanin slickar mig men jag inte soffan, men gör han det bara det närsomhelst?
min kanin är också okastrerad (9 år ) och brukar slicka mig när han har fått gos, som "nu är det min tur att putsa dig" :D
slickar han i sig sitt piss också kan det vara saltbrist (beroende på vad han har för foder) eftersom vi inte ger pellets ger vi saltsten ibland, ett tecken på att dom behöver det är att dom slickar i sig sitt eget piss. (jag tänkte svett är ju också salt)
l'm back
Han visar att han tycker om er.
Men som #4 skriver så kan de vara saltbrist, men jag tor mest på att de är uppskattning han visar.
Min kanin Shadow slickar på mig oftast då jag klappar honom och det är för att visa att han tycker om mig. Om han inte kan slicka på mig då jag klappar honom kan det bli mattan eller vad som är i närheten.
Som #5 sa, jag tror på att han tycker om er.
Jag lånar för en fråga, Min kanin äter spån, jag såg att hon gick runt med spån runt munnen och såg tydligt när hon åt en. Hon får pellets. Vad kan det bero på?
Mvh Shy och Hannah
Hon kan vara uttråkad
han pussas! ❤️