Kaniner betyder allt!
Hej! Håller ni inte med om att kaniner och djur betyder allt? Men, mitt "problem" är att jag har vissa i min släkt bl.a. Pappa som inte gillar att jag har så många kaniner ): hur känner ni? Har en del frågor till er: Har ni också någon i familjen som ogillar djur/ogillar att ni har så många kaniner eller kaniner över huvud taget? Har ni vänner som klagar? Hur gick det till när du fick fin första kanin? Hur gjorde du för att få kaninen? (Om du nu har många kaniner) hur gick det till? (: Har ni tips? på vad jag ska säga och vad andra ska säga till folk som klagar på en och tycker att huset är fullt av djur? Hur skulle ditt liv se ut utan kaniner?
Nepp ingen familje medlem som inte gillar det :) Ja, vissa vänner klagar typ, måste du gå ut till han nu? Eller typ kan vi gå in nu när vi har varit ute fem min. Jag fick min kanin genom att jag och min bror ville ha en hund men vi är allergiska , då va kanin ett bra djur :) Har bara en kanin. Mitt liv utan kanin: Tråkigt ;) när jag inte ör ute hos han läser jag på massa kaninsidor så tråkigt :)
1. Nja jag bor inte hemma så vill de klaga får de gärna göra det, mitt och min sambos hem, vi som bestämmer 🙂 En del släktingar vet inte ens hur pass många kaniner osv vi har.
2. Nej, har sällan vänner hemma. Och klagar de ja då får de strunta i att komma hit helt enkelt, mitt hem 😉
3. Var inte många år gammal när jag fick min första kanin. Minns inte hr gammal jag var. Mamma har alltid varit djurmänniska hon också.
4. Jag brukar strunta i såna personer. Och som sagt: Är mitt hem, jag som bor och lever här. Det ska andra skita i helt enkelt 🙂
5. Inget roligt liv, minst 1 kanin kommer nog alltid finnas i detta hem. Haft kaniner runt mig sedan jag föddes så 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Självklart. Mina föräldrar tror nog att jag snart kommer att växa ifrån kaninerna. De vill nog hellre att jag ska vara som en "Normal" Tonåring och vara på fester, hänga med vänner och shoppa kläder. Men jag är inget av det. Känns som om mina föräldrar tror att jag kommer att bli värsta mobboffret om jag håller på med kaniner. Men tvärt om så tycker mina vänner att det är häftigt! :)
Och visst klagar det "Det går så mycket pengar (Trots att jag betalar allt själv), de tar så mycket tid osv osv.."
Jag fick min första kanin av mina föräldrar när jag frågade som 10 åring. De trodde väl att jag skulle tröttna. Ha! Där fick de! ;)
Tja.. Den ena ledde väl till den andra. Den senaste kaninen tog jag som "Terapikanin" men bestämde redan efter någon månad att hon skulle få stanna. Så mina föräldrar hade inte riktigt någon makt där.
Jag kör alltid på den här; "Vad vill du hellre? Att jag ska vara ute och festa med alkohol och tobak eller spendera kvällen med att städa kaninburar?" Den funkar på mamma. ;)
Mitt liv skulle vara helt annorlunda. Jag tror faktiskt att jag inte varit så "bra" som jag är idag. (Bra betyg, sköter mig osv) Kaninerna är allt för mig!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Min mamma e väll inte superglad över att vi har så många kaniner som vi har(10st för tillfället), men hon har alltid stöttat & ställt upp när vi behövt det, så jag har aldrig haft det problemet.
Speciellt inte då jag delar intresset med min syster, så vi är 2 om att hjälpas åt med djuren👍
Men som #3 säger så hellre hålla på med kaniner än att vara ute och supa varje helg eller lägga pengar på droger/tobak.
Min mamma instämmer till 100% på det ämnet med😉
Många av mina vänner tycker det är häftigt att 1. kaninerna är såpass snälla som dem är, nästan alla har haft kanin som liten men många har varit agressiva. 2. att det finns ett sådant stort engemang som det dinns idag för kaniner, hoppning, utställning, m.m.
Sedan får folk tycka vad dem vill om mig och våra kaniner. Tycker dem att jag e udda/konstig, så får dem väll göra det, sådan intresserar inte mig ett dugg🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
1, Nej de varken ogillar djur eller ogillar att jag har ett gäng kaniner, de brukar hjälpa till att ta hand om dem när jag jobbar och de händer att de på eget initiativ vill greja med dem . Så nä, tror inte att de hatar mina djur😉
2, Jag skulle inte kalla en person som klagar på en av mina hobbies för en vän, så nej.
3, Jag lärde mig allt jag kunde om dem, och sen var inte steget långt eftersom de visste att jag kunde ta hand om djur med tanke på att jag haft massa ponnys.
4, Intresset för kaniner växte och efter några år så bestämde jag mig för att jag ville satsa mer seriöst och avla för ett mål. Och så blev det.
5, Orka bry sig. Kanske inget råd. Men ärlig talat, livet blir bra mycket lättare när man inte bryr sig så himla mycket om vad andra tänker och tycker hela tiden.
6, Ingen aning, har haft kanin sedan jag var 10 år (är 22 nu) så kan inte riktigt tänka mig ett liv utan minst en Dvärgvädur. Det är en skön kontrast att komma hem och plocka bajs när jag jobbar i världens ytligaste bransch på dagarna. 👍
Har ni också någon i familjen som ogillar djur/ogillar att ni har så många kaniner eller kaniner över huvud taget?
I början var det ingen i min familj utom jag som uppskattade kaninernas närvaro. Men nu har det verkligen ändrats och vi har till och med två kullar för tillfället. Dock en tjuvparning, men de fick ju finnas kvar på jorden så det är en förändring.
Har ni vänner som klagar?
Nepp :) Dock har jag några som tycker att jag är konstig.
Hur gick det till när du fick fin första kanin? Hur gjorde du för att få kaninen?
Jag har alltid älskat kaniner och då tröttnade mina föräldrar på mitt tjat så de bestämde sig för att skaffa en.
Det är faktiskt en ganska rolig historia; jag hade pratat om zoologi i skolan och när jag kom hem sa min mamma att vi skulle följa med min pappa och jobba (han är flyttbar mekaniker) Så vi anlände till platsen och då såg jag en skylt som lydde: "Fäboden - Zoologisk Handel" och då utbrast jag; HÄR FINNS DET DJUR!
Och mina föräldrar spelade med, när vi kom till kaninavdelningen så kollade vi runt flera gånger och sedan säger mamma; vi är här för att skaffa kanin till dig.
Lyckan i mitt ansikte den sekunden asså!
(Om du nu har många kaniner) hur gick det till? (:
Jag har för tillfället 6 kaniner och de kom till efter att mina två kaniner fick var sin kull. (Tjuvparning)
Har ni tips? på vad jag ska säga och vad andra ska säga till folk som klagar på en och tycker att huset är fullt av djur?
Bry dig inte, det är inte deras liv och de behöver inte lägga sig i. Du sköter ditt liv och h*n sköter sitt!
Hur skulle ditt liv se ut utan kaniner?
Väldigt tomt. Vet inte hur jag skulle gå runt. Det är så mysigt att gå till kaninerna efter skolan. Älskar livet med kanin.
Har ni också någon i familjen som ogillar djur/ogillar att ni har så många kaniner eller kaniner över huvud taget?
I min familj är det bara jag som håller på med djur i överhuvudtaget. Alla är neutrala i frågan skulle jag säga. Hjälper gärna till ifall jag är sjuk eller borta men inte mer än så. Förutom hjälper till att betala både mat, hö, strö och ev- mediciner. Solbackens Omi blev dock familjens lilla maskot, men nu när kan inte finns i livet mer så tappade familjen det lilla intresset dom hade. Men då låter mig prata om kaninerna hur mycket som helst, så jag är nöjd. 😃
Ingen som klagar på min hobby. Skulle nog inte kalla personer som klagar på min hobby vän, men det beror väl på.
Har ni tips? på vad jag ska säga och vad andra ska säga till folk som klagar på en och tycker att huset är fullt av djur?
Ta inte åt dig. Visa dom hur fina kaninerna är istället. Det är din hobby, inte deras, tänk på det också. 🙂
Tomt, tråkigt. Har varit kaninlös i några månader för ett tag sen. Var så tråkigt att jag var tvungen att skaffa kanin igen, även dom det var en del i min rehab. Nej kaninerna ger så mycket för mig att de alltid kommer finnas i mitt liv.
Bra skrivet alla!
**
Håller ni inte med om att kaniner och djur betyder allt? **
Ja, djur är allt och man bara dras till dem på något underligt sätt.
Japp, Men ogillar djur tror jag inte de gör utan de ogillar alla måsten och krav som finns med djur. Ex. veterinär kostnader eller andra saker som att det lätt blir smutsigt med kaniner. Speciellt alla "äventyr" de dras med på för att jag behöver transport hjälp.
Nej, men har allergiska men det löstes med rex samt mindre päls som yrar omkring. Har dock släkt som drar massa kanin skämt men det är bara roligt tycker jag😃
Hur gick det till när du fick din första kanin? Hur gjorde du för att få kaninen?
Jag har alltid haft djur sen jag var 5år kanske. Men att få tillåtelse har alltid varit svårt. Mitt första djur önskade jag mig i födelsedagspresent, en hamster. Efter det har jag haft alla möjliga djur tillsist landade jag på kanin.
Men såhär gör jag:
Jag läser alltid på en massa om djuret och efter kanske 2-4veckor drar jag upp det om att jag vill ha en ex. kanin. Under dessa 2-4veckor har de sett att jag sitter med en mängd böcker och fakta blad utskrivet från datorn.
Jag berättar med under dessa 2-4veckor fakta om ex. kaniner utan att nämna att jag vill ha en. Frågar dem mig: vill du ha en kanin nu eller? så säger jag jag: vet inte, ja läser bara lite om dem.
Jag berättar med vilket ansvar en kanin behöver och att jag är redo för att ta ett sådant ansvar.
Berätta varför just djur/kanin är viktigt för dig. För mig var det att de fanns där för en alltid och att de får en att må bra eller att djur är en en del av vem jag är som person m.m.
Oftast har jag gått via min mamma då jag vet att hon tycker att jag ska få ha djur "typ". I visa fall har vi "smugglat" hem ex: med kaninerna gjorde vi det. Pappa upptäckter oftast detta samma dag men ibland har det gått några dagar. Det gäller att hitta den i familjen som oftast säger ja till djur och tycker det är okej. Alla familjemedlemmar har delade åsikter om saker och ting. Men ibland måste man få dem att förstå vad som är viktigt för en själv så som en av de sakerna kan vara djur runt omkring en eller andra intressen.
- Försök att inte behöva ta hjälp av familjemedlemmarna när det gäller ditt egna djur. Utan betala själv för saker eller försök lösa transport och byggen på eget vis så förstår de nog om de har plats att detta är viktigt för dig. Visa att du uppskattar det du redan har och all hjälp de ger dig. Hjälp till extra mycket i hemmet? Dammsuga en dag eller överraska dem på en middag. Så inser de hur ansvarsfull och hjälpsam du är och kanske tänker om det du ber om.
Jag har inte haft många kaniner men har haft ganska många djur (olika tider dock). Det är ganska svårt att få ja på att få skaffa djur speciellt när man vill "prova" olika sorter. Det har alltid blivit så att jag skaffat ett annat sorts djur efter att mitt djur dör av ålder eller sjukdom. Mest för att man inte vill påminnas om sitt föra djur.
Tror dock det handlar om att har man plats så får man ett ja lättare? Har man inte så mycket plats i hemmet så är ett nej ganska klart. Men man kan alltid komma på kompromisser och förslag.
Nu vet jag inte hur fullt du har det 😉 Men jag har inte hört någon säga så förutom när jag tar andra delar av huset än mitt rum, trädgården får jag ta av så där klagas det inte så mycket. Men det är bara att stå på sig.
Är det familjemedlemmar som gnäller eller?
Mitt liv skulle vara ensamt utan djur. Kvittar hur många vänner jag har eller att man har en pojkvän. För ens liv skulle ändå vara ensamt och tomt på något sätt. Djur fyller något tomrum inom en ;)
I början var min pappa inte riktigt med på det, men nu för tiden går han till dom och ger dom godis och klappar! Han brukar skoja om att "skulle dom inte bo ute istället?" (innekaniner), men jag vet att han innerst inne faktiskt tycker om dom.
Nej, alla mina vänner gillar kaninerna. Och flera har egna.
Hur gick det till när du fick din första kanin? Hur gjorde du för att få kaninen?
Jag hade en riktig deprimerad period för ca ett år sedan, det enda jag gjorde var att sitta hemma vid datorn och lyssna på mörk och deppig musik. Jag kollade runt på häst till salu sidor m.m, och det hjälpte ju inte direkt. Men så en dag när jag och mamma satt i bilen så sa hon att hon och pappa hade pratat om fler djur m.m (vi hade redan en katt). Hon började med att de hade pratat om hund, men kommit fram till att vi inte har tid för en. Men då kom kaniner upp. I början tänkte jag "hmm, lite tråkigt" eftersom att bilden jag hade av kaniner var sådana som föräldrar köpt till sina barn som sedan glömt dem. Men jag blev mer och mer kär i dom, så det slutade med att vi hittade två små underbaringar!
Som du säger är djur allt, jag skulle inte kunna leva utan dem. Så då tycker jag att man ska tänka dom som en mänsklig vän, vad hade du gjort om någon tyckt illa om din bästa vän? Inte så kul, hade jag tyckt iallafall. Jag tycker att djuren är för viktiga för att man ska bry sig om vad andra tycker, dom är liksom en del av en själv.
Utan djur hade jag nog varit väldigt deprimerad. Jag har en tendens att fokusera på det värsta. Men djuren hjälper mig att se det ljusa i livet, och utan dom hade jag inte varit den person jag är idag. Djuren är verkligen mitt allt!
Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!
ja min pappa tycker de är äckliga men bor inte med han så. Hörde också ofta av min bror att dom är onödiga, varför jag inte slaktar dom m.m
inte dirket vänner men nån i klassen brukar väll slänga ur sig onödiga kommentarer
Tar nu snuttis då jag inte kommer ihåg de allra första.
Jag ville ha en kanin igen, läste på väldigt mycket. Umgicks inte med speciellt många och sen skaffade vi snuttis.
De beror på vad dem säger, om de klagar på att dem är tråkiga så säger jag "Då har du inte träffat rätt kanin" eller tillräckligt många eller mina kaniner.
väldigt tråkigt och tomt, hemskt rent utav!
Har ni också någon i familjen som ogillar djur/ogillar att ni har så många kaniner eller kaniner över huvud taget? Alltså pappa tycker väl att det är lite jobbigt att hämta spån/Hö/halm osv men det kan jag förstå, det är ju mina kaniner ;) men han älskar kaninerna, han sitter ofta ute och matar de med lite gräs. Och pratar med de som om dom skulle förstå. Har ni vänner som klagar? Nopee, dom förstår att jag vill ge dom ett så bra liv som möjligt. Hur gick det till när du fick fin första kanin? Hur gjorde du för att få kaninen? Jag tjatade ;) efter 1 års tajt fick jag min första kanin haha. Nu skulle jag dock inte tjata mig till något. (Om du nu har många kaniner) hur gick det till? (: Jag har 4, jag fick den ena som avelshane, men det blev inte riktigt så. De andra två fick jag som hoppkaniner. Har ni tips? på vad jag ska säga och vad andra ska säga till folk som klagar på en och tycker att huset är fullt av djur? Förstår dom inte så slösar jag inte energie på att förklara heller :P Hur skulle ditt liv se ut utan kaniner? Det skulle vara tråkigt!
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
1: Har ni också någon i familjen som ogillar djur/ogillar att ni har så många kaniner eller kaniner över huvud taget?
Min familj har alltid varit emot att ha kaniner i fångenskap, de tycker att kaniner inte ska hållas i bur, så jag fick aldrig kanin som barn. De blev inte så överlyckliga nu heller, när kaninerna skaffades. De vande sig dock snart (mina kaniner var ovårdade omplaceringar), men de tycker att det är för många, fem stycken, varför inte nöja sig med typ en?
Inte än… De tycker det är kul och gulligt. Men säkert tycker en del att det blir lite tjatigt med allt kaninprat :) Även om de aldrig skulle säga det högt.
Hur gick det till när du fick fin första kanin? Hur gjorde du för att få kaninen?
Nu är jag ju gammal (32 år är gammalt i detta forum, har jag förstått) men min tioåriga dotter ville ha en kanin, då hennes kompisar och våra grannar har kaniner. Hon tjatade intensivt ett tag, och jag gav efter och vi skaffade två omplaceringar. Att det blev fem st kaniner inom kort beror på att en av dem oväntat fick ungar. Det blev fyra ungar, men en dog.
Ärligt talat så har min dotter mer eller mindre tröttnat på kaninerna, men eftersom jag älskar djur och är uppvuxen med djur av olika slag, så har jag tagit över, och hade det inte varit så att jag kände att jag skulle vilja ta hand om dem många år framöver, så hade jag inte gått med på att skaffa några… Jag ville från början ha hund eller katt, men jag är allergisk, så det går inte.
Det hade säkert varit bra, men jag kan säga att kaninerna berikar mitt liv och ger glädje och jag ångrar inte för en sekund att jag skaffade dem, även om det från början var tänkt att skaffa två, men de blev fem…
I rättvisans namn så måste jag tillägga att mina föräldrar, fd kaninmotståndare, har köpt en extra utebur plus Hage (till den kaninunge som visade sig vara hane, och alltså inte kan gå med de andra i framtiden), och de har varit till bonden och köpt både hö och halm till kaninerna ❤️
Tack mamma och pappa 🌺 även om ni inte läser här!
Har ni också någon i familjen som ogillar djur/ogillar att ni har så många kaniner eller kaniner över huvud taget? Ja min mamma gillar inte att jag har så "många" kaniner (runt 5 st för tillfället) Har ni vänner som klagar? Japp! Det roligaste och konstigaste är ju att dom som klagar också är kaninmänniskor. Har ni tips? på vad jag ska säga och vad andra ska säga till folk som klagar på en och tycker att huset är fullt av djur? Säg att du kanske inte tycker som dom helt enkelt och dom fåt ha sin åsikt precis som du får ha din. Hur skulle ditt liv se ut utan kaniner? Antagligen väldigt tråkiga vardagar.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Min mamma är helt emot allt som har med kaniner att göra, och jag håller på att försöka övertala henne till att jag ska få en kanin just nu. Eller snarare få ha en, bur kan jag bygga själv, och själva kaninen kan jag köpa själv, + extra utgifter som mat och annat nödvändigt. Så jag har ingen, men det känns ibland som om jag är på god väg att få lov till en/två, fast vi får se vad som händer.
Det var väl den enda frågan jag kunde svara på av dem :)
Veronica
I mitt fall är det nog så att ingen i familjen direkt ogillar långöronen. Det som istället kan vara lite knaggligt är att de tycker att det går åt mycket tid och prat om de istället för andra kanske lite viktigare saker t.ex. skola, jobb, relationer.
Absolut kan jag säga att det kommer på tal vad gällande antalet, men jag skaffar inte fler än vad jag tror att jag själv orkar med.
Min pappa var helt överlycklig när vi köpte vår första kanin och han var mycket intresserad av att få vara med och välja ras och individ 🙂
Men alla har förståelse för mitt intresse även om de ibland kan ta över familjens livstill ibland. Och det är mer än ofta som både min mamma och mina småsystrar hjälper till med skötseln.
Det är ingen som direkt har klagar på mitt intresse. Men jag har flera gånger känt av att de kan tycka att de är mycket snack om kaniner.
De som har yttrat sig om att det är mycket av mitt liv, brukar jag poängtera deras största intresse, som kan vara hunden eller träning.
Men för det mesta brukar jag inte bry mig så mycket om vad andra tycker och tänker om mitt intresse. Det är något som jag själv har valt och de som har problem med det, brukar jag rekommendera att de kan hitta någon annan som de kan umgås med.
Alla har vi olika intressen som kan vara mer eller mindre dominerande i vår livstill och det är något som man måste respektera 🙂
Vi har haft alla möjliga djur innan kaniner och till en början hade jag det klassiska husdjuret: fiskar.. De blev inte så långvariga och därefter har det vara sköldpaddor, hamstrar och marsvin. När man blev lite äldre kom det på förslag att vi skulle ta över min storebrors barns kanin.
Det var ingen speciell ras utan istället en balkongkanin som hade sett bättre dagar.
Sen blev intresset större och min pappa pushade att vi skulle skaffa raskanin och börja ställa ut.
I nuläget bor 10 kaniner här hemma och det har varit fler och färre under 8 år. Jag har en uppfödning som alla i familjen någon gång har varit delaktiga i, men numera är det bara jag som håller i aveln och har huvudansvaret om kaninerna.
Ett liv utan kaniner kan jag säga idag nog skulle vara tråkigt. Men för mig skulle de vara så utan djur över huvudtaget ❤️
TS, hur gammal är du? Bor du hemma?
Jag fick som sagt ingen kanin när jag bodde hemma, mina föräldrar tyckte det var djurplågeri att ha kaninerna i små burar i köket, och visst, det var så mina jämnåriga kompisar hade kaninerna, detta var på 80-talet. Alla vi kände som hade kaniner hade dem i små burar inne, och så fort de fick komma ut, tuggade de sönder både tapeter och annat de kom åt, och gav gärna människorna ett tjyvnyp också…
Vi hade hundar och katter istället.
Vad har din omgivning emot att du har kaniner?
Nej, alla i min familj gillar kaniner. Även min mormor och morfar och farmor och farfar gillar dom. :)
Fast mormor kan vara lite ibland, haha t.ex. om någon kanin råkat rymma, så tycker hon inte att dom lite jobbiga att jaga! 😂
Annars inga ogillande vänner/släkt. Mina kompisar älskar ju ändå kaniner, och andra djur också! ;)
Hela famijen gillar Santos och har inte en enda kompis som klagar utan oftast är det dem som vill ut till honom och jag vara inne i värmen ett tag till.
Ett liv utan kaniner är ett liv med sorg och inte lika kul heller.
When life gives you lemons. Make lemonade❤️
1. I min familj är det ingen som inte gillt kaninerna riktigt, de gillar djur och vi har hundarna också. Min mamma gillar att mysa med kaninerna och pappa vill alltid att bi ska ta hand om den så bra och ser till styck är med dem så, båda måste gilla dem, mina systrar delar jag intresse med så den gillar det, min bror vet jag inte, men han verkar gilla dem, 2. Jag skulle inte kalla nån som klagar min vän, men mina kompisar tycker om mina kaniner så det är, nej. 3. Min första kanin fick jag när min syster var 11 och jag 9. Min mamma sa att vi hade kunnat skaffa ett till husdjur och att vi fick välja och vi bestämde att det skulle bli mellan papegoja eller kanin och vi ville ha kanin och mamma tyckte det var lite lättare så det blev det, sedan har jag haft dem och jag totalt fastnade för dem. Nu är jag tolv( fyller tretton om mindre än en månad :) 4. Jag skulle nog inte säga att jag har många kaniner med våra tre små ninisar, men jag skulle egentligen haft två nu fat våra kaniner tjuvparade sig och fick två ungar.. Men min kanin som hade ungarna dog i sina 8 månader av nån hjärnsjukdom :( så vi behöll ungarna, så fick vi tre kaniner istället för två. 5. Men man ska inte bry sig och det är ditt liv och du bestämmer över det, djur är bra man lär sig av dem och det är jätte kul jue, de som säger djur har inga och fattar inte va de missar. 6. Jag skulle ha det väldigt tomt trots vovvarna, kaninerna är ju en del av mitt liv.
Ja, ingen i min familj förstår vad jag ser hos kaninerna. Var inte några glada miner direkt när jag tog hem min nyaste efter att mina två andra dog i vintras, men eftersom att jag har mina kaniner ute och de inte behöver bry sig så låter dom mig hållas.
Inte direkt klagar, men de tycker väl jag är barnslig 😉 Men det är inte så att jag någonsin tvingat dom att vara med mina kaniner, så inte spelar det nån roll.
Vi skulle egentligen skaffa hund, men när vi gjorde ett pricktest visade det att jag reagerade mycket mer på hund än vad vi trodde så det blev ingenting just då. I stället så kom jag över en artikel i en djurtidning om utekaniner, och bara en tid senare fick jag hem min första. Jag var 13 då.
Beror på vad man ser som "många". Jag hade två som som mest (och det är ju fler än en) och det tog ett tag innan jag fick skaffa mig två men med lite övertalning så gick det tillslut. Jag var 16 då och har haft två kaniner åt gången tills nu (har haft en del otur, så har blivit några kaniner genom åren). Skulle även tagit en kull men av olika anledningar blev det aldrig av, dock inte pga att jag inte fick. När jag blev äldre (runt 17 och 18) slutade mina föräldrar helt enkelt bry sig, de ansåg att jag fick göra som jag ville så länge inte de blev inblandade. Jag ska fylla 20 nu.
Oj, jag vet inte! Tror man får finna sig i att alla inte förstår tjusningen med djur, men vi vet ju att det är deras förlust 😉Då tycker jag det är lindrigare med kaninerna, fick mycket fler negativa kommentarer i somras när jag skaffade min egen hund.
Jag saknar verkligen kaniner när jag inte har dom omkring mig. I vintras dog som sagt mina två kanintöser, och trots att jag inte skulle skaffa någon fler så kunde jag inte låta bli. Usch vad tomt det blir! Nu kanske jag ändå måste ta en paus från kaninerna för antagligen så flyttar jag till lägenhet i höst och då vet jag inte än om jag kommer kunna ta med min tuss.