Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1689 ggr
Rebornbabyn
0

Leksaker

Hej! Jag behöver lite tips? på leksaker till min utekanin. Han älskar att gnaga på saker och att kasta runt saker! Har ni lite tips?? Gärna ganska billiga.

Tacksam för svar =)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Henni-Chan
0

Jag har katttunnlar som är köpta på ÖB. Helt okej i pris och de håller länge. Men sen har jag också gjort egna pappersrör som kaninerna kan bita, riva och gräva i med mera. De gör jag av gjutpappersrör som går att handla på alla stora byggvaruhus. Köper då ganska långa ca 2 m som jag sågar i mindre delar och sen slänger in. De tål också att vara ute ett tag. Annars är det ett bra alternativ att ha inne i buren 😉

Kvistar/stubbar brukar också vara roliga saker som de kan leka med. Sen har jag en mindre fotboll till en av mina hanar som tycker om att balansera, putta och gnaga på 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Rebornbabyn
0

#1 Tack så mycket för förslagen! 🙂

Rebornbabyn
0

[RC1393]
0

Gillar han att kasta saker så är ju en sådan

http://www.zoo.se/produkter/smadjur/lek-aktivering/leksak/natural-living-toy-med-bjallra-trixie-smadjursleksak-ofargad-7-cm.html

eller en sån här jättekul!

http://www.zoo.se/produkter/smadjur/lek-aktivering/leksak/slat-ball-trixie-smadjursleksak-ofargad.html

Mitt lejon är den enda av mina kaniner som gillar leksaker som inte involverar mat, han kastar nästan jämt omkring sin boll och verkar ha jätteroligt🙂

Rebornbabyn
0

#4 Tack så mycket! Men tänk så äter han bjällran då?

Rebornbabyn
0

Moppie
0

#6 Gillar dom supermycket och har funderat på att beställa sådana. Funkar nog superbra :)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

[RC1393]
0

#5 Det tvivlar jag på att kaninerna skulle göra. Men är man orolig kan man säkert lirka ut bjällran🙂

#6 Tveksam över färgen bara, men i övrigt verkar den bra!

Rebornbabyn
0

#7 Vad bra!

#8 Okej tack.

Kan man ha den jag länkade till i #6 i buren utan uppsikt eller vad tycker ni?

Sushisäl
0

Jag har liknande träbollar i burarna hos både en av kaninerna och hos marsvinen, de är uppskattade att både gnaga på och att leka med. Tror inte att det finns någon risk med att lämna den i buren!

Rebornbabyn
0

#10 Ok tackar! Då kan han alltså ha den i buren hela tiden? :) Vad bra.

[EllenAlicia]
0

mina brydde sig it om bjällran :)

höbollar (alltså inte galler boll) ÄLSKAR mina! och pilbollar

Rebornbabyn
0

#12 Okej tack.

taxidriver142
0

Jag har ett tips? som alla mina kaniner har uppskattat: papphylsan som blir över när toalettpapperet är slut! Man bör dock hålla koll så att inte kaninen äter upp rullen.

Rebornbabyn
0

#14 Tack. Får testa det!

Delilah81
0
Rebornbabyn
0

#16 Ok tack.

Rebornbabyn
0

Ska till djuraffären idag och kolla efter "Nature First" leksaker. :D

moizzz
0

# 3 vet att det finns liknande i form av en morot utan färg som många sakt är bra. :)

Rebornbabyn
0

Jag kom hem med 2 leksaker från "Nature First"! Vill ni se bild?

fridaaocrazy
2

Ja, gärna! 👍

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka