Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1053 ggr
Mickis1994
0

Mor och dotter tillsammans

Jag är nyfiken på er som har låtit mor och dotter bo tillsammans då jag funderar på att ev. testa det till våren.

Hur har det gått? Bra och dåliga erfarenheter mottages!
Hur stor var buren? M.m.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Henni-Chan
0

Jag har haft mor och dotter tillsammans vid 1 tillfälle. Det fungerade helt okej men jag tyckte dock att dottern blev väldigt undergiven då mamman har en mer utgående och bestämd attityd.

Så jag bestämde mig för att sära på dem och då fick jag en bättre kontakt med dottern.

Men de hade inte bråkat eller någonting sådant innan jag särade på dem. Buren var ca 1 kvm stor. Men tror att ju större den är desto bättre :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Mickis1994
0

Den buren som de skulle få gå i är 200*60. Lagom stort för två dvärgvädurar?

Mvh Michaela Glansk.

Sixtenblixten
0

En av mina honor funkar med både sina döttrar och även med andras "bebisar" nu går hon med en 6 månaders som hon gjort i 3,5 månad Tror det beror helt på den äldre vad den tycker ! Har en hona som inte vill dela sitt revir medans Havanna delar med all och har aldrig bitit eller dominerat någon ! Och hon gör så att den hon bor med blir lugn och tillgiven ;)

fridaaocrazy
2

Min vän hade nyligen en kull där hon behöll dottern, och de har bott med varandra sedan dess och det har gått super! Rätt stor bur + att de är lösa den mesta av tiden i huset så har det fungerat bra 🙂

200*60 borde nog räcka 😎

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

RebeccaG
0

Just nu har jag mor & dotter(lejonhuvad) tillsammans. 
Dem funkar bra ihop & har inga planer på att sära på dem sålänge dem kommer överens. 
Dottern är kelsjuk av sig & mamman är mycket gladare nu när hennes dotter bor med henne, har ingen en annan kanin som passat ihop med mamman innan.😊

De bor i en bur på 130x90x90(L,B,H)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

ssaannddeerr
0

Jag har en mor och dotter tillsammans och de funkar bra. Jag särade på dem vid ca. 8 veckors ålder då dottern fortfarande envisades med att hon ville dia. När jag sedan satte ihop dem igen var mamman ganska dominant och kunde jaga henne när de var i utehage, men nu har de hittat varandra igen och verkar trivas bra ihop. :) Buren de bor i är 120x60x70.

Mickis1994
0

Roligt att det har funkat för de flesta riktigt bra. Skulle vara så skönt att kunna ha ett kanin"par" i alla fall 🙂

Mvh Michaela Glansk.

Peak303
0

Jag tror det beror mer på individerna. Hade mina fd blandis honor tillsammans men mamman var så pass dominant att dem bara fick träffas när dem var i hagarna och det gick super. I buren gick det inte. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt