Första gången ..
Hur var det första gången du & din kanin tävlade i hoppning? Gick det bra/dåligt? Hur var kaninen? Placerade ni er? Berätta allt! Lägg gärna in en bild också. :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
har aldrig provat hopptävla faktiskt
Medarbetare på Hundar.ifokus

Har bara tävlat "på skoj" och det gick hyffsat. Vi kom dock inte i mål första rundan (kåt kanin som inte gick att styra ;P). Andra rundan gick bättre ;)
Pinsamt.. ;p
Det var Roxy som jag debuterade med inom Kaninhoppning. Hon var ganska stressad, och jag var också väldigt nervös.. Iaf slutade det med att vi inte ens kom i mål och åkte hem utan placering.. :)
Aldrig tävlat :P
- Mvh Emma

tävlar itte
Har allrig tävlat. Fast nästa år ska jag tävla i hoppning.

Har aldrig tävlat men skulle vilja testa med Albin :) Men jag tor inte han skulle klara av det..med ljud och sånt

Ojj :P Jag var helt nybörjare och även kaninen, vi gick igenom banan på 4 fel och fick hur mycket beröm som helst av domarna. Kommer ihåg att innan vi skulle gå in på banan var en vit blåögd kanin som hoppade, Sheldon sprattlade till minns jag också. Han gick i sitt "vanliga" tempo på banan vilket gick jätte bra.
På min försa tävling gick det nog inte så bra direkt. Kaninen var nervös och tog sig igenom banan på ett fel. Krokbanan gick bättre, där gick vi felfritt.

har aldrig hopptävlat faktiskt men det skulle jag gärna vilja göra:D
*putt*
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
har aldrig tävlat. ;P
Har aldrig tävlat heller:P
*putt* :)

Har aldrig tävlat.

Jag var as liten , vet inte hur dt gick . ock jag tror att den var inofficiell .

Det gick inte så bra för oss, var exakt en vecka sedan nu.
På framhoppningen var hon skärrad och sprutade runt och vägrade lugna sig, och vägrade hoppa. Till sist så hoppade hon hindrerna och vi väntade på att få starta, så jag satte ned henne för hon brukar vara lugnare då.
Hon började äta, och jag puffade igång henne. Något skutt framåt, och sedan vägrade hon. Hon verkligen stenvägrade! Och så fortsatte det, haha.
Vi tog oss inte ens igenom banan, hon hoppade tre hinder (halva banan) och sedan tog det verkligen tvärnit. Haha, vi kom sist :-)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
har aldrig tävlat, men skulle gärna vilja :)

Ojoj, ja det gick faktiskt ganska bra men jag var super nervös.
När jag var på framhoppningen så smet min kanin så jag var tvungen att springa efter. Det var otroligt pinsamt och jag som redan var nervös.
Jag klarade mig igenom banan på 1 rivning, och i omhoppningen så fick jag 1 eller 0 fel kommer ej ihåg.
Min andra kanin kom igenom på 3 fel och jag är glad att de båda kom igenom banan.

för mig gick det jättebra, dock så läge sen att jag inte riktigt minns allt,
Var kanske tio år, och den ordnades här nära, hoppade med bondkaninen som inte hade ngt namn änn, så när vi kom dit o dom frågade efter namn, fick han heta Pupu x'D Haha.
Själva tävlingen gick jättebra, felfri, och 3 e bästa tiden, vi blev trea :)

första gången jag tävla va jag nära på att backa ur:P va så jävla nervös att jag skulle göra fel, men dt gick bra ändå:) vi fick ingen placering men vi kom i mål med sju fel:P Så tyckte dt va hyffsat ändå:)
jag ska tävla för första gången den 29 alltså snart :)

#23 jag ska åxå tävla då!:D
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Lycka till!

tack^^
jag försöker att träna Jocke-bambam men han bara busar med mig:P

#27 Med mig också, han vill inte. ''/
24# vad kul vi kanske ses. i vilken klass kommer du köra i?

#29 lätt ny, provhoppning:) för att jag är inte medlem. men jag ska bli snart.
30# ska oxå köra i lätt ny :D fast jag vet inte om de är provhoppning. men vad kul att du ska bli medlem :)
Har inte tävlat på riktigt och kommer nog inte göra det heller. Är rädd att göra bort mig ..
Men jag och mina kompisar (vi är 15 stycken sammanlagt) har "låtsas" tävlingar varje helg och tränar tillsammans så ofta vi kan! 1 gång i månaden har vi en "klubbtävling" där vinnare får rosett :) Ska vara med på min första klubbtävling i slutet av juli! Pyret har vunnit 1 tävling hittils ;)

#31..Jaah nu vet jag vem du är, jag såg ju dej där. Våra kaniner nosade ju på varanndra.
Nu kan jag berätta hur det gick.. Det gick bättre än jag trodde.
Han kom på tjugondeplats:P av 26!
Han hade svårt för vattengraven så där lyfte jag över honnom. Men han skuttade på där med lite hjälp av mig:P,,fats jag är jättenöjd endå. Sex fel fick vi.
Jag har inte tävlat än, men snart. Ska bli medlem i skånes kaninhoppare. Är det någon mer här som är medlem där?

Jag tävlade första gången 1994 (om jag minns rätt). Jag och min kanin Norpan gick en kurs i Kaninhoppning. Sista gången var det en liten tävling, minns inte hur många fel vi fick men vi kom sist av fyra.

Har aldrig tävlat:(
31# Jag kom på 7/25 nmed Linus!! *GLAD* och 9/25 med Sotis.
Kom till Final iaf

VAD KUL!

Pop gick inte runt första gången så vi blev uteslutna, men andra gången så placerade vi oss i krok och fick pinne och rosett
Aldri provat :\
# 38 

Första gången jag tävlade var i debutant klass, Mina kaniner kom 2 & 5a av 7 ;) Sen desshar det bara gått bättre :)

haha Pinsamt ! xD
Lukas började med att skvätta ner hela framhoppningen xD
Hoppade första hindret på 10cm, (det var en lätt ny)
Nästa hinder rev han, 3:e hindret välte han och då
säjer domaren att det är 30sek kvar :P
Sen skulle jag putta lite på rumpan och då vänder han sig om och vill jucka på min hand xD pinsamt värre ! ;D
Fast dem som kollade på såg ut att tycka det såg roligt ut, till och med domaren skrattade ;D Så Lukas fick jätte mkt beröm ändå , för jag älskar ju han så mkt ! Och publiken fick ju sig ett
gott skratt, så den bjuder jag på ;)
Haha, jag kom i mål med en söt dam till holländare, tror vi rev allt.. men vi fick tröstpris, va så bra me dinofficiella tävlingar. Hade alltid 1-2-3 placeringarna oså tröstpriset :P -asg-
fick sju fel första gången….kom precis i mål innan tiden var slut XD