Kanin iFokus

Kanin

Etikettminneslunden
Läst 1457 ggr
eveliiinaa
0

Min bästa Laban,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Värdens hemskaste Fredag..

Imorse hittar jag min älskade kanin död i sin bur.. det visade sig att troligtvist en mink gräft sig in och kommit in i buren på något oerhört knepigt sätt.

Blev helt förstörd… min kanin, min älskade kanin 😕

Kan nte släppa bilden i mitt huvud vilken hemsk panik han måste ha fått när det kommer in nått rovdjur i hans bur ..

Så idag var min första dag utan Laban, det är väldigt jobbigt att se min andra kanin i ögonn.., Min ögonsten, min bästa vän BORTA

Laban skulle fylla 5 i Maj. Hoppas du har det bra var du än är nu, jag kommer alltid att tänka på dig, alltid <3

ninor
0

Beklagar verkligen. Det är ju alla kaninägares värsta mardröm.. 🌺

Twix*
0

Tråkigt att höra ,beklagar sorgen😕 jag minns när min älskade Doris dog det var en torsdag kväll och jag skulle gå ut och ge henne ett äpple också låg hon bara där halvt inkrupen i bolådan och jag vet fortfarande inte vad hon dog av troligen ålder men du fick åtminstone ett par fina år tillsammans med Laban eller hur? och när sorgen lagt sig så kan man se tillbaka på alla fina minnen med glädje❤️

eveliiinaa
0

#1 tack snälla.

Extra hemskt är det ju när nått djur har dötat ens kanin.. den bilden kommer aldrig försvinna för mig ;/

eveliiinaa
0

#2 tack, tråkigt att höra med Doris också :(

Ja absolut har jag haft fina år med Laban, men jag hade inte väntat mig att ett avsked skulle hända så fort .. de första dagarna är ju alltid värst som sagt ❤️

Hilda123
0

Stackars dig, vet hur det känns. Min kanin dog i tisdags.

eveliiinaa
0

#5 :( beklagar , verkligen inte kul att förlora sin kanin

Moppie
0

Beklagar så mycket!

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Hilda123
0

#6 Ja, visst är det hemskt när ens bästa vän dör.

Moppie
0

#8 Förstår hur du känner, Min kanin gick bort i somras.

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Hilda123
0

#8 Sorgligt, måste detta hända?

moomiis2
0

Beklagar verkligen, känner igen mig. Har haft en sådan otur med kaniner:( Hon är på en bra plats nu, tänk på alla fina minnen och år ni hade tillsammans..

eveliiinaa
0

#9 & #8 det är det hemskt :(

eveliiinaa
0

#11 tack :( jag älskar verkligen att ha kaniner, visst är det jobbigt att gå ut i bitande kyla på vintern, men jag älskade det med hela mitt hjärta. Och nu efter denhär hemska döds histoien vet jag inte om jag någonsin kommer våga skaffa en ny kanin.. Ja vi hade fina år tillsammans

eveliiinaa
0

Tack ni alla som kommenerar, det hjälper ❤️

Ohjuste, bilden som jag la upp på lilla Laban, det där "hönsnätet" som syns, skulle bara säga att det va ena betesburen, alltså han hade ett "mint/mink nät" (eller vad det heter, med rutor) runt en Hage som han hade till sin bur så han kunde spring ut o in som han ville. Om ni fattar..skulle bara säga det så ni inte tror att illern/minken tog sig igenom "hönsnätet"

Moppie
0

#13 Så Sant, Men en sak vill jag bara säga; Skaffa inte en ny kanin fören du kommit över Laban,

fridahedstroom
0

beklagar :(<3

Alvsas
0

Jag vet verkligen hur det känns, jag förlorade två kaniner i somras… Ludde blev 3 år och Leo blev 6 månader och 1 dag;(

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

fridaaocrazy
0

Beklagar verkligen!

Man kommer aldrig över en död vän, men man kan få en ny vän som hjälper en att inte behöva tänka på sin döda lika mycket. Mina 3 kaniner dog plötsligt i somras vilket var riktigt riktigt hemskt, men samtidigt måste man få tänka på annat. Man kommer aldrig få tillbaka dem men samtidigt så kan man inte sörja dem i resten av sitt liv heller. Jag hade nog haft mycket svårare att sluta tänka på mina kaniner om jag inte haft alla mina andra älskade djur att ta hand om. Så mitt tips? är nog att skaffa dig en ny vän om du inte redan har andra djur. Det kan vara svårt, men ibland kan det samtidigt vara lättare ❤️ Önskar dig all lycka i vilket val du än väljer att göra 🌺

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

eveliiinaa
0

#15 nej asså jag känner mig inte redo att skaffa en ny kanin, Laban dog ju bara för 2 dar sen :/ Men jag har ju en till kanin, en liten flicka på 2 år som jag ska ägna mycket tid åt även om det kan va svårt.

eveliiinaa
0

#16 tack snälla❤️

eveliiinaa
0

#17 beklagar verkligen :( ja känslan att förlora sitt djur är verkligen inte kul..

eveliiinaa
0

#18 tack för stödet ❤️ Jag förstår hur du menar, jag har ju en liten kanin flicka på 2 år, när jag gosar med henne oså så lixom känns allting endå mycket lättare för stunden.. så förstår precis.

Men det kommer ta ett tag innan jag kan glömma bilden i mitt huvud när minken/illern tar sig in.. och det kommer va väldigt tomt efter Laban, men på nått sätt ska jag fixa det.

claravincent
0

Beklagar :(

eveliiinaa
0

#23 tack :/