Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 995 ggr
westblom
0

Höbollar

Jag har en lite fundering  om hö bollar , brukar ni som har kaniner använda såna? jag har några såna här hemma som har följt med omplacerings marsvin som jag tagit emot men såna använder inte jag till marsvinen.

Fridaaaa
0

Nej använder aldrig det. Varken till kaninerna eller marsvinen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RebeccaG
3

Yes, använder höbollar i transporten till tävlingar m.m.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

westblom
0

ok kanske lika bra att slänga dom då , jag har hört att folk brukar använda det när dom ska på utställning med kaniner dom hänger upp höbollar i transortburen

[neptunens]
2

Alla mina har varsin sån i buren, utöver den vanliga höhäcken.
Varierar mellan att ha hö, grönsaker och blad i dem. Mycket uppskattat!🙂

AkaiTsuki
1

Jag använder min i transportburen så det slipper vara löst :)

Förr så använde jag den mer som att lägga blandade godis i som morötter, paprika, spenat osv. Så fick han dra lite och det blev inte smutsigt

//Joanna

Henni-Chan
1

Jag använder också höbollar och då enbart i transporterna när kaninerna åker på tävling. Tycker det skräpar ner mindre samt att kaninerna får något att pyssla med under tiden när det inte hoppar.

Däremot använder jag inte höbollar till bebisar som precis börjat sina karriärer. Detta för att det kan finnas risk för de att fastna. Men det har aldrig hänt utan det är mest bara en rutin jag har😉

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

westblom
0

ok då vet jag😉

farvendal
0

Jag har en som jag brukar ha grönsaker i :)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Moppie
0

Mina har alltid en sån i buren med antingen hö eller grönskaker/Gräs i.  #7 Ska du slänga dom tar jag dom gärna ;)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

westblom
0

Men vart bor du då#9? jag bor i Sandviken , jag skickar inget

Moppie
0

#10 Då går det inte, Måste skickas isf ;)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

westblom
0

ok

NaDa...
0

Japp! Har tre stycken, ska ev. köpa nån till så att alla har. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

pernillaoscarsson
0

Jag köpte två men fann ingen anledning till att ha dem i burarna då de redan har höhäckar. Grönsakerna ska ätas upp genast så de lägger jag direkt i buren. Men kan hålla med om att de är smidiga att ha i transportburar ifall man reser mycket med kaninerna.

Sushisäl
0

Jag har sådana i burarna utöver höhäck/hölåda för att tjejerna tycker att det är roligt att äta ur.

[EllenAlicia]
0

som andra sakt, när jag är på tävlingar

fossingen
0

Höbollar, menar du dessa i metall/stål man har hö i? Eller rent av höbollar? För vanliga höbollar används flitigt här som aktivering.

westblom
0

Japp i metall