Julklappstips
Har ni några roliga julklappstips till kaninerna? :)
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Själv ska jag köpa borstar och leksaker, typ hötunnlar och lite så :)
För evigt med Gaia
Jag kommer förmodligen köpa ett hinder till Mini Hopp, (om jag får tag i något…) Till Freja blir det nog någon leksak, då hon inte är så förtjust i att hoppa. Sen kommer dom självklart få lite extra god mat! 🙂
Köper aldrig julklappar till mina 🙂
De får något extra gott på julafton istället 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har köpt en "gräsboll" till Pärlan. http://www.granngarden.se/product/grasboll-till-kanin-13cm
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag ska iallafall ha en julgran vid buren!
Brukar fixa lite nyttigare godis som jag gör själv :)
T.ex. ugnsbakade morötter
Kan kaniner äta barr? Ville också ha en gran men var rädd att det skulle vara dåligt för kaninen?
För evigt med Gaia
#7 - Alltså gran innehåller terpentin som är skadligt i för stora mängder både för människa och djur. Men att ge en grankvist då och då har jag aldrig hört ska ha skadat någon kanin :)
Det du ska akta dig för är att ge kaninen granris från en julgran (sådan som du köper) de är oftast behandlade med kemikalier för att hålla och det är inte så behagligt för små kaninmagar och det kan däremot skada din kanins hälsa.
Jag ska ha en julgran( tall eller gran kvist) och så kanske jag ska köpa en leksak till dem även så ska jag göra lite extra god mat förstås och mer mys och ännu mera uppmärksamhet :)
Mina brukar få banan ;) de gillar dem :D
Jag brukar ha en liten mini gran som kallas syreen (stavning) Bredvid buren med en ljusslinga i(: Sen får dom mycket god mat och kanske en liten julklapp på köpet(:
Snutt kommer få en ny bur i julklapp med lite ny inredning och kanske även en pojkvän om vi hittar nån kille som passar henne och som hon trivs med! :)
#8 Jaha okej, då vågar jag inte ha en då min lilla kull nog skulle tuggat hela i sig ;D Tack för svaret :)
För evigt med Gaia
Tänker bjuda mina ninisar på ett litet "julbord" i år ex kokt ris ist för gröt, en bit knäckebröd ist för pepparkakor😉 och som julskinka tänkte jag baka något, har inte bestämt vad än🙂
kan man packa in deras presenter i presentpapper ?? Eller de kanske äter upp det? fast det är ju bara papper med lite olika motiv på.
sen är jag sugen på att göra en stor gran av kartong (30-50cm) och hänga lite packet/godsaker i den, skulle det fungera??
Ja det menar jag men jag ska inte ha det i buren utan en bit utanför den(;
De får nog en liten bit äppel eller banan var och så ska vi se om ja lyckas hålla fingrarna borta från att köpa något annat roligt till dem.. ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#18 Om kaninerna inte kan komma åt den så är det ju fint :)
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
#3 Jag brukar egentligen inte köpa någon sak. Jag brukar ge dom något extra gott att äta.🙂 Blir ju lite dyrt om man ska köpa hinder till kaninerna varje jul! 😃
Man skulle kunna hitta på en advents kalender så att kaninen får kanske en nyttig godsak/göra något extra roligt varje dag fram till jul😃
Man kan väl slå in det i ekologiskt papper eller tidningspapper.. jag ska ge godis och sådant ♥ vet inte om jag ska köpa något men en borste , vattenflaska och matskål kanske