oseriös "omplaceringshem"? (Östergötland)
Nu så vet jag att detta kanske inte hör in hit riktigt, men men. Plus att det är lite fult utav mig att lägga upp det så här. Men jag undrar stort om det verkligen är seriöst eller ej. Så jag tar risken.
Någon som har hört talats om denna (sida på facebook):
https://www.facebook.com/BestWestDjurformedling
"Djurförmedling" "omplaceringshem", eller vad man nu ska kalla det. Är dom ens seriösa? Jag ser en hel del på sidan som inte ens känns seriöst och det vrider sig i magen.
Känns som att det är en hel del ungar där, så man undrar lite om dom avlar på djuren, speciellt på kaninern, som kommer in, kanske? (finns ju folk till allt)
Om det nu är ett omplaceringshem, undra om dom ens har ett tillstånd för omplaceringshemmet, eller den eventuella aveln som verkar vara en del utav? Och sen hur de vänder en kanin hona på rygg med verkligen små kaninungar diande på denna kanin då, själv så tycker jag att man ska lämna familjen ifred när dom är så små typ. men att vända på honan med ungarna på magen? Känns verkligen fel.
Plus att jag har åkt förbi det där stället några gånger om nu under sommaren (som jag tror är det stället) där det är en stor plankat mot vägen där det stog "Kaniner 10:-" (kommer inte ihåg exakta, ska se om det blir nån tur förbi där snart igen så ska jag kika och ta kort på det), eller vad det nu var. Känns ju verkligen "seriöst". Och sen så står det vid en annons på deras sida "först till kvarn", man ska ju ändå kolla upp det nya hmmet, viktigt för alla tycker jag, men ännu mera viktigt för omplaceringshemmet. Så känns som att de slussar in en massa djur, parar och slussar ut snabbt igen? Kanske.
Så mina tankar går egentligen om hur djuren egentligen har det där hos dom med.
Eller är det någon som har hört något om dom?
Angående diantet brukar man göra så om mamman matar ungarna dåligt själv. Men samtidigt kan de finnas en anledning till varför hon för de.
Tycker de inte låter helt seriöst om de är först till kvarn + 10kr för en kanin, Om dem hade kollat upp hemmen ordentligt och sedan skänkt kaninen är en annan sak men just att ge kaninen till första bästa och para dom titt som tätt är inte speciellt seriöst enligt mig.
Men har aldrig hört något om dem så ska egentligen ge falska anklagelser förrän man är helt 100% men kan ju vara bra att ta reda på det då de skulle vara väldigt tråkigt om kaninerna blir dåligt behandlade.
Aldrig hört talas om det, men vid första anblicken verkar det helt okej. Är du osäker tycker jag du kanske bör ta kontakt och få lite mer information om vad det är för något 🙂