Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 992 ggr
[Quellii]
0

Trickträning 1 - "Give me ten"

**Lärde Ballerina detta igår xD Kanske ett simpelt trick, men hon var så söt när hon gjorde det :)
**
Jag hade som mål att få Ballerina till att lägga båda tassarna i min hand, alltså "Give me ten", samtidigt som hon står på bakbenen.

Hur jag gick tillväga:
Jag hade lite mat i handen och höjde den ovanför henne samtidigt som jag sa "Tio". Sänkte handen framför nosen och höjde den sen igen för att hon skulle förstå att hon skulle stå på bakbenen och samtidigt lägga upp tassarna i min hand :) Upprepade "Tio" hela tiden tills hon ställde sig på bakbenen och satte sina tassar i min hand. Då fick hon smaka på maten i handen som belöning ^^

Hon fattade nästan på en gång :)
Testa ni också ^^

Ballerina kommer att få lära sig fler trick, så det kommer kanske bli en trickserie med tips? så ni också kan försöka :)

[Saarah]
0

måste man ju testa ^^ ;)

xCYANIDEx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag ska nog också testa sen. Tror Billie har goda chanser att klara det mer än..

Sandra-
0

Naw, vad duktig hon är :) Det är så gulligt med kaniner som kan trick!

xCYANIDEx
0

..Candy. Som är lite blyg av sig. :3

Keligast
0

Måste man testa ju :) Albin kan upp så.

[Niike]
0

Måste också testa! Ska köpa klicker snart!:) Men när använder du klickern?

Taci
0

#6, hon använde väl ingen klicker ?

Llinnea-
0

Kul ska pröva, ngn som vet var man kan köpa en klicker?

[Niike]
0

#7 Oups, fattade lite fel;D Tyckte det stod "Klickerträning 1 - Give me ten" . Haha, blev lite fel därxD

Taci
0

#9, hehe, ibland är man lite för snabb i läsningen ;D

Lowe
0

gud vad smnart! jag har fullt upp med sitt still, alltså STOPP! med min kanin som inte fattar alls XD

twinnie
0

Skojigt :)

Myran är 8 veckor och fattar typ redan vad Nej betyder *stolt*

[Quellii]
0

#6 Håller på att "Klicka in henne" just nu så den använder jag inte ännu :)

[Niike]
0

#10 JappxD
#13 Okej, men som du ser i #9 fattade jag lite fel :P
#12 Alpha fattade också ganska fort vad Nej betydde. Duktig:) <3

Denna kommentar har tagits bort.
Taci
0

#12, haha min kanin fattar mkt väl vad det betyder, men hon bryr sig inte ^^

Lowe
0

#16, samma här XD

KvirrZ
0

Vad duktigt :D

- Mvh Emma

annaforsgren
0

Min kanin kan också give me ten:), jag håller upp handflatan, då sätter han båda tassarna där .:) han är så söt, han han åxå ställa sig på två ben när jag säger "upp"  och så kan han nurra sunt om jag för handen runt honnom. Han kan också "gå" om jag har en matbit framför honnom, då säger jag "upp" sen så tar jag fram matbiten och då går han på två ben.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Saarah]
0

det går itne så bra att försöka lära nellie något, eftersom att hon inte reagerar om man tar fram godis, elr asså hon vill aldrig ha, så det går ju inte att locka henne /: :P

ciss
0

Ska prova med Engla men hon kommer nog att vara mer intresserad av att skutta iväg ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Mysofi
0

ääh, Melvin fattar ingenting!!!

[Niike]
0

Försöker lära Alpha "Får matte en puss?" :D Det går super! Hon kommer ju inte precis fram och ger mig en blöt puss, utan nosar på min mun typxD Men det är bara ibland det funkar. Om hon lär sig det kanske jag kan starta en "trickträning 2" , om det är okej för dig Alex. :D Kan tillägga att jag håller på att lära marsvinen det också. Och de matvraken går det super med;)

KajsaM
0

Vad roligt :D

[Quellii]
0

#23 Joo det är helt okej :D *Nyfiken* :D:D

Ciindra
0

Måste prova :)

Anji
0

Ska testa genast xD

Ciindra
0

x'D

[Pancakes]
0

Haha, min kanin brukar snurra runt en galje när jag säger et åt honom ^^

Lowe
0

Min kanin pussar mig när jag säger: kan matte få en puss, Wille, kan matte få en puss? Så trycker hannsin nos mot min mun, så göllig! (Har inte lärt honom eller så..)

Lowe
0

*putt*

Majsbecka
0

Leona brukar lyssna på mig när jag säger typ "Gå tillbaka Leona!" Eller "Kssssh" Du brukar hon sluta med de hon gör (När hon t.ex biter på något eller så) :)
Hon kan också "Leona, kan jag få en godnatt puss?" Om hon inte äter så kommer hon fram och slickar en över hela ansiktet X)

Måste testa "Give me five" tricket på henne :D

[Niike]
0

Mina kaniner kan "gå in" , ibland iallafall. Det är när någon av dem springer lös i ladugården och så öppnar jag burdörren och säger "gå in , gååå in, gååå iiin". :P

Keligast
0

#33 Kunde Albin med när han var innekanin^^