Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 283 ggr
[Blandiz]
0

Usch så hemskt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag så ringer min syster som har Mys syskon och säger att dom har mask. Ledsen Och nu undrar jag om jag ska avmaska henne också då eftersom dom har det. Och hon har inte gått upp i vikt eller nått börjar kännas lite tanig.. Så om nån har något tips? skriv då. Hon äter jätte bra. // Susan

Helleh
0

Ring en veterinär & fråga om du behöver nåt speciellt receptbelagt medel eller om du kan köpa receptfritt på apoteket.

Stravaganza
0

Hur vet man att h*n har mask?

[mangaa]
0

Jaa , hur vet man ?

[Blandiz]
0

#1 Okej då ska jag göra det.. Tack

#2 #3 dom har maskar i avföringen och i rumpan..

Stravaganza
0

Oj, skulle inte jag vilja göra. Så det finns maskar ia vföringen då!? Uh.

[Blandiz]
0

#5 jo i hennes ninnisars bajs så finns det maskar men ska kolla imorrn i Mys avföring.. Men ska också ringa vet.

Elina.
0

Du kan köpa avmaskningsmedlet axilur receptfritt på apoteket.

[Niike]
0

Det är säkrast att avmaska eftersom hennes syskon har mask. Fin bild förresten:)

Nathalieee
0

köp axilur på apoteket , dt funkar jätte bra !

[Blandiz]
0

#7 Jo jag ska göra det. Ska man ha flyttande eller tabletter.?

#8 Jo det var precis det jag tänkte på.. Tack så jätte mycket.

#9 Okej.. :)

Helleh
0

Det finns mask som man inte ser heller förrens man avmaskat :(

Tisdus
0

Axilur är till för katt och hund… Jag själv ska avmaska Peach hos veterinären när det behövs. Pappa ska ringa för avmaskning av Minus (min katt) imorgon, då ska han fråga när de kan komma in med henne också.

malinroth
0

#12 Avmaskar ni katten hos vetten? varför köper ni inte bara avmaskningsmedel på apoteket? (bara en undran absolut inget kritik eller nåt :)

Tisdus
0

#13 För att han får inte i sig tillräckligt mycket då. ^^ Han avskyr avmaskningsmedel. Vi har axilur hemma, och försökte avmaska honom men han vägrade svälja. :P Allt kom ut igen. Så vi avmaskar med spruta hos veterinären. ^^

ciss
0

Hur mycket Axilur ska man ge en kanin (hermelin)?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Elina.
0

#15: 0,2mg/kg

Lolitas
0

Axilur är receptfritt o finns på apoteket, det är ofarligt. Man avmaskar ju gerbilerna med det o d e väl ändå känsligare än kaniner?

Yessica
0

Jag ska köpa det medelet idag på apotket och prova avmaska en av mina kaniner, då han har blivit väldigt smal, fast han äter. Har dock inte sett några maskar i bajset. Men läste här uppe att det fanns sånna som inte syns förrän man avmaskar..
Måste man maska alla kaniner då?

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi