Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 19370 ggr
djurflikkan
4

bilder på era burar?

Jag är jätteintresserad över hur era kaninburar/hagar ser ut så skulle ni kunna lägga ut bilder på era burar jag tror ni också kommer tycka att det är intressant :)

djurtok
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mörk och suddig bild men den får duga ;) Matskålen var på tork darför är den inte med Min andra kanin bor i en box :)

För evigt med Gaia

juliafrojd
10

En utav sommarburarna, mått 2x2x1m (b,l,h) huset har jag inga mått på men gissar på 70x60x60 (l,b,h). Nätet är fäst i taket nu och buren står på gräset.

Fridaaaa
0

Inneburen: 150x60

Har 1 utebur som är ca 180x120x90 (yttermått, utan benen inräknade).
2 kaniner går på en stor yta i en bod.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RC1393]
0

Min sex-fackare. Övre burarna är 60x80cm (funderar på att göra två fack av de tre istället). Nedre burarna har måtten 80x80cm. 

De andra burarna har jag inga lättåtkomliga bilder på, orkar inte gå och leta usb-minne 😉

Rebornbabyn
1

Vi håller på att fixa en Hage till min kanin nu :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Ninwe
1

#4 Är de burarna verkligen lagliga? :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

juliafrojd
1

#4 burarna är inte lagliga

MoaL
2

#4 #6 #7
60x80-burarna är inte lagliga.
80x80-burarna är lagliga för två kaniner (under 3 kg) eller en hona med kull.

🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Mita75
37

Vår fyrfackare.. :)

Mita75
14

Sommarburen

[Lillmatten]
6

Alice och Alfons bur :)

[RC1393]
0

Nej, hoppsan! Tappade en 5:a 😃 De är 80x65cm, inte alltid lätt att minnas vad nya burar har för mått, när man haft dem ett tag kan man lära sig måtten, men denna hämtade jag igår så😉

perniiiiiilla
13

Här har jag en till mina minsta:)

perniiiiiilla
8

Här är de stora bur:)

Candy123
0

#9 vad snygg bur (vill ha)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Ninwe
0

#13 Är den hagen köpt på teddytassen? :-)

Hälsningar,

perniiiiiilla
0

#16 ja d är den:) har köpt en till som jag har kopplat ihop:)

PrinzeZz
16

Mitt kaninhus som byggdes förra året

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Ninwe
0

#17 Ok. För då är den bara 48cm hög, vilket inte är lagligt. Jag har också gjort det misstaget. :-)

Hälsningar,

perniiiiiilla
0

#19 D ska genast fixas tack tack:)

Ninwe
0

#20 Haha, så lite så! Det är så irriterande för när jag köpte den så stod det att den funkade som fristående BUR men nu har de ändrat det till Hage. Den är ju inte godkänd som Hage heller, men att skriva att den var godkänd som bur kan ju lura vilken nybörjare som helst, vilket jag var då! :-)

Hälsningar,

perniiiiiilla
0

#21 Ja men precis det känns sådär.. Jag har inte haft koll på det alls..Men jag har en annan stående som jag får bygga ihop imorgon till pluttisarna. Är bara 4 mån än så länge:)

Henni-Chan
21

Såklart hittar man ingen bild där gården är helt städad :P

Men här är 8 av mina 12 burar. Måtten är om jag inte minns helt fel, 90x80x70 cm

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

fridaaocrazy
0

#9 #10 #13 Underbara burar!! #9 #10 har du kört de eller gjort dom? Var köpte du dom i så fall? :D

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Mita75
0

#24 tackar! Byggt själva.. :) sommarburen ifjol, åretrunt-buren i år. :) http://kanin.ifokus.se/discussions/51bdc92dce12c426b70021b5-burbygge-utomhus-aret-runt?participating-2

tlover
4

här är våra, 4 st á 2 kvadratmeter st men kan delas i hälften för att få fler burar då 8 st á 1 kvadratmeter st

däremot ska nya byggas antagligen en 6 fackare enligt samma princip (dvs man kan dela och ända vara laglig) men jag är inte säker.

l'm back

camave
8

Ute bur som jag har inne

Agda
4

Såhär ser den senaste färdiggjorda buren ut. Håller på och bygger nytt i stallet (har en snäll pappa som sågar och skruvar, själv står jag för målningen😉), nästan alla blir av denna modell i olika längd (gillar burar med bodel) och olika färger. Denna bur är 160 cm lång, övervåningen är 61 cm djup och nedervåningen 59 cm. Varje våning är ca 60 cm hög.

I nedre facket kanske det ser skitigt ut, men det är bara torvmix😉

Zabbio
9

Jag har delat av min koloni eftersom de två systrarna inte uppskattade '''inkräktaren'' Spira. Lite synd, men kan de inte samsas får de ha mindre utrymme helt enkelt :/

Bor två honor i vardera halva. Hanen som bor i den väggfasta buren har 105 x 250cm att röra sig på. Exakta mått på halvorna har jag inte, men den ena är väl 4 meter lång och lite mindre än en meter på kortaste sidan, blir dock mycket bredare längre fram. Den andra är väl 3 meter och 2.5 på ena sidan, bli lite smalare på nästa kortsida. Jättekorsningarna fick 4 meters buren,  de i den andra är två tjejjer på strax under 4 kg.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Rabbitte]
5

Här bor vår äldsta kanin Hoppsan, det är en bur ihopsatt med kompostgaller vilket gör hela hans yta ungefär 240x120x68 cm. Jag skulle älska att ha ett helt rum till kaninerna, men detta är så stort som är möjligt just nu🙂
Dock ser buren lite annorlunda ut (bilden är några månader) med en kattoalett och en höhäck över, ett annat kartonghus i hagen, en papptunnel och en mysig bädd att leka i samt en massa leksaker.

[RC1393]
8

Tigers nya hem 🙂

TerriZue
0

#9 Underbar bur! Helt underbar! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

djurflikkan
0

super kul att se hur alla har det till sina kaniner och hur era burar ser ut. 🙂

Saffran.
23

Nybyggd inomhusbur till min 1-åriga kille. :3

sarakaka
0

Tass! Vad roligt att se alla burar! Lägger upp bild inom kort!

Finnsan
17

En nybyggd innebur till min tyska jättescheck. (buren har än så länge inga lås, men det ska inhandlas i morgon då affären haft stängt =)

Mvh Sanna ❤

Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com

Rebornbabyn
0

#27 Har du byggt den själv? Om inte, vart köpte du den?

#36 Ser jättemysig ut! :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[RC1393]
0

#4 Numera är de övre facken (2 st) 97x80 cm vardera, och de undre facken (2 st) 120x80 cm🙂

Har även lagt mig till med en box på lite drygt 16 kvm, dock bor ingen kanin där ännu😉

Anis
7

Så här bor Laban. Han är frigående när vi är hemma och vakna, men har en box på 1,4mx2m som kan stängas med kompostgaller.

Anis
3

Labans hund/kattsäng (som syns i hörnet i #39)

Zabbio
3

Eftersom jag nyss pysslat lite så lägger jag in en ny bild.

Buren är inte lika vacker som era, och fotot är inte heller helt bra.. men den är lite annorlunda så kanske någon som är i byggar-tagen snor iden och gör en vackrare variant? :)

Det är den andra pojkburen. Från början var det en betsbur som slängts ihop lite snabbt, men den var tung och jobbig att flytta och blev därför inte använd. Sen när jag fick en ny avelshane togs den in i stallet och blev ''vanlig'' bur.

Jag hade dåligt samvete eftersom den är så låg och står lite mörkt, med plåt-taket (det var ju en utebur först) blev den väl mörk. Och det enda kaninstackaren nånsin såg var folks fötter. Så jag byggde en tillbyggnad av kompostgaller på taket, ninen kan hoppa upp där själv från bodelen.

Så nu kan han komma upp och synas och ses, och tigga godis :)

Sen var den svår att städa, jag var tvungen att krypa in i den genom luckan i taket för att komma åt. Så jag satte ihop kompostgaller till fronten på den nu ikväll. De kan öppnas helt.

Buren är drygt 2 meter lång från kortsida till kortsida, ca 90-100cm bred och 75-80cm hög har jag för mig (från tak till golv är den något högre än ett kompostgaller i innermått.). Takvåningen är väl 90x90 i botten, 90x70 i taket, 70cm hög.

Jag gillar att kaninen uppmuntras till att klättra upp och sträcka på kroppen när han tar sig till övervåningen, och att han kan se och synas bättre. Vara lite i centrum :)

TerriZue
0

#39 Oh! Det var snyggt! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

ElinSofia
1

Här kommer en bild på Georges (nystädade) hem. Vi bor i hyresbostad, så tyvärr får han bara vara ute och skutta när vi är hemma. Buren är 120 x 60, och lite väl låg för honom. Vad tycker ni, kan man ha en bur av den storleken till en kanin på lite under 2 kg? Han blev liksom lite större än väntat :-)

ninen DH
3

Alfons och Millas fina bur :D (2 innbyggda våningar)

ninen DH
2

Labans och Nellies bur :) inbyggd i trädgårdsboden. (dock inte klar på bilden men jag orkade inte ta en ny XD)

sofia1992
3

Det här är Stampes bur. Den är gjord av kompostgaller och är 180x90.

Fridaaaa
1

#43 140 bur eller större hade jag nog personligen haft 🙂 Ju större desso bättre! 👍 (och då minst 50-60 cm bredd och minst 50 cm höjd) Söt kanin förresten 🌺

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mi-rand-a]
2

Eftersom vivvi inte riktigt gick att ha lös hela tiden så fick dem en lite inhägnad att va i när jag inte kan vara med dem. Så såhär bor mina kaniner :)

Bilden fick bli sne för att allt skulle komma med. Dem har en bädd också men den hänger på tork :)

Zabbio
0

Är glad att se att så många kaniner har en liten inhägnad ansluten till buren :)