Kan jag?
om sex dagar är det en hoppnävling, mini skulle jag ställa upp i med embla och emilo, kan jag tävla med embla, även om hon skulle ha ungar?
Stod ju i "Med ungar? Bråskande" att man itne ska hoppa om man tror att en hona är dräktig.. Om jag inte såg fel :P Men det tror jag inte =)
Du ska inte hoppa med henne om det finns risk att hon är dräktig.

Tycker inte du ska hoppa med henne.

Upprepar; Tycker inte du ska hoppa med henne.
Det säger väl ganska mycket? Vill du verkligen ta risken att Hoppa med en hona som för i övrigt är alldeles för ung för att föda? Tycker det är oansvarigt och synd om kaninen som måste kämpa för din skull, bara för du tycker de är kul att tävla.
Det kommer fler tävlingar, du behöver inte ha bråttom :)
Twinnie; jag sa aldrig att jag skulle hoppa med henne, men jag bara undrar!
jag undrade om det kunde hända något med ungarna!

#6 Nej, och jag sa inte heller att du skulle det? Sa bara min åsikt i saken. har inte skrivit någonstans att du sagt att du skulle hoppa med henne.
Om hon är dräktig så har hon ju början till ungar i magen. Är säkert inte utveklade alls, men det finns ju något där inne isåfall.
javet, men de 5 dagarna som kommer ska jag kolla om hon har börja ändra síg och se om hon är det.
jag ska inte tävla me henne men skulle jag kuna om hon itne visar några tecken på gravitiveitet?
Jag skulle inte tävla med henne ändå om hon inte visade tecken på att hon är dräktig.
Du kanske också ska kolla med dem som har tävlingen, vissa tävlingar har ju förbud mot att tävla med dräktiga honor..

#9 - Jag tycker du kan vänta, ca. 1 månad. Du skulle ju ändå tävla med Emilo också?..
okej, jag ska ta med henne till tävligen hur som helst och fråga vad det säger och så.
Enligt reglementet får inte dräktiga honor vistas på tävlingsplatsen.
jaha, oj då.
Förstod inte riktigt, om du inte skulle tävla henne, varför skulle hon då följa med? :)

Onödigt att stressa henne tycker jag ^^
så jag kunde fråga de kunninga som håller i tävligen! :)
så de kunde titta på henne
Bättre att du låter henne vara hemma, väntar i två veckor och sedan går till en veterinär som kan känna. Det finns inget annat du kan göra just nu. Olyckan har redan varit framme och det är bara dumt att sätta sin tillit till att det inte hände när det mycket väl kan ha hänt. Det här är ett 50-50 fall. Jag rekomenderar att ta det säkra före det osäkra.

Jag tycker att du absolut inte ska tävla med henne. Ta henne till vetrinären om 2 veckor istället.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Tycker inte dte er en så bra ide :)

Låt henne hellre stanna hemma och tävla med Emilo ist.

Precis :=)
det är ett regelbrott att tävla henne! du kan faktiskt bli både diskvalificerad, varnad eller avstängd. Hade jag fått reda på att ngn hoppat en dräktig hona hade jag utfärdat varning direkt! (när jag fått min licens dvs) Dräktiga honor får ALDRIG tävla, inte heller skendräktiga (dvs tomma) och digivande. Däribland ingår din hona som är klart misstänkt dräktig!

Man får inte tävla med en hona som är dräktig:´)

Alltså, tävlingen har redan varit & hon tävlade inte med Embla.
www.frihetenskaniner.se
#25 Vet redan det, skrev ju ett inlägg låååångt innan. Kom dock på att d inte nämnts att det faktiskt är ett regelbrott och tänkte att om ngn söker på tråden och tror att detta bara är "rekomenderat" så ska denna se att det också är att bryta mot regelerna.
Joo , du kan väl tävla me den andra kaninen som senna sa :)

Fanny ska hon få ungar eller?

#28: Det har gått 2½ vecka sedan, vi vet inte riktigt.
www.frihetenskaniner.se

# 29 Men asså hon är väl ändå för liten för att få ungar?
Men Fanny.. Du skrev ju i tråden där du frågat om Embla var med ungar att du var 100% säker på att hon inte var dräktig.. :S men självklart ska du inte hoppa med henne ifall hon är dräktig!
Hälsningar Vemsan

Fanny: Har hon fått några tissar?

Fannny : ska hon få ungar ?

#30: Men vi har ju inte parat henne med mening, Emilo rymde och vi kunde inte göra något åt det!
#32: Förmodligen. Men alla honor har ju tissar, men dräktiga får ju större.
#33: Vi vet inte ännu.
www.frihetenskaniner.se

Men ni kan väll endå inte vara 100% säker på att hon är med ungar. Ni såg väl endå inte om emilo parades sig me embla??
#35: Säger precis som dig! Och eftersom Embla inte var könsmogen?!
Hälsningar Vemsan

#35: Om man släpper ihop en hona och en hane, vad tror du händer? Han har ju försökt para sig med Engla en gång förrut (de satt bredvid varandra och vi borstade dem). Embla HAR blivit tjockare trots att hon har fått lika mycket mat som förr och ätit lika mycket, och så har hon fått lika mycket Motion också.
#36: Och hur vet du att hon inte var könsmogen?
www.frihetenskaniner.se

#35: Dessutom har vi aldrig sagt att vi är 100% säkra på att hon är med ungar. Vi har sagt att vi TROR dock att hon är dräktig då hon har blivit rundare. Vi såg inte när de parades, nej, men det har vi heller aldrig påstått.
www.frihetenskaniner.se
Så här är det nu.
det är några dagar kvar till hon föder om hon har ungar.
och nej, jag vet inte riktigt. Jag tror det för tissarna har blivit större.
Men kajsa, jag såg inte när de parade sig, men vad tror du skulle hända?
om vi säger tex. att man låser in en "våldtagare" (vad man nu kallar de) med en flicka, vad tror du händer?
Snor lite av denna tråd, Men hur mycket kostar det att en vetrinär kollar på honan för att se om hon e gravid? :o

#40: Ingen aning
www.frihetenskaniner.se
Ingen som vet? :o

#42: Ca 200 kanske.
www.frihetenskaniner.se
Ursäkta, jag menade inte att emlio är en vålteksman.
Utan att om man släpper ihop en hona med en hane så parar de GARANTERAT.

#44: Inte garanterat, men risken är ju stor.
www.frihetenskaniner.se
En hane parar sig GARANTERAT med honan. Men det behöver inte betyda att det blir ungar.
Har ni hoppat med henne som förut? För det ska ni inte göra, så då kan hon inte fått lika mycket Motion som förut! Har hon tränat hårt innan och sen slutat träna tvärt kan hon svälla upp lite. Min hona gjorde det när hon fick en skada i klon och jag var tvungen att sluta träna henne för ett tag.

#46: Hon har inte hoppat något utan istället fått springa i rasthage varje dag (vet det eftersom att jag och Fanny träffas dagligen).
www.frihetenskaniner.se
#37: För att hon typ skrev det i förra tråden!
Hälsningar Vemsan

Måste ni hålla på och tjafsa? nu är det ändå för sent att göra något. tävlingen har redan varit och hon tävlade inte, plus att hon nu säkert också vet att man inte ska tävla en hona som kan vara dräktig eller så.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

har hon byggt ett bo?
#52 Vill du att jag låser tråden?

#51: Vissa honor bygger ju bo exakt samtidigt som de ska föda, vissa boar en vecka innan.
#49: Fanny skrev INTE att hon inte var könsmogen, hon visste inte säkert.
www.frihetenskaniner.se

Är hon inte för liten för att få ungar?

#55: Ja, det är därför Fanny är orolig. Tror du att hon är parad med mening eller?! Det stod ju i den andra tråden också att hanen rymde och hon blev tjuvparad.
www.frihetenskaniner.se

Nej soory att jag frågade!!

Och. Nu har Ync. fått svar på frågan. Så nu låser jag denna tråd, så det inte blir mer :)
Kajsa medarbetare