(K) Dvärgvädur
Söker helst en dvärgvädur. (Dvärgvädur är inget måste men jag har av någon anledning fallit för dvärgvädurar.) Hehe… Har en förkärlek för blåa dvv, men detta är givetvis inte heller något som väger så tungt. Den enda färgen jag inte direkt kan tänka mig är bourgogne då min lilla Nova är detta. Kaninen MÅSTE vara trevlig, då han/hon ska sättas ihop med min hona i framtiden. Är det en hane du har får han gärna vara kastrerad, det spelar mig absolut ingen roll att betala ett högre pris för detta. Jag kommer i vilket fall som helst kastrera båda kaninerna i framtiden för att förhindra eventuella sjukdomar. Jag erbjuder kaninen ett varmt och tryggt hem, med en lekkompis, där dom har i princip ett helt rum för sig själva, men får även springa runt i huset på dagarna. Jag kommer inte att ställa ut kaninen så stamtavla är inget måste. Kärlek och gos är det som väger tyngst här. Finns i Växjö men kan ta mig en bit!
MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se
Jag och min familj kommer ta en kull till våren, leverans klara i början av Juni. :)
Bor i Växjö. Du får gärna höra av dig om du skulle bli intresserad! :) Rasen är lejonhuvad/dvärgvädur, men tror inte att dom kommer bli så lurviga.
Kan skicka fler bilder på mamman och pappan om du vill det! :)
Du kan skicka ett PM:a om du skulle bli intresserad.. 😉

Nu bor jag iofs i Örebro, men leverans åtminstone en bit neråt i landet brukar aldrig vara omöjligt att fixa. Jag har iaf en himlans trevlig hane som har gjort sitt i min Avel och därför söker ett gott hem där han får mycket pyssel och kärlek, och det låter det som att du kan ge honom det.
Migo är alltså en dvärgvädurshane, 11 månader gammal, i färgen zobelsiames brun. Han är en väldigt glad, pigg och charmig kanin som älskar uppmärksamhet, aktivering, selpromendader och gos. Migo är hopptränad och startad en gång med gott resultat. Han är uppfödd av mig och har bott här hela livet. Migo är ännu inte kastrerad, men om du vill köpa honom och kastrera så behöver du bara betala kastreringkostnaden (800 kr), annars vill jag ha 400 kr för honom.
Mer om Migo finns på min hemsida: www.proximas.se/migori.php
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
#1 juni känns något långt fram i tiden. Men jag ska definitivt ha dig i åtanke om jag inte hittar rätt tills dess! Tack :) #2 han låter ju som en liten ängel. Men som du säger, långt bort. Hur löser du normalt vis frakten?
Hejsan! Jag har två kaninungar till salu. Dem är en blandras mellan (25%)hermelin/(25%)lejonhuvad/(50%)lejonhuvad dvärgvädur. Det är en hona och en hane, honan tror jag kommer fälla öronen snart men är dock osäker på om hanen gör det. Hanen är magaskar och honan trecolor brokad. Båda kommer bli lite långhåriga. :)
Lev. klara 2013-11-22 då är dem 8 veckor. Bettfelskontrollerade vid köp. Härstamningsbevis om önskas. Vi finns utanför Jönköping och det är alltså knappt 2 timmar från Växjö till oss. Hoppas det låter intressant!
Bild: Honan som heter Yuki vilket betyder Snö på Japanska.
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
Bild: Hanen som heter Kenji vilket betyder Intelligent på Japanska.
Mer info om kullen: http://utsiktenskaniner.weebly.com/japanska-ord-kullen.html
Jag kommer ta en kull med blåa dvärgvädurar i februari/mars 2014 om det känns intressant. Ungarna kommer vara renrasiga (märkta och med stamtavla). Föräldrarna är mycket trevliga och sociala och trevliga ungar är prio ett hos mig.
Finns i Skåne men transport upp mot växjö ska inte vara några problem. Du kan ju höra av dig vid intresse om du inte hittat något intressant redan :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#5 tyvärr är jag inte jättemycket för dom mer långhåriga kaninerna. Men hanen såg underbar ut och det skulle väll vara han isåfall som jag skulle känna för mest. Jag hör av mig! #6 Låter ju perfekt! Så. Definitivt ha detta i åtanke!
#7 Okej gör det helst isåfall via PM eller skicka ett mail till leskiglejon@gmail.com då min andra mail (som man skickar till om man gör via formuläret på min hemsidan) är "hackad", så du vet det. :)
Jag kommer antagligen få viltgrå Dvärgvädursungar i slutet av november för leverans januari 2014. Då detta är en tjuvparning kommer de inte ha stamtavla eller märkas. Vi finns i Östergötland, Finspång //Linda

#3 Det är utställningar i Mantorp 30/11 samt Örebro 7/12 och i och med de utställningarna så skulle jag tro att det går att fixa leverans neråt, kanske inte hela vägen till Växjö, men åtminstone typ Jönköping. Om du är seriöst intresserad, så skicka ett mail så kan vi lättare försöka få fram en transportlösning! emelie.c.persson@gmail.com
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Jag vet inte hur det normalt vis är med kaniner men jag vet att min lilla tjej mår illa bara vi åker till djuraffären. Far dem inte illa av att åka så långt? Migo känns isåfall mest aktuell just nu.
Har lagt ut en tråd med bilder på mina fyra småttingar födda 14/10.
Samtliga är satiner.
Har en havanna wiener, en svart, en brun/gul(?) japan wiener VÖ och ev en brun/gul(?) japan troligen lejon som jag lurar på att spara själv.
De växer upp i hemmiljö med katter och barn och vänjs vid hemmets olika ljud :)
Hej, jag har fler kullar som kommer nu i november dem är leveranskostnader början på januari :) pm:a för mer frågor och info :)
Hej!
Jag har två hanar som är 1 år i början på december.
Dom är blandras mellan lejonhuvad kanin och dvärgvädur rex.
Så dom är rexbärare med lite man.
Jag bor utanför gnosjö men min syster bor utanför växjö.
Är du intresserad så kan hon säkert träffa dig i växjö för att lämna.
Du kan få den levererad nästa vecka isf för hon ska upp då:)
sommarkallt's Marocko är detta
Har hittat en liten kompis till min kanin nu. Men tack för alla erbjudanden! Underbara kaniner :)