Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 639 ggr
Cilia.Teddytöserna
0

maniskt slickande?

Min kastrerade hane slickar jätte mycket på mig, till och med på kläder. Och det är inte så lite, typ som en puss utan maniskt och han gör det hela tiden jag har han uppe? kan det vara att han behöver få i sig salt? jag tror inte att det är normalt då han aldrig gjort detta innan jag kastrerade han? Vad kan detta betyda? 🤔

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Moppie
1

Hm… Jag skulle vara på den säkra sidan och sätta in en saltsten i någon dag och se om han blir bättre då :)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

ysdsjeb
0

För ett tag sen vara min gamla lilla hona också sådan, och det "roliga" var väl att detta hände efter att hon kastrerades. 

Även jag gjorde en tråd om detta: 

http://kanin.ifokus.se/discussions/5262ad0dce12c4471e0005e4-slickar-overallt-stereotypbeteende?participating-2

Iallafall, lösningen blev då att försöka aktivera henne ännu mer. Hon fick ofta tillgång till intelligensleksaker, pinnar eller bollar av toarullar. Sen dess har inte det beteendet upprepat sig. Nu har hon dessutom en kanin att ägna mer av sin tid med.

Jag skulle därför rekommendera att du försöker aktivera honom mer innan du sätter in en saltsten.

Cilia.Teddytöserna
0

#2 tack för svaret! han ska snart flytta ihop med en hona, så då blir det lite mer. Men nu har det bara gått en vecka så jag kan inte aktivera han som jag brukar än :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[00emi07]
0

Gud vad gullig Molle är (: