Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 586 ggr
Mannez
0

Kaninutställning

Hej! Är så förväntansfull inför nästa helg, för då är det nämligen utställningsdags för kaninerna! :) Och jag känner att jag behöver skriva av mig lite i ett inlägg, haha!

Många vet ju att jag är gotlänning, så givetvis är det vår utställning i Visby jag skall på. Det blir min tredje utställning. :) Åtta lejonhuvade dvärgvädurar är anmälda, varav två egenuppfödda ur två av årets kullar, båda är halvsyskon (samma mamma). Den äldsta är en isabellafärgad hona, skall debutera i A-klass, tidigare ställd i B-klasss på 93,5 poäng, har inga större förhoppningar om henne då hon har ganska kantig kropp. Den andra däremot, en liten blå hane, skall ha sin utställningsdebut och då i B-klass. Han har faktiskt en helt OK kropp! Så skall bli spännande och se hans resultat. :D

De övriga djuren som är anmäla:

A klass

Ottmo's Phinneas, svart/gul japan (stamboksförd på 93,5 p)

Ringmurens Neo, zobel blå (stamboksförd på 94 p)

Ringmurens Vilda, zobel blå (Ställd på 92,5 p i B klass och 92,5 p och 93,5 p i A klass, ej stamboksförd än)

Ringmurens Vissla, vitrödögd

Ringmurens Viggo, zobel brun (Ställd på 91 p i A klass, ej stamboksförd än)

B klass

Ringmurens Chell, blå

Alla åtta djuren är i bra skick just nu, men mycket kan ju hända på en vecka. Haha!

Nu känner jag att jag fått skriva av mig lite, kanske ett ointressant inlägg för er. Men jaja.

Ha en bra kväll! :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

RebeccaG
0

Vi väntar spänt på uppdatering med resultaten!😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Mannez
0

Kan skriva dem i detta inlägg sedan! :)

Hälsningar Amanda och kaninerna