Uppfödarnamn
Hur gör man inom det här med uppfödarnamn? Kan man paxa eller köpa ett namn som ingen annan får använda? Eller får alla helt enkelt Använda allas uppfödarnamn namn? Och nu menar jag typ som "Skuggans Kato" :) Tacksam för svar!:)
I både SKAF och SKHRF kan du registrera ett gårdsnamn/uppfödarnamn, olika regler för olika förbund med båda finns att läsa på deras hemsidor.
Sen kan man använda ett uppfödarnamn utan att ha registrerat det ännu, och där tycker jag att det hör till vanligt vett och hyfs att inte ta ett namn som redan finns, eller som är alldeles för likt.
Jag skulle bli rosenrasande om någon började kalla sin uppfödning för samma som jag kallar min och har gjort i flera år. Registrerat eller ej.
Om du är sugen på ett namn, googla det och se om det finns ngt liknande.
Som #1 sa, respekt mot medmänniskor är inte fel🙂Försök undvika namn som är tagna men inte registrerade helt enkelt😃
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Tack så mycket :D
Jag har googlat och det finns inte så det får bli mina namn då! Så VildeLinneas :D
#4 Kul att du hittade något eget!👍
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Har en till fråga!;) Vilken är den bästa sidan att starta sin egen hemsidan för uppfödningen på?:)
Och jag använder webs.com
Jag blev bara arg på min weebly-sida när den inte gjorde som jag ville / Lite puckad 😉
Weebly använder jag och är nöjd. :) Har testat N.nu men den var ganska knepig att fixa med.
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"