Någon släpper ut kaninerna
Först "rymde" peyton ut kompostgallerhagen, hon har väl klämt sig ut på något sätt tänkte jag först, men nu för en stund sen skuttade Björn ute, han kan inte ha rymt ur den hagen han satt i. Jag är 100% att jag stängde buren. Den har tak och golv, och nätet är minknät. Vi ska självklart sätta lås igen, vi har haft det innan men det blev jobbigt att hantera osv. Hur ska jag bära mig åt så dem inte smyger omkring vid kaninerna? Jag tänkte sätta upp en lapp tex att området filmas för att skrämma iväg dem. Mera tips? och erfarenheter uppskattas.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Enkelt, lämna inte kaninerna utan uppsikt - då har du löst problemet!
#1 jag kan bara lägga en timme varje dag på kaninerna just nu, skolan tar mycket. Och så behöver dom vara ute mer än en timme. Så nej, det är inget alternativ. Och kom inte nu och säg "du borde inte ha kanin" blabla
Lås, lås, lås, lås… Har du det på kaninbodan med? For börjar folk släppa ut kaninerna skulle det inte förvåna mig om de börjar gå in dit sen.. #1 Visst är det ett alternativ, men jag skulle aldrig kunna vara ute 8 timmar i sträck en dag för att kolla efter folk som kan släppa ut mina kaniner. När det finns andra alternativ.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#2 Är det så mycket bättre att de blir utsläppta tycker du?
#3 Men om det finns idioter ute och släpper ut kaninerna varför chansa? Är det inte bättre då att kaninerna får sitta trygga i sina burar när man inte har möjlighet att hålla koll?
Nä, lås är också ett mycket bra alternativ. De har jag haft när jag hade mina kaniner ute och barn kom & släppte ut dem.
#3 ja jag har lås på kaninboden. Efter kvällsfodringen låser jag. Lås ska bli påsatta. Blir bara så förbannad att folk inte förstår sitt och mitt. *suck*
#4 tror du allvarligt att jag kan lägga 4 timmar varje dag på att sitta ute? Kaninerna behöver mer än 1 timmes spring i hagen! Som sagt så ska lås på. Sjävklart släpper jag inte ut dom i hagarna om någon skulle ha möjlighet till att skada de. Jah är inte dum
#1 man kan allvarligt talat inte sitta och stirra sönder sina kaniner hela dagen om dem bor ute.
Låst först och främst sen får du väll försöka hålla lite koll om du skulle se nån gå på gården och ifall att så får du ta och säga till personen/personerna om du skulle få tag på dem. Annars går de nog inte att göra så mycket, om de blir till ett allvarligt problem så får du anmäla beroende på vem de kan vara som är där och släpper lös dem.
Släpp inte ut kaninerna om du inte kan vara i närheten och hålla koll på dem. En timme är bättre än ingenting, och definitivt bättre än att randoms släpper ut dem 🙂
#9 dem behöver vara ute mer än en timme, men ja det är bättre än inget. Som sagt ska lås på så dem kan vara ute som normalt.
Jag hade satt mig på pass och VÄNTAT tills dem kom och skulle släppa ut kaninerna, då skulle dem fått det hett om öronen😉
Är inte det ett alternativ så lås eller låt dem sitta inne🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#9 #11 Tack äntligen för några människor med vettet i behåll!
Och ni andra, mina kaniner får inte komma ut alls under vinterhalvåret, för att jag är RÄDD om dom och inte vill att de ska frysa ihjäl… (sen får de springa lösa inomhus i lägenheten ett par timmar om dagen, men det är ju inte ute i Hage så…)
Jag har nästan fått min kanin stulen av vuxna människor, jag har fått kaniner utsläppta på tomten av barn, jag har fått kanin tjuvparad… NEJ, kan man inte hålla koll (om man nu inte sätter lås) så är det BÄTTRE för kaninen att vara i sin trygga bur. Eller har ni så plågsamt små, hemska och mörka burar som kaninen absolut inte kan sitta i? Mina burar städas dagligen, är fyllda med rent spån, hylla, gott hö, tuggleksak och en leksak med pingla i - samt rent vatten. Så nej, mina lider inte av en heldag i buren… men det verkar ju era kaniner göra, så ni kanske borde ta en koll på hur kaninernas bostad ser ut.
#12 wow, du verkar tro att jag är dum. Självklart har kaninerna en bra bostad! Två av kaninerna bor i en tvåfackare med måtten 120x60 och de andra i en annan tvåfackare med måtten 190x80. De har också hus, stubbar och en massa andra leksaker. Men de måste få vara ute och springa! -ENLIGT MIG. Jag säger inte att det är fel. Alla har olika åsikter. Jag hade gärna väntat ut de, men dom kommer ju inte precis varje kväll. Förra gången hände det i månades, och nu idag då.
Jag skulle heller inte ha tid till att bara sitta ute och råstirra på kaninerna hela dagarna, därför har jag hagar och burar placerade så att jag hela tiden kan kasta ett öga på dem när jag är inne och pysslar med annat. Då får kaninerna vara ute mycket, samtidigt som jag får andra saker gjorda. Kan ju vara ett alternativ om man nu har möjlighet att placera hagar på det viset 🙂Sedan skadar det väl inte att ha lås heller, som en extra säkerhet.
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Tråden kan låsas
#12 Vilken fruktansvärt otrevlig kommentar. Hoppas folk gör som jag och anmäler det! TS jag har fått både kaniner och marsvin utsläppta. Tydligen finns det folk som roar sig med sådant, helt otroligt tragiskt. Lås är väl det enda som fungerar samt kolla till dem titt som tätt (jag kollar en gång i halvtimmen iallafall) och ha dem ej ute på kvällen (mörkt ute = mer "tjuvar") hotet om webbkamror vet jag inte om folk skulle gå på om jag ska vara ärlig.. kanske kan du skriva "jag såg er sist och händer det igen blir det en polisanmälan" ;)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#16 😴
Jag var inte det minsta otrevlig. Jag frågade om deras burar var så himla dåliga att ha kaninerna i, att det var mer värt att förlora dem, än att kolla dem under den tiden man kan ha dem ute under uppsikt.
Självklart, har jag även skrivit, är väl lås det bästa om man nu kan fixa det.
Jag skulle inte under några omständigheter chansa på att förlora mina kaniner pga att det finns många idioter i världen. Så om man inte kan ha kaninen under uppsikt (och kanske inte hunnit sätta dit lås eller vad som helst), så är det bättre om kaninen får sitta i sin trygga bur - och få lite kortare tid i hagen. Under förutsättning att buren är bra! Annars förstår jag om man hellre har kaninen ute i Hage så länge som möjligt. Trots att man vet att det finns folk som släpper ut kaninerna…
#17 att fråga om ts (och andra) har "plågsamt små, hemska och mörka burar" och säga att "era kaniner verkar ju lida" är knappast trevligt kommenterat.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se