Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1091 ggr
Kaniner_bäst
0

direkt efter?

hej jag undrar om honan kan bli lite spänd så fort efter hon har blivit parat. Typ 3 min efter :)

Cathérine
0

Det förekommer inte ofta, men en kaninhona kan visa en spänd kroppshållning p.g.a. att hon kan tycka att det räcker direkt efter en parning och vill inte umgås mer med hanen. Kan även bita honom när han försöker igen. 

Kanske är det bra att de inte bor i samma bur, men i stället bredvid varandra. Om du är osäker om en lyckad PARNING kan du senare försöka igen att ha de ihop. När hon inte vill eller jagar honom ifrån sig, är det sannolikt att första PARNING lyckades bra. Då stor chans på en kulle om 1 månad.

Kaniner_bäst
0

okej för hon tog hanen bra. Sen så stack hon och tyckte bara att han var jobbig. Sen så tog jag bort henne där ifrån :)

Cathérine
0

Nu således avvakta🙂

Kaniner_bäst
0

japp! Hoppas bara  :)

Kaniner_bäst
0

nu har hon varit däktig i 2 veckor och spenarna har börjar komma är det normalt? :)

Cathérine
0

Svullna spenarna kan vara en tecken av dräktighet eller skendräktighet. Det är inte en säker tecken. Svullen mage och rycka päls och bygga bo är bättre dräktighetssymtom.

Är hon nu inte 3 veckor?

Josefinaaa
0

#6 nja rycka päls gör min hona hela tiden när hon är skendräktig?. Så det är inte ett så säkert dräktingssymtom. men svullen mage däremot:)

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Kaniner_bäst
0

jo 3 veckor tror jag. hon parades den 22. Jag hon är svullen på magen och spenarna. Och hon rör sig inte lika mycket som förut :)

Kaniner_bäst
0

nu har hon vart dräktig i 3 veckor och hon har svullna spenar och väldigt stor mage så jag tror att hon är dräktig :)

Linneaklasson
1

Åh detta blir intressant att följa!:D

moomiis2
0

Ja det blir det, fortsätt skriva hur det går :)