Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3971 ggr
Ridtravartjej
3

Bara sover - Sjuk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kaninen jag tog över i söndags sover väldigt mycket! Lägger man honom i soffan så lägger han sig och sover, han sover eller äter hellre än att vara utanför buren på upptäcksfärd? Och vaknar knappt när man puttar på honom :/ Var till djuraffären med honom igår för att kolla om dom kunde klippa hans klor och dom tyckte att han var lite tunn men annars verkade frisk. Vad tror ni? Är det normalt för en kanin att sova så mycket? Han är ju dock ingen ungkanin utan runt 3-4 men ändå :o

späcka
0

Min kanin har också börjat sova väldigt mycket, Och han är bara 1 år gammal. Han ligger typ alltid ner i sin bur, han har varit sån nu ett par dagar.. :/

farvendal
1

Fäller han? Upplever att kaniner blir lite tröttare när de fäller. Vad äter han och hur mycket?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Mi-rand-a]
0

Min sover/är trött hela tiden med, men de är bara så han är. Tror inte de är någon fara men svårt att veta till 100% men om de skulle vara något fel tror jag inte han hade ätit.

Ridtravartjej
0

#1 Ajdå :/
#2 Jo han fäller som fan :o Och han äter mycket hö och så fort jag kommer med pelletsen så blir han helt tokig och äter fort som fan. Dock tror jag att han inte fått så mycket mat hos tjejen som hade han innan då han är väldigt smal :o
#3 Jo, jag tror han kan vara trött, för han hoppar gärna runt utanför buren när han väl är där :p

Nouvel
0

Hmm! Min har också börjat sova mycket. Men han är ju len och fin i pälsen, och han är alert och matglad när man kommer med pellets. :S Kanske hör till årstiden?  Ibland är han väldigt pigg och busar runt, men vissa dagar sover han mest hela tiden.

annabeluga
0

Tror det beror mycket på årstiden. Både min hund och min kanin har varit lite trötta nu. Det brukar dock gå över efter ett tag. Samma sak som att många människor blir trötta av mörkret och att vrida tillbaka klockan innan man vant sig etc etc

[_hsleiufhbtv]
0

Många av mina rabbs är trötta vid den här tiden på året :)