Text/mini novell
Hittade en text jag skrivit också. Skulle inte kalla det novell utan alltså snarare en text ^^ Här kommer den.
Hon satt i ett rum av vita väggar. Hon öppnade munnen och viskade "hjälp mig" men hennes viskningar krossades mot väggarna. Orden var som glas.
Det var bäst att vara tyst och inte tala, annars blev det glassplitter på golvet. Hon kröp ihop i ett vitt hörn och tryckte örat mot väggen.
Lyssnade efter hjärtslag. Längtade efter närhet.
Målarfärgen på hennes fingrar klamrade sig ännu fast. Kanske var det kärlek. Hon hade målat färger på golvet igår, målat de ord hon inte kunde säga. Hon ville inte tvätta bort färgen. Inte än. Hon ville vänta tills den flagnade av. Färgen på fingrarna gav en sorts närhet, en närhet hon inte känt på länge.
En närhet hon saknade.
Hon ville åter känna känslan av hud, känna hur kyssar smakar, känna doften av en annan människa. Hon var trött på väggarnas tunga andetag. Trött på de vita väggarnas ögon som stirrade på henne vart hon än befann sig i rummet.
De omringade henne hela tiden.
Ibland vaknade hon på natten och fick bita i kudden för att inte skrika. Om hon skrek skulle de aldrig låta henne komma härifrån.
Vassa naglar rispade hennes hud. Blodiga fingertoppar rev mot väggen.
Hon strök sin hand över sina ärrade handleder och lyssnade till den genomträngande tystanden.
Dörren öppnades och en sköterska kom in och såg på henne med mörka ögon. Sköterskan ställde ner ett glas vatten på sängbordet och försvann sedan snabbt ut igen och låste dörren om henne.
Hon visste att sköterskan tyckte att hon var konstig. Det var därför hon var här. För att lära sig att bli normal.
Hon ville inte vara här längre.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jusste. Den här skrev jag 2004, alltså för 3 år sen. Döpte den till "Vita väggar".

vad hemsk :( men fin <3
Gud vad jag skriver här ^^ Men skulle bara säga att den kanske uppfattas som lite flummig och abstrakt eftersom hon tex lyssnar efter hjärtslag i väggen, men jag försöker beskriva en känsla av ensamhet och sorg och då kan det bli lite flummigt ibland. Och jag tycker att eftersom det är en Text så får det vara lite så, abstrakt ^^
#2: Tack!
Tycker den var bra!:)
Jätte bra TIna.. och precis lagom lång text också. väldigt gripande och tycker mycket synd om flickan i det vita rummet.. först förstod jag inte var hon var. men sen efterhan så klarnade det till. speciellt när du skrev att skutsköterskan kom in.. man nästan rös.. :S aja.. bra tex!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Den var verkligen jätte bra :D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Tack! :)

Väldigt bra :)
Wow :D Den var ju riktigt bra! :)
:))))

Den var väldigt annorlunda, men toppen :)!! Ditt sett att skriva är super!
Jättebra och sorglig :P Du skriver verkligen bra ! (:

Guud du skriver bra :) lite sorglig och otäck kanske
Jättebra , du kan ju leva på att skriva noveller och texter , Tror du hade blivit mycket berömd om du verkligen vil det . ;D

Toppen :)