Sitter de fast?
Hej! Har en hona som blivit tjuvparad och igår byggde hon bo och drog päls. Idag har det inte kommit några ungar och det ser ut som om hon har värkar. Är lite blodfläckar i spånet men inte jättemycket. Jag har känt försiktigt på henne nu imorse och det känns som om iaf en unge rör på sig, men båda ligger långt bak. Får hon inte ut dem eller bara väntar hon på "rätt tillfälle"? Hon är lite mer än 3 år och har haft två kullar innan. Tacksam för svar!
Vilken dag är hon på?
Skulle gissa på 29, och hon började igår. Jag tänker ju så att hon inte har haft tillräckligt lugnt runt sig, så funderar på att flytta buren.
Lägg en filt eller handduk över buren så hon får vara ifred! :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Har fått reda på att någon hade parat henne med en hane som det är Belgisk Jätte i, det kom ut en jättestor dödfödd bebis. Honan detta handlar om är alltså en Hermelin. Hon verkar må bra och hoppas att det var den enda ungen.
Vem tusan är så dum? :S Hoppas det inte kommer fler ungar och mamman fortsätter må bra. Kunde ju gått illa :(
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Oups, en kaninfödsel vad jag vet brukar gå rätt snabbt- ca 10-20 min på sin höjd o drar det ut kan det nog vara nåt problem/komplikation..
Usch då stackars hona….
Hoppas hon mår bra <3
Det var en tjej som hade hört att jag ville ta en till kull på min hona, och då hade hon släppt in henne till sin hane, och han är väldigt stor. Idag hoppar hon runt och äter, är pigg och sitt vanliga jag :) Hon kunde ju som sagt ha dött, men verkar inte vara någon unge kvar och hon mår bra :)
Hur kom hon in till din kanin?
Hade blivit totalt förbanad!!!!
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Men fy, så där kan hon väl inte bara göra utan din tillåtelse? Hade det gått illa hade jag krävt ersättning av henne. //Linda
#9 Men va?! Låter osm något en (omogen!) 4-åring skulle kunna göra. Herregud! Jag skulle gå steget längre än vad #11 säger, och istället anmäla händelsen.
Hoppas allt går bra för din hona.