Liten bur men hage?
Buren jag har är 120x40x40 så den är inte godkänd.
Kan jag ändå ha den om jag har Hage till? (se bild).
Jag ska bygga en större bur som jag kommer ha där vi bor.
Men har även en lägenhet på annan ort som jag kommer bo i vissa helger och kanske nån vecka ibland.
Kan jag ha denna bur och Hage då?
Bilden är på den andra lägenhetens balkong.
Ska sätta nåt nät över och han kommer vara instängd i buren på nätterna…
Ska även lägga en matta på golvet så tassarna inte blir kalla.

Tycker det är okej om han har tillgång till hagen hela tiden. Buren är ju så pass lång också, och han ska ju bara bo där ibland. Så det går nog bra:)
Det går nog bra :). Eftersom hagen är ju rätt tor, han ska ju bara bo där ibland. Att han hade tillgång till hagen hela tiden vore ju dock bäst. Men eftersom buren är lång. Så går det nog bra :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Tror också det går bra så ibland men skulle täckt för ngt t.ex plattor på sidorna på balkongen för om han skulle rymma skulle de ju inte vara så roligt om han fick för sig hoppa ner där =/ om du bor högt upp dvs!

#5 vad fint det blev :)
Det blev jättefint :) Det är ju själva boytan det gäller, så har han tillgång till hagen hela tiden så är det helt okej :D

vad fint det blev:)

#8 Ja just nu stänger jag in honom i buren på natten och om jag inte är hemma. Men jag ska sätta tak och göra en öpning i dörren med nät så han kan gå ut där och får ha en stängd bodel att söka skydd i. När det är klart ska han få vara ute dygnet runt