Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1428 ggr
Gimbergsson
4

Nessie har dött.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt hjärta har helt oförklarlig lämnat jordelivet. Jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Ingen kanin har varit som hon, hon var som min lilla hund. 

Jag köpte henne på en djuraffär för två år sedan, då hon var 4 månader gammal. Nu är hon död och jag vet inte vad detta beror på. Jag är så sjukt ledsen, finns ingenting som kan trösta mig. Hon var ju en så stor del av mig och var dessutom den enda jag hade kvar av kaninerna. Nu har jag ingen, det funkar inte, hur ska ett liv utan min älskade älskade Renesmee funka? 

Jag behövde bara skriva av mig, det känns så fruktansvärt hemskt och jag vet bara inte vad jag ska göra. Jag är så rädd, så rädd att hon på något sätt led. Det är det absolut värsta jag kan tänka mig.

Usch, den här dagen är den värsta på så otroligt länge.

Vad gör man när det käraste djur man har och någonsin har haft bara dör?

RebeccaG
3

Usch då, lider verkligen med dig!😢
Förlorade själv en gammal hona i somras vi haft i 5 år, så vet hur du känner dig😕
Finns om du behöver prata, bara att skicka ett PM❤️

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Rhani
2

Beklagar sorgen.. :( Hon var verkligen fin! <3

Enda säkra att få veta är ju obduktion, om hon inte varit tydligt sjuk och t ex haft lunginflammation. Kanske hade hon ett medfött hjärtfel.. De kan dö plötsligt av trumsjuka, alltså om de fått mkt gasbildande foder under ett par dagar. Kaniner kan inte göra sig av med gaserna. Vad jag hört så ligger de ofta platt med magen mot golvet om de dött av det. :(

Hoppas att du får klarhet i vad som hänt din sötnos. <3

Styrkekramar! <3

Corazón
3

Jag vet hur det känns, det är fruktansvärt. Du kan inte veta om hon led eller inte. Men nu har hon det bra iallafall. Dagarna efter är som värst för dig. Men ju mer tiden går, ju lättare kommer det kännas att gå vidare utan henne. Kanske du kommer tänka på henne vare dag en lång tid framöver, men inte bara tankarna kring hennes död, utan även allt fint du fått uppleva med henne. Var glad för de minnena. Nu känns det säkert tomt och ensamt. Men hon finns hos dig, i ditt hjärta, och du var säkert en underbar matte för henne. Det tar tid att förstå och acceptera, du får sörja, du får gråta. Men anklaga inte dig själv för något. Unna dig och gör saker som du gillar nu när det är som jobbigast, det förtjänar du. Kram ❤️ Du får gärna skicka pm om du vill! Kan kännas bra att få prata ut.

Monicrace
0

R.I.P Nessie ❤️

claravincent
0

Beklagar

ninen DH
0
Gimbergsson
4

Tack för allt stöd ni ger mig, det får mig faktiskt att känna mig lite bättre till mods. Det har inte sjunkit in riktigt än och jag tänker hela tiden att jag borde gå ut och mata henne, men då kommer jag ju på att hon inte är där längre. 

Hon har de senaste två åren varit min "tillflyktsort" då något har varit jobbigt hemma, med kompisar eller i skolan. Det har känt som hon och jag liksom, Nessie är alltid på min sida liksom, nu har jag inte den tryggheten längre. Jag vet att det kan verka töntigt eller vad som helst, men i vissa jobbiga stunder behöver man bara känna att man har stöd från någon, och denna någon har för mig varit min prinsessa. Så jag älskar denna underbara kanin och så jag kommer sakna henne. Hela livet, det är jag säker på, hon var inte vilken kanin som helst. Hon var speciell. På alla sätt och vis.

shubbybunny
0

R.I.P förstår hur det känns. Och försök tänk på annat. Varm Kram xoxo

Never Give Up With Your Dreams

Rhani
0

Det är inte det minsta löjligt att känna så. Alla behöver någon och många har sällskapsdjur just av den anledningen. De är våra vänner och vår glädje och tröst ❤️ Corazón har helt rätt, vårda era fina minnen tillsammans ❤️

moomiis2
0

Beklagar, försök tänka på lite annat jag vet att det är jobbigt nu men snart så blir det bättre, tänk inte på vad som hänt, tänk på alla fina minnen ni hade. Styrkekramar

Fridaaaa
0

Nej vad tråkigt 😕
Vila i frid Nessie 🌺

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tesushie
0

r.i.p🌺 förstår hur det känns lider med dig

vila i frid nessie🌺

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Gimbergsson
5

Tack igen! Vi alla hoppas att hon har det bra där hon är nu och att hennes död var helt smärtfri.

Hon hade inte visat några som helst tecken på att vara sjuk (jag vet att kaniner är bra på att dölja men mot slutet brukar tecken komma fram i alla fall). Jag hittade henne i hennes "hus" i buren där hon brukar sova på nätterna och hon låg också precis som hon brukar göra när hon vilar. Jag vill tro att hon hade något problem med hjärtat eller hjärnan och det bara stängdes av under natten, så att hon inte kände något. Hade hon mått dåligt tror jag buren hade varit lite stökigare, för ett djur som vet att det står inför döden är sällan lugnt. Hon hade ätit och druckit, bajsat och kissat. Allt var som vanligt. Jag kan inte se en annan utväg än att hon hade något dolt hjärtfel eller dylikt i sin lilla kropp.

Det känns bättre idag men jag saknar henne något enormt. Den finaste kaninen i världen!

[Yasminjohanna]
0

Blev alldeles tårögd av att läsa detta och se hennes bild.

Vila i frid fina Nessie och en stor varm kram till dig, jag kan bara föreställa mig hur det känns.

🌺

scooby1
0

Beklagar sorgen, vet hur det känns att förlora ett älskat och kärt djur,

tänk på att hon har haft ett bra liv med en sån underbar person som du bara kunde vara mot henne…..❤️

Hon har det bra nu, hon kommer alltid att finnas runt omkring dig

Jennie & Scooby

Gimbergsson
6

Och samtidigt är det deras död som vi djurägare måste ha med i vår beräkning när vi skaffar djuret, våra bästa kompisar kommer (oftast) att dö före oss. Därför tycker jag att alla som har djur är väldigt modiga, det är inte lätt att förlora någon man älskar oavsett om det är en människa eller ett djur, även om man enligt mig inte riktigt kan jämföra dessa två. Båda fallen innebär dock att man förlorar en relation, en viktig relation som aldrig kommer tillbaka, och det är den tanken som är jobbigast och så även förändringen att från en dag till en annan ha pussmärken av djuret i ansiktet till att nästa dag bara ha minnet av alla dessa pussar och istället ha en liten grav att gå till. 

Jag saknar hennes tillgivenhet, hennes icke-dömande djurhjärta. Jag saknar hennes pussar, hennes små grymtande ljud när hon sprang runt mina fötter, hennes mysiga päls, hennes personlighet, hennes klumpiga små skuttningar, hennes sätt att äta maskrosblad, hennes glädje av att se någon komma till buren (mat eller människa, vem vet), hennes stora baktassar, hennes sätt att visa att hon faktiskt vill ha uppmärksamhet. 

Jag saknar allt med henne, men allra mest saknar jag känslan av att veta att hon finns ute på baksidan och att jag när som helst kan gå ut till henne och pussa hennes flaxande små öron och hennes söta nos och veta att jag kommer att få samma mysiga pussar tillbaka.