Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 265 ggr
Leoponken
0

Min 1-årige Leo!

Grattis! Den 31 juli fyllde Leo ett år. En väldigt stor dag! Vi firade honom med presenter och en "tårta" gjort av bl.a. knäckebröd och grönsaker, här kommer receptet;

TÅRTA ÅT GNAGARE Du behöver: knäckebröd, fukter/grönsaker, "godis". Gör såhär: Bryt knäcke brödet till tre delar. Ta fram några grönsaker eller frukter och skiva med en osthyvel. Är frukterna/grönsakerna blöta ska du låta dem torka en stund. När de torkat lite grann (när vattnet har torkat bort) så tar du fram en knäckebrödsbit och lägger ovanpå. Lägg över en till knäckkebrödsbit och lägg sedan en frukt/grönsak där. Lägg sedan på en till knäckebrödsbit och toppa med en "drops" (gnagargodis).

KajsaM
0

Vad roligt ni verkar haft det!

Grattis i efterskott Leo! :)

Leoponken
0

Japp! Men tyvärr regnade det i Luleå då..

Leoponken
0

Han tackar!

johanna_loveAnimals93
0

Grattis Leo! :D

Lolitas
0

Åhh alla kan väl lägga ut sina recept? Här kommer min favorittårta:

Ingredienser
3x Knäckebröd
Havregrynsgröt (dvs havregryn + vatten)
Morots eller blåbärspuré utan socker
Ett halvt äpple
1 liten bit morot
carrotsticks för d antal år kaninen fyller / liknande godisar

Knäckbrödet fungerar som tårtbotten, till det första lagret blandar jag en tredjedel gröt med rivet äpple 1/4 av ett helt äpple och brer på. Till lager 2 gör jag samma sak. Till topplagret använder jag resten av gröten som jag blandar med tex morotspuré, garnerar med riven morot och stoppar i carrotsticksen istället för ljus. Klart och mumsigt.

OBS: tre kaniner brukar dela på denna tårta, för alla ska ju fira när det är någons stora dag.

Leoponken
0

#4 Leo säger: Tack, tack!

Leoponken
0

#5 Låter mumsigt! - för en kanin, men kanske är gott till oss människor också..?

Muppen
0

Grattis från mig kanske lite försenat men aja

Jojsan
0

Grattis Leo :D

Jag blandade havregrynsgröt och rivad morot. La det på ett knäckebröd. Sen lite mer grönsaker. Sen hyvlade/skar jag jääättetuna bitar äpple och la på de runt och ovanpå. Det blev som marsipan typ ^^ det satt fast. Sen kan man ju lägga någon liten godis ovanpå om man vill ^^

Leoponken
0

#9 & #8 Leo tackar så mycket!

Ellen95
0

Grattis i efterskott:)

Sotis
0

Grattis i efterskott leo:) Hoppas att du hade en rolig födelsedag:)

Clariiz
0

Grattis :D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Leoponken
0

Leo säger:

#11 Tackar.

#12 Tack, det hade jag!

#13 Thank you. :P

Vemsan
0

Grattis i efterskott! =D

Hälsningar Vemsan

Leoponken