Nya uppfödningen
Under närmare ett år nu har jag & cecilia drivit Teddytösernas kaninuppfödning där vi haft ett gäng fluffkaniner som resulterade i en kull. Nu är det dags för oss att ta steget vidare och därför tänkte jag presentera vår nya *namnlösa* uppfödning.
Nästa år kommer vi bygga ut våra två kaningårdar, nya burar & hagar och allt. Vi kommer även att ta minst tre kullar under nästa vår och tanken är att några nya djur ska skaffas.
Vi kommer fokusera på två olika områden, Hoppning & Avel/utställning.
I kategori Hoppning kommer vi ha Inez som vår första "riktiga" hoppavelshona. Hon är idag på bland annat medel + 2 pinnar. Dom två andra kullarna kommer vara våra kelhonors sista kullar innan dom går i förtidig avelspension. Iallafall får Kola, men hennes dotter Charly ska få komma ut på banorna och om det visar sig vara bra så kanske hon får ta några kullar till.
I kategori Avel/utställning är det fortfarande lite oklart. Vi vet dock att vi vill avla på färgen Zobelsiames blå samt en till färg. Det står mellan lejonhuvad dvv & dvv. Tanken är att vi ska skaffa några ungdjur nästa år som ska få ta kullar under hösten eller eventuellt våren därpå.
Det är mycket på gång nu mina vänner, och jag har en känsla av att det här kommer bli riktigt bra. Hoppas vi ses på banorna & vid bedömningsbordet/en i framtiden. Ha det så bra!
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner