Era kaniner
Välkommen hit! (inte sett dig här innan)🌺
http://kanin.ifokus.se/discussions/5233595ace12c464d90004bf-bilder-pa-era-kaniner
En ganska ny tråd 🙂
Finns även många likadana äldre trådar också 🙂
(bara ett tips)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har 2 dvärgvädurar som bor ute året om och stortrivs! De har båda kommit till oss i "vuxen" ålder så vi vet inte så jätte mycket om deras tidigare liv…
Lilly, vår hona är madagaskarfärgad (tror jag?) och borde va ca. 3år gammal, hon kom till oss den 1 mars 2012. Hon är en väldigt bestämd dam som vet hur hon vill ha det och kan vara riktigt bitchig om hon så vill, hon är kastrerad före hon kom till oss. Jag kallar henne "mammas hjärta" =)
Lucas, vår hane är viltblå manteltecknad (tycker jag det var?) och är ca. 4½år gammal. Han kom till oss den 5 september 2012. Han är också kastrerad hos förra ägaren och är världens lugnaste till lynnet. Han gick genast ihop med Lilly och de blev bästa vänner. Mot honom har Lilly aldrig gjort nåt men han ser alltid lite snopen ut när Lilly bestämmer sig för att "möblera om" och slänger ut allt ur huset :D Jag kallar honom "mammas gulle" =)
Här kommer en bild på sötnosarna, det är inte så lätt att få lyckade bilder på de två tillika så det får duga så jag inte behöver lägga in en till kommentar skillt =) Märkte nyss också att Lucas visar tungan =P
Jag har två dvärgvädurar normalpälsade hanar i färgerna svart och blå, Lakrits Han den svarta, som är min kanin. Lakrits är 0'9 år och är ute kanin, men han bor i ett kaninhus på vintern. Han gillar att mysa i famnen, Även tänker jag börja hoppa lite med honom. Han är egen uppfödd och han ä em. Stor del av mitt hjärta när jag stödmata honom när han var liten, pgr av att mamman dog i hjärnblödning.(tror vi) när han var lite var han först med att öppna ögonen och först att springa och utforska. Han gillar också att vara ute i hagen och i sele, och att äta. Han gillar inte att bli nedsatt från famnen. Xtra. Han är den blå, som jag delar med min lilla syster. Xtra är 0,9 år , lakrits bror. Han är utekanin men som sin bror bor han i ett kaninhus på vintern. Han gillar att vara i beteshagen och springa och gräva i stora hagen, han älskar mat och tycker om när han får riktigt mycket uppmärksamhet. Han här jag också stödmatat och har en plast O hjärtat, han var en försiktig kanin som unge, men vr först med att hoppa upp på hyllor, han blev socialare. Han gillar dock inte att klippa klorna. Det vad mina små änglar, har tyvärr ingen bild. Och vingar en kanin till men det är bara min systers så jag skriver inte om honom nu. Han är Xtras och Lakrits pappa.
Vad kul att få lösa om era kaniner! Riktigt kul det låter som dem har fått två riktigt bra hem kul!🙂🌺