Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 406 ggr
Sassyy
0

Svår att få rumsren?!

Min kanin på snart 4 månader är helt omöjlig att få rumsren. Har testat allt jag läst här på ifokus; ställa toaletten i ''hennes hörn'', lägga i skiten i toaletten, ha ett annat underlag i toaletten m.m. men ingenting funkar.

Hon kissar och bajsar på minst 3 olika ställen i buren, och även i sin bo-del, vilket gör att jag måste städa hela buren minst varannan dag och det känns väldigt onödigt.

Någon underbaar människa som har något tips? på hur jag kan göra ? (a)

djurtok
0

Behöver också hjälp med samma sak med min dvv ;)

För evigt med Gaia

Sunes
0

Har samma problem med min lilla dam ja med.. Hanen blev rumsren när han slapp sitta i buren under nätterna. Lilljäntan funkar inte på samma sätt.

[Mi-rand-a]
1

vissa går inta att få rumsrena. Min hane är rumsren utanför buren men inne i buren gör han sina behöv överallt medan honan bara gör i kisslådan. Hanen är nu 5-6år och honan4-5år. 

De enda jag tyckt funkat bäst är att sätta hö ovanför kisslådan och maten nära.

Ninwe
0

Att sätta höhäcken ovanför toan är ett bra tips?. Sätt honom i toan varje gång du har lyft honom och sätter ner honom igen. Lycka till! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

shubbybunny
0

jag hade samma prob med min kanin . men under dräktigheten höll hin hela buren rent och bajsade/kissade bara på en enda plats. och så kom ungarna o hon fortsatt hålla buren rent. men nu är det ungarna som  bajsar o kissar överallt.. hmm typist kanin😐

Never Give Up With Your Dreams