Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 543 ggr
HelenaBuhr
0

Akut!

Tidigare på kvällen såg jag ett sudd på min matta och jag tänkte "jag tar upp det när jag kommer tillbaka" för jag skulle bara göra en sak i nån minut och sen glömde jag bort det lite och när jag kommer tillbaka har min kanin ätit upp det mesta av suddet! Jag vill inte ha någon uppläxning om att man inte ska lämna ätbara saker på golvet för det vet jag var fel, men jag trodde verkligen inte att han skulle äta det. Jag vill bara veta om det är farligt att de fått i sig sudd eller om det bara är onyttigt. Eller om någon har varit med om liknande kan ni jättegärna skriva vad som hände!

Tack!

Emelie
0

Troligtvis är det ingen fara, det lär gå genom tarmarna och komma ut med bajset, men var extra vaksam den närmsta veckan ifall han verkar ha förstoppning eller liknande.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

RebeccaG
3

Ring till din veterinär och rådfråga om du är osäker. 
Hellre fråga en gång för mycket än en gång för lite.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

HelenaBuhr
0

#1 Tack för svaret, blir lite lugnare. Ja det ska jag.

#2 Jag gör kanske det men om han bajsar och äter som vanligt kanske jag skippar det, men troligtvis ringer jag.

Emelie
2

Du bör iallafall ringa och fråga för säkerhetsskull, men troligtvis kommer de säga att du skall avvakta samt hålla koll på kaninen. 

Jag hade iallafall ringt och bara frågat 🙂

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

HelenaBuhr
0

#4 Jo gör det men kan inte ringa nu, får bli imorn då.