tänkte på det..
Jag kom att tänka på en sak.. Människor som kanske bor i stan eller så. Det kanske blir liskom världens grej om dom ser en räv, ett råddjur eller så..
För mig och säkert för många andra som bor på landet är det varagsmat. En dag blir ovanlig om man inte ser ett råddjur eller så. Vi har nästan varje vecka ett rådsjur på tomten och har enormt många flockar av den typ överallt :). Rävarna syns inte riktigt lika ofta men man ser dem. I vintras var det bla. 3 rävar på åkern som jagade råttor. Såg så söta ut när dom hoppade runt :').
Harar och sådant ser man hela tiden. Älgar syns minst 2-3ggr om året osv. (har haft en elak älg ko med 2 ungar.. det var läskigt.. :/.
Det har aldrig ens slagit mig taken att någon tycker det är världens grej att se sådanna djur.. Det närmsta jag kommit ett rådjur var 1m. Jag red på en av mina dåvarande hästar. Så nära jag kunde klappa den :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Så kul att kunna komma så nära vilda djur… ja, för mig är det nog "världens grej" att se djdur som rävar och rådjur :)
Haha, nu tror folk jar bor typ i värsta urskogen :P. Men det gör jag inte. 2km till närmaste "tora väg" och typ 1,9 mil til torhälla :P inte alls långt till eskilstuna xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag bor i stockholm och här kryllar det av kaniner i varje hörn ^^ Harar ser jag också väldigt ofta. Råddjuren springer runt som galningar här och min pojkvän blev till och med påsprungen av ett råddjur (han fick värsta blåmärket) så nej, det är inte så ovanligt att se dom ens i sveriges huvudstad ;)
Dock har jag inte tillgång till så många skogar just precis där jag bor och rävar har jag aldrig sett i skogen. Inte älgar heller och har bara sett typ 2 älgar i det vilda. Ingen räv alls tror jag. Iof har jag inte heller sett varken harar eller råddjur i skogar :P Dom ser jag bara när dom kutar runt på tomten och sådär.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag bor på landet men ser inte älgar så ofta har typ sett det 2 gånger :P haha jag bor bara 3 km från närmsta "stad"
Jag bor i Malmö och ser dagligen vildkaniner, harar, samt även rådjur när jag e ute o rider. Också varit 1 meter nära en liten rådjursunge som bara låg vid kanten men rörde den inte för ska man aldrig göra. Sen ser jag också dagligen på våren stora elaka grävlingar med deras ungar samt andra djur..så det är inte så ovanligt:p

Här inne i "stan" (bor i en liten stad) brukar det sitta en flock harar på en gräsmatta, men man blir alltid lika förvånad. ^^ Ute i stallet är det ooofta man rider förbi rådjur med bara några meters mellanrum. Älgar är lite ovanligare. ^^ Och rävar.

Jag bor ju i Norrland i en by, Jokkmokk. Så absolut är sånt vardagsmat. T.ex när man går på djurparker och såär renar och älgar där, det som är HUR vanligt som helst här. I våras sprang en älg runt här i byn i ca. 3 veckor. Björnar har jag också sett många ggr. Så sånt är vardagsmat ;)
Haha, ja det är så roligt när nån kompis kommer hit. "Men gud, titta, en hare!!!!" Jag bara skrattar. ;)
Här har vi rådjur, harar, älgar och det mesta. Vardagsmat ^^
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Bor också på landet och har sett en del älgar & lite sånt. Ekorrar finns det många av, dom är jättecharmiga :)
I stugan finns det dock massor av älgar och harar. Harungarna är så himla söta.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Har ju bott i Kiruna 20 år av mitt snart 21åriga liv så nog har man sett älg, räv, björn och harar och sånt i massor! När jag var mindre och vi bodde i hus hade vi en hare som bodde i våran sandlåda ^^ Mormor och morfar hade också typ tama ekorrar i stugan som bodde under taket :P
Haha här uppe i Kiruna ser man harar, renar, älgar och t.o.m rådjur väldigt ofta så det är inget speciellt, fast rätt kul ändå :) Så länge dom inte kutar upp framför bilen dvs :P

I stugan finns massa rådjur också, dom är så vackra! Speciellt söta är ju ungarna :)
Finns en del renar här ibland också, mest på våren/vintern typ. Sötaaa :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
glömde ju räv.. bra att du sa det malin :P
vi har massor av harar här där vi bor. har sett en räv en gång och änder är här fullt av! :P
Medarbetare på Hundar.ifokus

bor i stor stocholm, harar är det man ser här, lite rådjur då och då… dock, så har en älg dykt upp här en gång :P
grävlingar glömde jag! De är precis överallt här! Och inte är de snälla! De är orädda och bara grymtar å har sig! Finns gryten precis överallt.. Björnar är nog det ända vi inte har :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com