Fin sida 🙂 Fint med bildspelet på startsidan där.
Men en sak under till salu: De har inga skyldigheter att höra av sig till er, ni kan inte kräva att ta tillbaka den om den inte sköts väl osv. Sålt är sålt tyvärr. Så inga krav/skyldigheter köparen har tyvärr.
Vilken hane ska du para Shakira med sen? Trodde du skulle kastrera Nikito eller du har ändrat dig? 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Shakira kommer kanske paras med en hane vi lånar. Annars är Lucia avels honan
#2 Okej 🙂 Hon är så söt Shakira.
Fin&bra sida, du har även riktigt fina kaniner :)
Tack! Värmer
Håller med om de synpunkter #1 har. Sålt är sålt och ni kan då inte styra över hur kaninen sköts i sitt nya hem och därtill ej heller ta tillbaka den om ni anser att den missköts.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Fast nu tycker jag att ni leder TS lite fel #1 och #6. Det är ens eget val om man vill ha det kravet på framtida köpare, och man kan ju faktiskt skriva ihop kontrakt om detta om man tycker det är väldigt viktigt när man säljer iväg sina kaniner.
Man behöver inte heller skriva kontrakt på detta, utan TS får såklart önska detta av hennes framtida köpare om hon så vill, sen om köparna väljer att följa det är en helt annan sak.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#7 De kontrakten är dock inte juridiskt bindande. Så vill inte köparen följa det, är det inget som händer. Så nej, de kan inget de kan kräva av sina köpare. Så man kan inte göra egna kontrakt och tro att de ska gälla även om köpare skriver på det, fungerar dessvärre inte så. Så för mig och #6 är det inte att "leda TS fel". Förmedlar bara info och fakta jag har fått, och jag tror det gäller också, alltså att det stämmer.
Önskemål kan man dock ge som du sa.
#7 Ja, man kan avtala om vad som helst, problemet är att ett sånt avtalsvillkor rent rättsligt är ogiltigt. Blir djuret misskött ska det såklart anmälas, men det ger inte säljaren rätten att ta tillbaka djuret.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Nä, det vet jag #8 och #9 att det inte räcker hela vägen ut rent juridiskt, men på er låter det som att man inte får kräva det av köparen, vilket man får hur mycket man bara vill, sålänge man inte förväntar sig att alla kommer följa det.
Så jag tycker att TS kan ha kvar texten hon har på sin hemsida, sålänge hon själv är medveten om att det inte är alla som kanske kommer följa hennes krav.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Men ja, leder fel kanske var fel av mig att säga att ni gör, ni informerar väl snarare och det är ju bra 🙂
De är ju bättre att hon har sådana krav så kanske köparna tänker noga efter innan de köper en kanin även fast de inte går att kräva att de ska höra av sig m.m men man kan ju alltid försöka få dem att tro det.
Tack allihopa! Men kan vi säga att det är slut pratat om detta? Går in och ändrar snart
Å, tack! För tipset, #14