Hände det något ?
Hejsan! Igår var det ju storm, och frågan är : hände det något. Med era kaniner eller kaninburar? Jag hade Vincent ute vi satte för en filt för gallret sp det inte skulle regna in och en stor tung sten på locket ;)
Hos oss hände ingenting med kaninerna. Det blåste rejält, bor på västkusten. Ena kaninen var klok och satt och kura inne i buren, medans Sigge, som verkar gilla när det blåser satt ute mitt i blåsten och regnet på sina sitthyllor. Han satt och tittade och putsade sig och tyckte livet var som vanligt ungefär 😎.
Hos oss gick det jättebra! Jag satte in min kanin i en transportbur som jag satte ner i källaren. Han fick vara där under kvällen igår fram till imorse.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Gick jättebra, Alla var ute i en bod så dom hade det jättemysigt!
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Vilken tur! Bor också på västkusten så man var lite rädd men det gick ju bra :)
gick jätte bra här, inget försvann från våran trägård!
Mvh Shy och Hannah
Det var nog den mesigast stormen jag varit med om 😛
Gick bra mina bor inne så:) men vårt plank har gått sönder, bara knäckts rakt av och grannens stora studsmatta är hos en annan granne ^^ haha en rolig syn när man vaknar ! Sen har lite träd i området fallit.
Jag fick plocka in mina som bor ute.
Buren höll på att välta och har den har flyttat på sig.. Men som tur va höll allt!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tog in mina vid två, de började vid åtta. Hade spännt fast burarna så gott vi kunde, och dom klarade sig utan en enda skråma :)
Alla satt i kaninboden som vanligt ^^
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Det blåste mer häromdagen, förra veckan någon gång, än vad det gjorde igår 😐
Däremot ligger hela åkern utanför under vatten så regnat har det gjort så det räcker och blir över.
Min nykomling till kanin har fått vatten i buren då jag inte hunnit fixa något skydd på taket än så får försöka åtgärda det så snart som möjligt.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
"Mesig storm", knappast. Jag som alltid tyckt att stormar är mysiga, är numera rädd så fort det blåser lite för mycket och uppskattar mina kaniner och mitt eget liv mer än någonsin förut. Jag och tre av mina älskade kaniner kunde varit döda nu. Min hals kunde varit avskuren, ansiktet och ögonen förstörda, kaninerna kunde varit sönderskurna till döds. Jag klarade mig dock med en hel del skärsår, både djupa och ytliga, blåmärken på benen, lite diverse småsår och nätt chock. Främst händerna skadades, därför jag inte kan skriva långt nu, det gör för ont. Kaninerna är helt oskadda dock! ♥ så NEJ. Ingen mesig storm. Snarare en mardröm som blev verklig.
Vill ni läsa mer, läs här: http://dubbelmoralisk.bloggplatsen.se/2013/10/28/10301251-omtumlande-dag/
min bur klarade sig och kaninen också 😛
men han va chockad imorse när jag kom ut.
sigge som bor på altanen var precis som vanligt! 😊
#12, Jag menar mesig i det avseendet att vi hade fått en klass 3 varning men allt som kom var lite regn och en vindpust. Självklart vet jag att det var värre på andra ställen. Men där jag bor, där var det mesigt. 🙂
Stormen kom inte hit till göteborg..var så nervös igår att jag inte kunde bilda ordentliga meningar så var så lättad när den aldrig kom.
Ingenting som tur var 🙂 Glad att min utebur är så stabil och att taket till den är tungt och bra! 👍 Viola och Dumle var pigga och glada imorse, Smilla och Flizan ute i boden med.
Vi hade ett träd liggandes ute vid våran grusväg och haft strömlöst från kl ca 19 igårkväll till runt kl 13 idag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan säga att här blåste det fruktansvärt här mycket igår mot kvällen. Mycket värre än stormen. Självaste stormen var inte den farligaste, trots att vi hade klass 3 varning här. Men blåste gjorde det. En stund blåste det rätt rejält så det "knakade" i huset. Men det slutade efter en stund. Kaninerna bor i rätt säkra uteburar och på ett bra ställe, men jag tog in alla kaninerna ändå. Som tur klarade sig alla burar! :)
Vi var i Göteborg just dessa dagar, men min morfar och våra grannar tog hand om dom. :) Morfar la upp en sten på taket, så det inte skulle blåsa upp. Grannarna matade och gav dom vatten, men också lite kelande! ;)
Dess värre var det med huset. Det hade blåst ner en list, från taket. Men idag kommer någon som ska fixa det. :)
I Göteborg var det inte någon storm vad jag märkte. :)