Sladd skydd och växt
Hej var kan man köpa sladd skydd? Och vill plantera frukt träd som växer hyfsat snabbt och som kaniner kan äta, både frukt och blad :) Vilket borde jag ha?
För evigt med Gaia
Kolla i något elbutik eller lampaffär eller ev. byggaffär.
Fruktträd vet jag inte. Hade du tänkt ha det inomhus? De enda träd jag kommer på är äppelträd och päronträd.
MVH Celina
#1 okej, Trädet hade jag haft ute sommar och inne vinter :) Vilket växer snabbast tror du, äpple eller päron? För hade tänkt låta de mogna frukterna och ge till kaninerna och sen när de va slut börja klippa av grenar med blad och ge :)
För evigt med Gaia
#2 Jag tror att du kan ha ett träd inne nu i vinter och sen plantera det ute permanent till våren. Sen ska det nog klara hela året efter det.
MVH Celina
#3 Okej men vilket skulle du ta päron eller äpple?
För evigt med Gaia
#4 Asså inget är sånt man ska ge ofta, bara som godis, men jag tror att de blir mer lösa i magen av päron så ta äpple :)
MVH Celina
Jag skulle valt äppleträd, det är oftast favoriten 🙂 Och det är bäst om du planterar det nu direkt, när det är höst eftersom att om du planterar det i vår så får du bara springa och vattna - vilket du kanske inte har tid med :/ Planterar du dessutom nu hinner träden slå rot och det kanske kommer frukter redan nästa år och som sagt slipper du springa och vattna. Att det är kallt i vinter är inget problem, så vill du ha frukter så fort som möjligt så plantera nu 😃 Vi har precis satt ner en massa olika träd, både frukt och vanliga 😉
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#5 Okej Tack! Då tar jag äpple:) #6 jag väntar nog tills vintern är över, vintrarna hos oss är våldsamma:/ ;)tack!
För evigt med Gaia