Sidneys Dagbok
Hej!
Jag heter Sidney! Jag är en liten Dvärgvädurskille på snart tre månader. Jag bor med min familj och har det jättebra. De flesta är människor, förutom Mississippi. Hon är min kaninkompis. Jag har inte träffat henne än. Människorna säger att jag är för liten. Och att jag måste kastreras först. Och det är jag också för liten för :(
Men jag kan lukta och titta på henne i alla fall. Sen kan jag mysa med mina människokompisar. Och med de menar jag min mamma Celina, min moster och deras föräldrar som alltså är min mormor och morfar.
Celina är ju inte min riktiga mamma. Hon är ju en människa ;) Och dessutom bara ett barn. Men hon adopterade mig när jag var liten :)
Jag är Vit/blå Manteltecknad med rex-och satinanlag.
I den här träden kommer jag ett berätta om mitt liv som kaninunge.
Sätt gärna en tass eller ett bokmärke :)
Bilder kommer senare.
/Sid
MVH Celina
Mamma tror att jag kommer bli helt suverän på att hoppa. Jag har hoppat över en vägg i buren som är typ en halv meter hög och klättrat över kompostgallret.
Visst är jag för gullig ;) Lämna gärna en kommentar :)
MVH Celina
Söt kanin :)
Vill dock säga att en kanin som kan hoppa höga kompostgaller behöver inte vara duktig på hoppning, det är skillnad från ett skutt och hoppa flera hinder i rad ;) Men de flesta kaninerna kan lära sig hoppa och bli duktiga på det! Lycka till!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#5 Han hade förmodligen klättrat över från ett litet hus till andra sidan. Men han hoppar rakt upp i luften hela tiden och han har lite Rex i sig så han har långa ben. Jag har provat med en bana och han hoppar :)
Tänkte mest att han är så pigg och glad och inte "lat". Han verkar tycka att det är kul och det är ju en viktig del i hoppningen.
Men tack för tipset :)
/Celina
MVH Celina
Jätte rolig ide! Så himla söt kanin också :) Ser fram emot mer av Sidneys dagbok.
15 Juli 2013
Idag har jag inte gjort något särskilt. Jag har varit ute i min Hage och hoppat runt som en galning. Sen på kvällen när jag skulle få mat, så blev jag väldigt nyfiken. Jag ville lukta lite på Sippi, så jag hoppade upp på hennes bur :).
Först hoppade jag från den lilla avdelningen upp på hennes tak. Sen lyfte mormor ner mig. Då sprang jag ut och satte mig på pallen och hoppade därifrån till Sippis tak! Mormor blev såklart jätterädd, men det var kul att hoppa ;)
Här är en (väldigt fin) bild som mamma har ritat. ;)
Först hoppade jag från A-B. Sen från C-D.
/Sid
MVH Celina
Vad söt han är! 🌺
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Han tackar :)
Jag har aldrig haft en blå kanin, dock en svart manteltecknad men jag tycker att det är en väldigt fin färg.
MVH Celina
#10 Blå är fin färg på kaniner, har ju 2 själv hihi 😛
Och brokat/mantlad med det, är också så himla sött
#11 Ja, visst är det. Helt svarta tycker jag är jättefina också. Som min förra.
MVH Celina
#12 Ja det är fint på vissa raser med helsvarta kaniner men ingen favorit överlag hos mig, men är personligheten rätt, så hade jag kunnat tänka mig svarta med 😛
#13 Ja, det är ju olika vad man tycker. Man måste ju får tycka vad man vill :)
MVH Celina
#14 Japp, jag tycker inte de är fula på något vis men helt enkelt inte min färg. Och det är ju tur att det finns så många olika färger och teckningar på kaniner.
Men, jag har inte heller skrivit att man inte får tycka olika heller, skrev att det var min åsikt/tycke, precis som du skrev din åsikt/tycke 😛
Har du fått detta från "En kanins dagbok" med Rufus? Kul i såna fall!😃
Love my
Ruffe!
Älskar KIF! Bäst bäst bäst!
#16 Nej, faktiskt inte. Men jag har haft denna iden länge. Kul är det i alla fall :)
MVH Celina
Hej!
Jag och Sidney har varit dåliga på att uppdatera här så…
Idag har vi inte gjort så jättemycket. Sidney har varit ute i hagen och käkat lite gräs och busat. Sen tog vi en promenad i selen. När vi gick förbi en buske, hoppade en katt fram! Sidney blev inte så jätterädd för katten utan för mig! Jag skrek när katten hoppade fram så Sidney blev rädd för mig istället XD Jag har varit iväg så jag har inte hunnit fota något heller.
Men Sidney blev tre månader för någon dag sedan och han växer jättefort!
Ha det bra!
Celina och Sidney
MVH Celina
Nu har jag helt glömt bort att skriva här! Sidney är över 6 månader nu och han är helt annorlunda! Den här bilden är tagen för några veckor sen tror jag, men han ser inte ut så nu. Jag ska fota någon gång i veckan.

MVH Celina
Gud så söt! ❤️
#20 Han tackar!
MVH Celina